Strona 1 z 1

wymiana pierscieni

: czw lis 08, 2007 21:49
autor: Ładziox
ma powarzny problem musze wymiennic pierscirnie w moim mk 3 (silnik 1.9 D) ale najpierw musze sie do nich dostac, mozecie po dac jakies obszernir porady jak sie do tego zabrac i jak to zrobic i na co zwrocic uwage?? nie bebe robil tego sam ale tez bym chcial miec o tym jakies obeznanie. Bardzo prosze o pomoc

: czw lis 08, 2007 22:35
autor: agrala
co by tu ci napisac. Trzeba sciagnac glowice- do tego potrzebne sa dobre TORXY no i miske, walu nie musisz wyciagac, silnika tez nie trzeba wyciagac.
Spalnuj glowice zeby byla rowna
Wymien odrazu uszczelnacze-sa po ok 4 zl ale nie bedzie juz bral oleju. Zmierz srednicowka srednice cylindra i mikromierzem tloki zeby pozniej sie nie okazalo ze masz za duze luze. Nie oszczedzaj na pierscieniach- koszt dobrych to ok 200 zl. Sprawdz jak wygladaja panewki korbowe
Przy wymianie uszczelniaczy mozesz zobaczyc jak wygladaja gniazda i zawory oraz czy zawory nie maja luzow w prowadnicach

: czw lis 08, 2007 22:39
autor: sawik160284
agrala pisze:co by tu ci napisac. Trzeba sciagnac glowice- do tego potrzebne sa dobre TORXY no i miske, walu nie musisz wyciagac, silnika tez nie trzeba wyciagac.
Spalnuj glowice zeby byla rowna
Wymien odrazu uszczelnacze-sa po ok ale nie bedzie juz bral oleju. Zmierz srednicowka srednice lylindra i mikromierzem tloki zeby pozniej sie nie okazalo ze masz za duze luze. Nie oszczedzaj na pierscieniach- koszt dobrych to ok 200 zl. Sprawdz jak wygladaja panewki korbowe

dokladnie to co kolega napisał.nic dodac nic ujac :)

: pt lis 09, 2007 06:38
autor: RobertP
agrala pisze:co by tu ci napisac. Trzeba sciagnac glowice- do tego potrzebne sa dobre TORXY no i miske, walu nie musisz wyciagac, silnika tez nie trzeba wyciagac.
Ładziox ale trzeba jeszcze po zdjęciu miski odkręcić pompę oleju
i mostki z panewkami żeby tłoki z korbowodami wypchnąć do góry po zdjęciu głowicy
Ładziox pisze: i jak to zrobic i na co zwrocic uwage?
przy zakładaniu nowych pierścieni zwróć uwagę na napisy na nich TOP lub oznaczenie
strzałkami do góry, tzn że trzeba to układać na tłoku do góry, chyba łapiesz o co chodzi ? :)
po założeniu pierścieni sprawdź czy dobrze i całe się schodzą na tłoku, żeby nie było później
jaj jak silnik się rozgrzej ;-) , przy wkładaniu tłoka z korbowodem musisz pierścienie ścisnąć
czymś cienkim i tłok w blok upychać :) , ja sobie zrobiłem opaskę z szerokiego kawałka
piły taśmowej do drzewa, poza tym że chcesz zmienić pierścienie to sprawdź w jakim stanie
i czy nie ma luzów na sworzniach i tulejach korbowodowych bo jak jest to zaraz szlag trafi
nowe pierścienie, no może przejeździsz ze 2 wymiany oleju :) ,
po zdjęciu wałka rozrządu i wyjęciu popychaczy zwróć na nie uwagę czy chodzą płynnie
czy się zacierają w nich te tłoczki, zmień przy okazji także uszczelniacze zaworów
po wyjęciu zawora, sprawdź stan trzonków zaworów czy jest na nich osad jak jest to
wyczyść, zeskrob powkładaj zawory w tej samej kolejności co były, możesz sam je lekko
dotrzeć w głowicy przy użyciu pasty zaworowej, głowicę sprawdź czy nie jest krzywa
i splanuj ją w wyspecjalizowanym warsztacie
sprawdź jak chodzi/ kręci się pompa oleju, czy się zaciera ...,
wyczyść ją i dokładnie zamontuj już po wszystkim ...
zwracaj uwagę także na portfel, żeby ci w najmniej odpowiednim momencie nie zabrakło
kasy ;-)
na same drobniejsze dobrej jakości części do swojego diesla wydasz z 1000zł !
zwróć uwagę żeby osoba która Ci to wykonuje założyła dobrą uszczelkę pod głowicę
może być metalowa od 1,9TDI koszt ok. 110zł ,
będzie pasować ja to przerabiałem kilka razy więc wiem, mam nawet fotki czym się różnią :)
poza tym oczywiście nie zapomnij o nowych śrubach do głowicy koszt ok. 50zł
jak masz pytanka to rzucaj :)
powodzenia ! :bigok:

[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 05:41 ]
agrala pisze:Wymien odrazu uszczelnacze-sa po ok 4 zl ale nie bedzie juz bral oleju.
zmienia pierścienie może z powodu że bierze mu olej ;-) :-k
same uszczelniacze nie powodują niepokojąco wielkiego zużycia oleju