Strona 1 z 2

Gaśnie poniżej 1tyś. obrotów

: pn lis 05, 2007 21:11
autor: dioda2806
Witam! Jestem nowy na forum. Mam problem ze swoim golfem IV. Silnik 1.4 16V, rok produkcji 1998, przebieg 150tyś. km. Problem polega na tym, że auto gaśnie gdy obroty spadają poniżej 1tys obrotów i zapala sie lekko kontrolka akumulatora. Gdy auto gaśnie, a dodam gazu dalej chodzi. dzieje sie tak przy odpalaniu i podczas jazdy gdy tylko obroty spadają poniżej 1tys. Wiec cały czas musze lekko gazować:) Czasem dzieje się tak ze auto nie zgasnie, nie swieci sie kontrolka akumulatora ale obroty spadają do ok. 500obr/min, przygasa switalo w kabinie i auto lekko sie zatrzęsie. Dodam ze wymieniałem olej na nowy wraz z filtrem oleju. Lecz nie wiedziałem jaki był poprzednio i nalałem półsyntetyk Mobil super S 10w40. prosze o pomoc!! pozdrawiam. Piotrek

Re: Gaśnie poniżej 10tyś. obrotów

: pn lis 05, 2007 21:57
autor: Itor
dioda2806 pisze:Witam! Jestem nowy na forum. Mam problem ze swoim golfem IV. Silnik 1.4 16V, rok produkcji 1998, przebieg 150tyś. km. Problem polega na tym, że auto gaśnie gdy obroty spadają poniżej 10tys obrotów i zapala sie lekko kontrolka akumulatora. Gdy auto gaśnie, a dodam gazu dalej chodzi. dzieje sie tak przy odpalaniu i podczas jazdy gdy tylko obroty spadają poniżej 10tys. Wiec cały czas musze lekko gazować:) Czasem dzieje się tak ze auto nie zgasnie, nie swieci sie kontrolka akumulatora ale obroty spadają do ok. 5tys, przygasa switalo w kabinie i auto lekko sie zatrzęsie. Dodam ze wymieniałem olej na nowy wraz z filtrem oleju. Lecz nie wiedziałem jaki był poprzednio i nalałem półsyntetyk Mobil super S 10w40. prosze o pomoc!! pozdrawiam. Piotrek
spoko moj ma tak samo, trzeba zdjac kable zaplonowe i wozic je w bagazniku, zakladac tylko do odpalania i po problemie

: pn lis 05, 2007 22:02
autor: Paweł Marek
To już nikt po ludzku nie może napisać że się pytający pomylił z obrotami o rząd wielkości?

: pn lis 05, 2007 22:04
autor: jorgus7
własnie mnie uprzediłes :)

Re: Gaśnie poniżej 10tyś. obrotów

: pn lis 05, 2007 22:09
autor: dioda2806
spoko moj ma tak samo, trzeba zdjac kable zaplonowe i wozic je w bagazniku, zakladac tylko do odpalania i po problemie[/quote]


A jaka jest przyczyna tego.? co trzeba wymienic by smigalo tak jak dawniej?

: pn lis 05, 2007 22:13
autor: Paweł Marek
Jedź na diagnostykę komputerową i napisz o wynikach, licz się z tym że twój silniczek w tej kwestii może dać ci popalić, ma swoje wady. Oraz wyedytuj swój temat - masz przycisk po prawej u góry i popraw te obroty, pomyliłeś się o rząd wielkości

: pn lis 05, 2007 22:20
autor: Maćko1979
Przy takim przebiegu to ja bym obstawił walniętą przepustnicę.. Ale tak jak pisze Paweł Marek, podjedź gdzieś niech ci furkę pod komputerek podłączą i będzie wiadomo... Pozdro

: pn lis 05, 2007 23:08
autor: tajniakb
jestem za przepustnicą. umnie przy tym przebiegu też odmówiła posłuszeństwa.
ale jak koledzy piszą wyżej grzej pod kompa bo tak cieżko jeżdzic ja meczyłem sie prawie tydzień podciągałem linke żeby zwiększyć obroty i nic to nie dawało więc nie próbuj szkoda czasu.

: wt lis 06, 2007 00:13
autor: dioda2806
dzięki za pomoc, jutro pojadę na diagnostykę, mam nadzieje ze wykaże co sie zepsuło i nie będę musiał kupować niepotrzebnych rzeczy. Czekam jeszcze na jakieś propozycje, jeśli ktoś wie co sie zepsuło. pozdro

: wt lis 06, 2007 00:23
autor: tajniakb
jesli okaze sie ze to przepustnica to mozesz ja uratowac w pewien sposób ale o tym dopiero po upewnieniu sie ze to ona płata figle.

pozdrawiam

: wt lis 06, 2007 08:33
autor: valerio
To ja zapytam inaczej, czy jak pada alternator lub podaje za małę napięcie i aku jest z tego powodu rozładowany to czy nie będzie takich objawów jak napisał dioda?

: wt lis 06, 2007 13:54
autor: dioda2806
Byłem podłączyc golfa do komputera i pokazało błąd 011A Nastawnik przepustnicy, Zwarcie do masy. Panowie w warsztacie powiedzieli ze muszę kupić nową przepustnice. Czy to jedyne wyjscie?

: wt lis 06, 2007 16:06
autor: tajniakb
Jest jeden sposób, trzeba delikatenie rozebrać i poczyścić styki. u mnie pomogło

: wt lis 06, 2007 17:24
autor: Maćko1979
tajniakb pisze:Jest jeden sposób, trzeba delikatenie rozebrać i poczyścić styki. u mnie pomogło
Ten sposób pomaga ale niestety nie na długo miałem to samo... potem błąd pojawia się znowu a potem jeszcze inny nie pamiętam już jaki i w końcu zmuszony byłem do kupienia nowej. Wybuliłem 650 zeta ale jak ręką odjął nie ma żadnych problemów. Więc wyczyść te styki i zbieraj kasę na nową. W VW przepustnica starcza na około 150 tyś km.