Strona 1 z 2

Wykaz przekaznikow, problemy z odpalaniem, regeneracja turbo

: pt lis 09, 2007 19:38
autor: Viteq
Chciałem zapytać o parę kwestii związanych z "trójką". Nie chciałem zaśmiecać forum kilkoma tematami więc zebrałem to do przysłowiowej kupy i oto jest (jeśli admin stwierdzi że jednak za dużo tego jak na raz to proszę o sygnał, rozbije to na pojedyncze tematy):

Po pierwsze szukam opisu lub najlepiej rysunku odnoszącego się do przekaźników (tak to się chyba nazywa :P) te kostki tuż przy bezpiecznikach... takie schemat zapewne jest na osłonie bezpieczników której ja niestety nie mam... chodzi mi o to jaki przekaźnik gdzie się w pina i za co on odpowiada. na forum znalazłem tylko tego typu opis samych bezpieczników

Druga sprawa... zaczęły się chłody... wiadomo... chociaż nic przeraźliwego na razie.... jednak mój dieselek ma już trochę problemy z odpalaniem. Z rana, jak przychodzi wyruszyć do pracy, wsiadam i widzę że świece się dłużej grzeją, czasem grzeje je dwa czy nawet trzy razy.... mimo wszystko muszę trochę pokręcić żeby auto zapaliło. Jak przekręcę kluczyk auto "chechła" parę lub nawet parenaście sekund zanim zapali. Chciałbym się dowiedzieć co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić, bo domyślam się ze nie jest to ani dobre ani normalne.

Kolejna rzecz... regeneracja turbiny... natknąłem się na sporo tematów w których ludzie piszą że muszą oddać do regeneracji, pytają gdzie najlepiej. Ja chciałem sie dowiedzieć po czym poznać że właśnie takiej regeneracji turbina wymaga?

i na koniec jeszcze jeden drobiazg. Chodzi mi o ten "przypominacz serwisowy" który mruga na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka... Wiem wiem... na forum jest mnóstwo opisów jego zerowania do różnych rodzai golfa... jednak u mnie żaden nie zadziałał. I mam prośbę jeżeli ktoś na własnej skórze w takim golfie jak mój na 100% sprawdził jakiś sposób wyzerowania i ustawienia tego IN01 IN02 to proszę o podanie.

Mam nadzieję że nikt nie zasnął i nie rozbił głowy o biurko czytając ten przydługi stos pytań.... dzięki za wszelkie odpowiedzi.

: pt lis 09, 2007 20:40
autor: misiek
Viteq pisze:jednak mój dieselek ma już trochę problemy z odpalaniem.
przyczyną takiego stanu moze być to że jedna ze swiec nie grzeje się, sprawdzisz je podpinając kazdą z osobna na"krótko" (powinna sie zrobić czerwona a już napewno b.gorąca), może być jeszcze jedna przyczyna że auto gorzej zapala przy niższych temp. -- zły kąt ustawienia wtrysku paliwa a to sie już na warsztacie ustawia

: pt lis 09, 2007 20:46
autor: Viteq
zdecydowanie wolę więc żeby to się okazała kwestia świecy. :)

: pt lis 09, 2007 20:53
autor: Paweł Marek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=71846

[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 7:56 pm ]
http://www.rydzu.cba.pl/
mozesz sobie tez ustawić po jakim przebiegu ma ci zasygnalizować że np olej do wymiany, szukaj pod tym samym hasłem "inspekcja olejowa". Używaj szukajki googlowskiej na dole strony

: wt lis 13, 2007 14:31
autor: Viteq
misiek10111 pisze:przyczyną takiego stanu moze być to że jedna ze swiec nie grzeje się
Nom... Nie grzały nawet dwie... kupiłem... wymieniłem komplet i śmiga.... stówka poszła ale na jakiś czas spokój :)

: wt lis 13, 2007 15:41
autor: misiek
Viteq pisze:wymieniłem komplet i śmiga
a jakie kupiłeś?

: wt lis 13, 2007 17:28
autor: Viteq
Beru...

Podobno są dobre... zresztą za dużego wyboru nie miałem bo załatwiane przez znajomego znajomego mojego znajomego w zatoce. Rabacik mi się trafił (jakżeby inaczej) chociaż nie obyło się bez nerwów bo dostałem najpierw świece do zwykłego dizla nie turbo, były krótsze i przede wszystkim inny gwint miały. Przez to musiałem czekać dzień dłużej na dobre ale tera jest ok. :D

: wt lis 13, 2007 17:44
autor: matikdalik
misiek10111 pisze:
Viteq pisze:jednak mój dieselek ma już trochę problemy z odpalaniem.
przyczyną takiego stanu moze być to że jedna ze swiec nie grzeje się, sprawdzisz je podpinając kazdą z osobna na"krótko" (powinna sie zrobić czerwona a już napewno b.gorąca), może być jeszcze jedna przyczyna że auto gorzej zapala przy niższych temp.
Mój przez ostatnich kilka dni startował tak jakoś bez chęci, a jak ruszył to pełno dymu było :blush: Zaryzykowałem i w ciemno kupiłem świece NKG. Myślałem, że może jedna jest przepalona, okazało się, .... że trafione były wszystkie 4.
Wymieniłem i dziś rano bajka, momentalny start, bez zająknięcia :grin:
Faktycznie TDI do 0C powinien zapalić bez działających świec

maciek

: pt lis 16, 2007 22:11
autor: Viteq
Nie chwal dnia przed zachodem słońca ;(

Po wymianie świec auto raz rano zapaliło bez problemu i się cieszyłem wracając z pracy... jednak tego samego dnia jak chciałem pojechać na nockę już w ogóle nie zapaliło ;(

Rano było w miarę ciepło jednak przez dzień przyszło ochłodzenie i wieczorem przed pracą było koło zera albo i mniej... sprawdziłem parę rzeczy i wyszło że autko mi w ogóle bez świec paliło... co prawda i tak dwie ze starych nie grzały więc dobrze na przyszłość że wymieniłem komplet.

