Strona 1 z 2

Rozładowuje sie AKU

: czw lis 08, 2007 19:14
autor: dogu18
Witam
na dziś rano nie umiałem odpalić auta (użyłem prostownika) potem jak mi zgasł w korku to już nie umiałem go spowrotem zapalić:/
gdy po pracy chiałem go odpalić to musiałem pożyczać prąd:/
nigdy wcześniej mi sie to niezdażało nawet przy niższej temeraturze:/

mam silnik 1.3 NZ
i aku 70Ah Firmy moll (wiem żę to zaduży ale działał)
czy to żę mi tak poda aku jest związane z jego kopńcem czy z aleternatorem??
pozdro grzegi

: czw lis 08, 2007 19:29
autor: guti
dogu18, sprawdz alternator, napiecie ladowania, zo za tym idzie sprawdz regulator napiecia, sprawdz tez czy masz w akumulatorze elektrolit, jak nie masz to dolej wody destylowanej tak zeby zakryc te blaszki w srodku aku. Sprawdz kable , styki , wszystko co ma zwiazek z ladowaniem.;

: czw lis 08, 2007 19:40
autor: dogu18
a jak sprawdzić alternator i regulator???
bo napiecie ładowania to mogę chyba zmieżyć zwykłym miernikiem??

: czw lis 08, 2007 19:44
autor: bodzio_j
dogu18 pisze:a jak sprawdzić alternator i regulator???
bo napiecie ładowania to mogę chyba zmieżyć zwykłym miernikiem??
Właśnie tak. Jeśli napięcie będzie dobre to ok. Sprawdź też czxy gdzieś nie znika prąd.

: czw lis 08, 2007 19:46
autor: guti
dogu18, tak, mozesz przyłozyc do akumulatora mienirk podaczas odpalonego auta, napiecie ma byc powyzej 14V cos okolo 14,5V na nieobciazonym silniku , to znaczy swiatla i wszystkie odbiorniki pradu wyłaczone.
a jak nie to mozesz mierzyc na alternatorze, przykladasz czerwony kabelek z mierniczka do plusowego kabelka na altku a czarny do obudowy alternatora i tez wyjdzie :D
co do regulatora to nie wiem jaki masz alterantor ale zazwyczaj sa dwie srubeczki z boku alternatora , taki plastikowy element , na wierzchu lub pod osłonka , wykrecasz go i sprawdzasz długosc szczotek.

: czw lis 08, 2007 19:47
autor: dogu18
bodzio_j pisze:
dogu18 pisze:a jak sprawdzić alternator i regulator???
bo napiecie ładowania to mogę chyba zmieżyć zwykłym miernikiem??
Właśnie tak. Jeśli napięcie będzie dobre to ok. Sprawdź też czxy gdzieś nie znika prąd.
jakie powinno być właściwe napiecie??
i jakto ma gdzieś znikać??

: czw lis 08, 2007 19:54
autor: guti
dogu18 pisze:akie powinno być właściwe napiecie??
i jakto ma gdzieś znikać??
14,5 Volt

sprawdz kable , przeczysc styki a jak to nie pomoze to trzeba rozgrzebac altka :) albo drugi kupic :)

: czw lis 08, 2007 20:00
autor: dogu18
i jeszcze jedno pyt jaki aku ewentualnie zakupić 45ah czy 50ah?? dodam żę na wiosne planuje zrobić konkretne audio.

: czw lis 08, 2007 20:28
autor: guti
dogu18 pisze:i jeszcze jedno pyt jaki aku ewentualnie zakupić 45ah czy 50ah?? dodam żę na wiosne planuje zrobić konkretne audio.
jezeli masz silnik 1,3 to mozesz wziac 45, do muzy starczy, a jak wezmiesz 50 to jezeli nie jezdzisz w trasy to bedzie niedoładowany.ja mam 50 ,ale sporo jezdze no i taki zalecaja do mojego silnika w ksiazkach madrych :)

: czw lis 08, 2007 20:46
autor: dogu18
acha:)
czyli ótro z rańca wezme miernik i posprawdzam napiecia i przewody.
jeśli to okaże sie oik to pewno aku poległo:(
a mam pytanie(jeszcze jedno) wielu ludzimodradza kupywania Aku w marketach>
ja pracuje w OBI i sprawdziłęm w systemie że te akumulatory co są na sklepie to przyjechały 31.09.2007 czy moge kupić te aku?? bo mam ni.zke na wszystkie produkty i duzo taniej wychodzi niż w normalnym sklepie:)
pozdro

: czw lis 08, 2007 21:11
autor: guti
dogu18 pisze:acha:)
czyli ótro z rańca wezme miernik i posprawdzam napiecia i przewody.
jeśli to okaże sie oik to pewno aku poległo:(
sprawdz jeszcze czy masz ten elektrolit :) jak odkrecisz koreczki to powinienes widziec lustro elektorlotu w srodku, jak nie ma to dolej wody destylowanej i pozniej sprawdz jak długo bedzie trzymac aku

: pt lis 09, 2007 00:18
autor: okoG60
kolego powinieneś miec akumulator 45Ah a nie 70Ah. w moim G60 ma byc 45Ah i to wystarcza, poprostu twój alternator nie jest w stanie doładowac akumulatora o tak dużej pojemności. to że chcesz założyc konkretne audio to nic nie daje bo podczas pracy silnika prąd jest czerpany z alternatora a nie akumulatora. zainwestuj lepiej w dobry akumulator 45Ah i ewentualnie w mocniejszy alternator (1300W w G60) jeżeli twoje audio ma byc prądożerne

: pt lis 09, 2007 02:59
autor: bodzio_j
dogu18 pisze:i jakto ma gdzieś znikać??
Chodzi o to czy na postoju jak masz wszystko wyłączone, coś jednak nie pobiera prądu z akumulatora. Miernik na 10(20)A, odpiąć klemę od akumulatora i miernik szeregowo podepnij. Prąd nie powinien być większy niż kilka setnych ampera.
guti pisze:45, do muzy starczy, a jak wezmiesz 50 to jezeli nie jezdzisz w trasy to bedzie niedoładowany
Nie sądzę. Różnica między 45 a 50AH jest na tyle mała, że może spokojnie założyć większy.
Jeśli jeździ baardzo krótkie odcinki to 45 też nie doładuje. A większa pojemność to zazwyczaj większy prąd rozruchowy a tym samym łatwiej auto odpalić.
dogu18 pisze:sprawdziłęm w systemie że te akumulatory co są na sklepie to przyjechały 31.09.2007 czy moge kupić te aku??
Nieważe kiedy przyjechałt, ważne kiedy są produkowane. Jeśli to dobra firma, aku "świeże" masz zniżkę, gwarancję, to ja bym na Twoim miejscu wziął.

: pt lis 09, 2007 08:46
autor: k3fir
dogu18 pisze:14,5 Volt
pokaz mi mk2 z takim ladowaniem, chyba ze znajdziesz sam regulator co odcina przy 14.9 na testerze i nie bedzie spadkow na kablach to mozee.... :)
okoG60 pisze:ewentualnie w mocniejszy alternator (1300W w G60)
nie ma tak latwo... wczoraj szukalem w katalogu czy do 1.3 podejdzie jaki kolwiek inny mocniejszy alternator z mk2 i jest inny rozstaw mocowania :)
bodzio_j pisze: 45 a 50AH jest na tyle mała,
wstaw nowy taki jak powinno byc 45.