Strona 1 z 1
					
				dmuchawa w samochodzie...
				: czw lis 08, 2007 15:07
				autor: M_a_S_t_E_r
				Mam problem z dmuchawą w swoim samochodzie..
Nie działają mi wszystkie stopnie prócz trzeciego, najmocniejszego..
Jaka może być tego przyczyna..?
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:15
				autor: zodiak
				Oporniki przy dmuchawie lub (co według mnie  bardziej prawdopodobne) bezpiecznik termiczny.
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:15
				autor: RychuK
				uszkodzony masz przełącznik. Wymiana przełącznika i będzie dobrze.
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:20
				autor: jakubek
				Wystarczy tylko poszukac :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=dmuchawa
Tutaj masz wszystko 

 
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:23
				autor: zodiak
				RychuK pisze: Wymiana przełącznika i będzie dobrze
Wątpię, choć jest to teoretycznie możliwe 

 
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:25
				autor: Maćkooo
				Witam  
 
Caly problem dotyczy spalonego bezpiecznika termicznego. Kupisz go w sklepie elektrycznym 2szł/ szt, kup ze 3 szt zobaczysz ze nie pozałujesz 
Oto porada >>
http://vw-scene.info/porada12.html
bardzo proszę  

 
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:26
				autor: jakubek
				Wysiadl opornik termiczny przy dmuchawie  

  wiem bo sam to przerabialem 

  :green_fuck:
 
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:30
				autor: przemo251
				gwarantuje że przełącznik jest zepsuty, czyli druga część całego włącznika. Przełącznik to ta w którą wchodzi kostka z kablami. Koszt to ok.20 zł. 
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:34
				autor: grzechoo1
				Przerabiałem to u siebie (miałem dokładnie te same objawy) i to raczej nie przełącznik. 
Upalony prawdopodobnie jest bezpiecznik termiczny, który znajduje się przy rezystorze regulacji obrotów wewnątrz wentylatora. Można "naprawić" to bardzo szybko. Wystarczy zmostkować ten bezbiecznik jakimś grubszym przewodem (1,5mm2 wystarczy). Niestety, jak się przekonałem, NIE JEST TO BEZPIECZNE. Bezpiecznik ten zainstalowany był tam w jakimś celu i celem tym było zapobieganie przegrzewaniu. Po zmostkowaniu, po jakimś czasie, poczułem charakterystyczny zapach plastkiu w środku auta i po rozebraniu okazało się że obudowa wentylatora uległa stopieniu.
Próbowałem wlutować podobny bezpiecznik zakupiony w sklepie elektronicznym, ale jak się okazało potrzebny do tego jest trochę lepszy sprzęt niż lutownica, bo przy lutowaniu bezpiecznik się przepala.
Pomogła dopiero wymiana całego modułu z rezystorem. Jest on łatwo wymienny. Wystarczy go wykliknąć z obudowy i zdjąć dwie wsuwki. No ale niestety trochę kosztuje. Ja kupiłem go za 50zł, i to musiałem się trochę nachodzić.
-- 
pozdr.
grzechoo1
			 
			
					
				
				: czw lis 08, 2007 15:42
				autor: zodiak
				Wlutowywać trzeba ostrożnie, najpierw dobrze pobielić  cynš (z topnikiem) zarówno wyprowadzenia bezpiecznika jak i miejsca jego wlutowania przy dmuchawie. Lutować bezpiecznik należy krótko trzymajšc go w metalowych szczypcach tuż przy miejscu lutowania (oczywicie po stronie bezpiecznika).