Do świec nie dochodzi mi prąd. Sprawdzałem przekaźnik, jest ok. zaskakuje, jest na nim prąd ale przy samych świecach miernik ani drgnie. Co to może być??

słyszałem już dwie wersje. Albo gdzieś na długości są jakieś przewody walnięte, albo coś nie tak z komputerem. Nie znam się na tym za bardzo... kumpel coś wspomniał że to może być coś z komputerem właśnie, zależy tylko czy prąd idzie od komputera przez przekaźnik do świec czy najpierw przez przekaźnik. Dla mnie to chińszczyzna.... :/

Pomocy... teraz się muszę tłuc do pracy starym eskortem w którym zimno i to do tego jeszcze jest automat... już mnie od bezczynności lewa noga i prawa ręka bolą. ;(

: pt lis 16, 2007 22:42
autor: matikdalik
Viteq pisze:Nie chwal dnia przed zachodem słońca ;(
Do świec nie dochodzi mi prąd. Sprawdzałem przekaźnik, jest ok. zaskakuje, jest na nim prąd ale przy samych świecach miernik ani drgnie. Co to może być??
Wg schematu:
Z komputera napięcie idzie tylko na cewkę przekaźnika (czyli daje sygnał włącz/wyłącz). a styki robocze zasilane są "bezpośrednio" z akumulatora. Na schemacie widać, że bezpiecznik świec jest dopiero między przekaźnikiem a świecami.

Sprawdź ten bezpiecznik, może po prostu padł, ewentualnie na przekaźniku nie ma przejścia na stykach roboczych, nie na cewce, ale piszesz, że napięcie przechodzi, więc najpierw bezpiecznik (50A).

maciek

: sob lis 17, 2007 08:04
autor: Viteq
A możesz mi powiedzieć gdzie ten bezpiecznik DOKŁADNIE ma być? Bo z tego co znalazłem na forum to ma być jakiś większy niż normalny bezpiecznik ale też na tej konsoli gdzie reszta tylko koło przekaźników. Zaintrygowany i śpiący po nocce ;P postanowiłem zajrzeć do autka i zobaczyłem na tej konsoli puste miejsce. Wygląda jak miejsce na bezpiecznik, tylko taki ze 2 razy większy niż zwykłe.

patrząc na opis bezpieczników i przekaźników w tym temacie to to miejsce na bezpiecznik jest na lewo od przekaźnika R6 zaraz obok niego.

Czy to to o co chodzi?

I jeszcze pytanko czy takie bycze bezpieczniki można kupić po prostu na stacji? Jeśli nie to gdzie?

: sob lis 17, 2007 09:11
autor: gOOzOl
Viteq pisze:A możesz mi powiedzieć gdzie ten bezpiecznik DOKŁADNIE ma być? Bo z tego co znalazłem na forum to ma być jakiś większy niż normalny bezpiecznik ale też na tej konsoli gdzie reszta tylko koło przekaźników. Zaintrygowany i śpiący po nocce ;P postanowiłem zajrzeć do autka i zobaczyłem na tej konsoli puste miejsce. Wygląda jak miejsce na bezpiecznik, tylko taki ze 2 razy większy niż zwykłe.

patrząc na opis bezpieczników i przekaźników w tym temacie to to miejsce na bezpiecznik jest na lewo od przekaźnika R6 zaraz obok niego.

Czy to to o co chodzi?

I jeszcze pytanko czy takie bycze bezpieczniki można kupić po prostu na stacji? Jeśli nie to gdzie?
na jakiejs szanuajcej sie stacji moga miec ale nie jestem pewien. w samochodowym juz raczej tak, a w serwisie jakims to juz na pewno. bezpiecznik powinien byc u gory, chcociaz kiedys gdzies u kogos czytalem ze ma go wyrzucowny niedaleko zbiornika wyrownawczego (nie mylic z tym od swiec podgrzewania plynu)

: sob lis 17, 2007 09:31
autor: matikdalik
Viteq pisze:A możesz mi powiedzieć gdzie ten bezpiecznik DOKŁADNIE ma być?
Kurcze w tym problem, że nie wiem gdzie on siedzi :( , jechałem po schemacie, tam jest on oznaczony jako "S39" - może to w czymś pomoże...

Edit:
Wg schematu, dojście do bezpiecznika jest kablem czerwono/białym 6mm2 a odejście czerwonym 6mm2. Patrząc na zdjęcia pomocnicze :) to będzie prawie na pewno ten w prawym górnym rogu pierwszego zdjęcia, obok przekaźnika 191.

maciek

: sob lis 17, 2007 09:53
autor: gOOzOl
matikdalik pisze:
Viteq pisze:A możesz mi powiedzieć gdzie ten bezpiecznik DOKŁADNIE ma być?
Kurcze w tym problem, że nie wiem gdzie on siedzi :( , jechałem po schemacie, tam jest on oznaczony jako "S39" - może to w czymś pomoże...

Edit:
Wg schematu, dojście do bezpiecznika jest kablem czerwono/białym 6mm2 a odejście czerwonym 6mm2. Patrząc na zdjęcia pomocnicze :) to będzie prawie na pewno ten w prawym górnym rogu pierwszego zdjęcia, obok przekaźnika 191.

maciek
dokladnie. jak nie bedzie szukaj w silniku