Strona 1 z 1

Jaki pasek do alternatora mkII 1,3

: sob kwie 30, 2005 00:58
autor: mihau2x
Witam mam nastepujasy problem( pomijajac ze jestem po kilku głębszych :pub: sesese :satan: ) zerwał mi sie pasek od alternatora. Mam mkII i silnik 1,3 czyli pasek napedza tylko alternator, zadiabla :satan: niewiem jaki matam być pasek , przymeirzalismy założyłem jakis inny niby na długosć pasuje ale ślizga sie i kopci, jak zaciągne mocno to niepiszczy ale po jakims czasie znowu to samo, no w sumie do wczoraj, zaczoł piszcześ, a jak dawałem po obrotach to przestawał, w pewnym momecie zapiszczał to ja mu po garach i za chwilke cichy stuk i cisza przestał piszczec. Tylko ze po kilku kilometrach kapłem sie ze ten stuk to był ostatni dźwiek mojego paska który exmitował sie z autka. I teraz mam problem bo niemoge znaleźć info jaki to ma byc pasek. Byłęm dzis w kilku tanich sklepikach za paskiem i sułyszałem cudowny text " na zamówienie" qrzce jakby to był jakis rarytas z dalekich krajów.

: sob kwie 30, 2005 01:19
autor: MaLiBU
jedz do normalnego porzadnego sklepu, to zaden rarytas, jak mialem 1.3 jakos od reki mieli, ja zaopatrywalem sie w Intercarsie.. nie pamietam symbolu,

: ndz maja 01, 2005 22:13
autor: collo
rozne masz paski, ja ostatnio wymienilem mialem zwykly klinowy na zebaty /poprzeczny/ no i chyba jakis trefny kupilem bo jakos dziwnie glosny jest a naciagniety jest. kup zwykly klinowy

: pn maja 02, 2005 09:15
autor: mihau2x
mialem zwykły klinowy, pojeździlem an nim miesiac, na poczatku piszczał, potem go naciagłem mocniej i przestał. Ostatnio zaczoł przy ruszaniu i zcasem przy hamowaniu silnikiem, aż sie zerwał nawet neiwiem kiedy. Czasem silnik wpadał mi w wibracje, niewiem czy zcasem cos neijest z nim nietak, koło pasowe troszke bije tak ze jak pasek był troszke luźniejszy to idać było ze raz jest naprżony a raz luźny. Mam nadzieje zę to jest tylko wina koła a nie wału. Choć wydaje mi sie ze wał gdyz na biegu jałowym słychać odgłosy dochodzace od koła pasowego takei jakby szuranie momentami :grrr:
Natomiast pomierzyłem sobie i pasek do mkII 1,3 MH to 630-650mm/10mm

: pn maja 02, 2005 09:34
autor: leaf79
wg ETKI pasek do 1,3 to 9,5x675mm, numer 052 903 137F

w cenniku intercars widnieje tylko oryginal w cenie ok 40 zl...

PS: jesli bedzie szerszy, to mozliwe, ze powinien byc troszke dluzszy..

pozdrawiam

: pn maja 02, 2005 22:45
autor: mihau2x
OKI machłem sie , kupiłem pasek "Gates Auto Master" AVX10 x 688La
Cena w sklepie 14zł . Niewiem jakim cudem wychodzilo mi te 630-650mm :kac:
Pasek jest klinowy zębaty i jak narazie fajnie cichutko pracuje, choc obawiam sie zę neidługo zacznie popiskiwać bo te koło pasowe bardzo sie kołysze :otepienie:

: śr maja 04, 2005 14:14
autor: guli
Każdy nowy pasek po 100 km trzeba dociągnąć :)

: pt maja 06, 2005 11:18
autor: mihau2x
ja zrobilem kolo 40-55 i znów zaczyna piszczeć, dociagne go, zobaczymy jak długo pociagnie, jaks ie zerwie to chyba bee musiał zmienic koło pasowe. ( jak jeźdzłem bez paska to z okolic koła pasowego wydobywałs ie dźwiek zbliżony do chrobotania, a jak jest pasek to go niema, czy to łozusko wału ?) :otepienie:

: pt maja 06, 2005 20:24
autor: allebazi
moze w alternatorze lozyska ci padly :grin:

: sob maja 07, 2005 08:09
autor: mihau2x
tylko co mają łozyska z alternatora, jak niema paska i alternator wogóle niepracujem :chytry: . Wczoraj go podciagnołem bo był już dosc luźny, zobaczymy dzisiaj. Ojciec ma CC700 ( tzw. ciapek) skubaniec ma pasek o wiele luźniejszy niż ja i u niego wcale niepiszczy i ładowanie jest nonstop. Czy ktos sie orientuje ile takie koło pasowe moze kosztować ?