Strona 1 z 1

Trzeszczenie z pod maski po uruchomieniu zimnego silnika

: wt lis 06, 2007 12:21
autor: Seam28
Witam


Kiedy uruchamiam zimny jescze silnik z pod maski słychać pzrez około 10 sekund trzeszczenie a potem przestaje i jest ok. Te trzeszczenie słychac tylko jak silnik jest zimny, w ciągu dnia jak silnik rozgrzany nic sie nie dzieje. Wydaje mi się, że im zimniej tym te trzeszczenie dłużej trwa.
GOLF IV 1,9 TDI (ALH)
Dodam jeszcze, że jak było cieplej to nie było słychać tego trzeszczenia. Ostatnio zmieniałem też rozrząd (oczywiście nie sam) może to ma jakiś związek?
Czy to może być jakiś pasek?

Pozdro
SEAM28

: wt lis 06, 2007 12:28
autor: RychuK
A jak włączasz silnik to masz włączoną dmuchawe? Jeśli tak to może być to silnik od dmuchawy póki się nie nagrzeje to morze trzeszczeć a nawet piszczeć. Ja tak samo miałem jak było zimo to trzeszczał a jak było ciepło to było cicho. Przesmaruj silnik od dmuchawy WD40 i będzie git. A sprawdz wloty powietrza może masz jakieś liście i taki odgłos też może dawać.

: wt lis 06, 2007 13:44
autor: Seam28
Nie sadze zeby to był silniczek od nawiewu, bo tez trzeszczy jak jest wyłączony nawiew
Te trzeszczenie jest raczej (bynajmniej tak mi sie wydaje) z przodu pojazdu.
Jest dosc glosne (tz. nie tzreba się wsłuchiwać), wydaje mi sie ze nawet jak by to był silnik od nawiewu to by te tzeszczenie było by bardziej ciche.

: wt lis 06, 2007 14:03
autor: RychuK
A zrób taki test. Jak będzie trzeszczeć to włącz dmuchawę ale na ciepłe powietrze tak na 2 bieg i słuchaj czy ucichnie.

: wt lis 06, 2007 14:30
autor: Seam28
sprawdziłem, dalej trzeszcy. Tak jak piasałem to bardziej z przodu auta i głosno (tak głosno jak silnik) mysle ze to napewno nie ten maly silniczek od nawiewu, po za tym on jest raczej w kabinie, a to rzeszczy pod maska

: wt lis 06, 2007 14:37
autor: RychuK
A może dostało się coś do komory gdzie zaciąga powietrze. A ten dziwięk jest gdy stoisz czy jak jedziesz?

[ Dodano: 06 Lis 2007 13:37 ]
Sprawdz jeszcze filtr powietrza i obudowę gdzie wkłada się filtr może tam coś jest.

: wt lis 06, 2007 15:41
autor: Seam28
ja bym raczej stawiał na pasek na alternatorze (tylko jak to sprawdzic). Jak by cos blokowało filtr to by te brzęczenie nie bylo tak obfite i głośne. Te Treszczenie jest tylko słyszalne jak stoje jak ruszam to chyba przestaje.

[ Dodano: 06 Lis 2007 14:44 ]
i co wazne im zimniej tym dłużej trzeszczy
(ale tylko przy odpalaniu zimnego silnika jak ciepły to jest OK)

: wt lis 06, 2007 19:39
autor: RAFI-R19
witam.a pasek wieloklinowy byl wymieniany,bo moze byc jak jest zimniej to twardnieje guma i trzeszczy.jaj uruchomisz to polej pasek troszke woda.albo psiknij wd40.i bedziesz wiedzial