czy to uszkodzona uszczelka pod glowica?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

czy to uszkodzona uszczelka pod glowica?

Post autor: pakob » ndz lis 04, 2007 21:07

Witam Zauwazylem lekki ubytek plynu chlodniczego ale sladu dotad zadnego nie widzialem ale dzis spostrzeglem "czerwony" wyciek od przodu silnika.Saczy sie na zimno po obudowie silnika i i leci w strone ap.zaplonowego.Czy to moze byc uszczelka pod glowica? Problemow z uruchamianiem ani praca silnika nie ma,jazda normalna Co myslicie? Jaki koszt ew.naprawy Silnik 2.0/AGG/mk III GTI Edition z 97 r.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lis 04, 2007 21:13

pakob pisze:.Saczy sie na zimno po obudowie silnika
a na ciepło i gorąco ????

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 20:26 ]
nie koniecznie uszczelka moze blok byc pękniety



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: czy to uszkodzona uszczelka pod glowica?

Post autor: Itor » ndz lis 04, 2007 21:31

pakob pisze:Witam Zauwazylem lekki ubytek plynu chlodniczego ale sladu dotad zadnego nie widzialem ale dzis spostrzeglem "czerwony" wyciek od przodu silnika.Saczy sie na zimno po obudowie silnika i i leci w strone ap.zaplonowego.Czy to moze byc uszczelka pod glowica? Problemow z uruchamianiem ani praca silnika nie ma,jazda normalna Co myslicie? Jaki koszt ew.naprawy Silnik 2.0/AGG/mk III GTI Edition z 97 r.
masz czerwony plyn? moze to stuzka oleju?
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 21:37 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » ndz lis 04, 2007 21:54

dzis ogladalem ten wyciek na zimnym motorze - po rozgrzniu jakby troche mniej.Oczywiscie w zbiorniczku wyrownawczym poziom tez sie troszke podniosl.A plyn czerwony bo to G 12 oryginal VW ( takim byl zalany)



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » ndz lis 04, 2007 22:34

Jak sączy się w strone podstawy aparatu to może lecieć z pod termostatu

A na zimnym dlatego że nie odparowuje.Na ciepłym lecąc po bloku paruje dlatego nie widzisz tego



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz lis 04, 2007 22:38

U mnie jest taki problem:

Przeczyściłem nagrzewnicę, ponieważ wysiadło ogrzewanie w aucie. Przy okazji chciałem wymienić płyn. Na początku było płukanie wodą i specjalnym środkiem. Przelaliśmy przez cały układ z 50l wody w sumie. Układ cały czas się zapowietrza. Na początku powietrze w aucie robi się lekko ciepłe, a wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy jest ciepły. Jak tylko zaczyna działać wiatrak, płyn ze zbiornika od razu ucieka (dokąd? podejrzewam,że zajmuje miejsce powietrza w układzie)..... wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy robi się zimny, a w aucie znowu jest zimne powietrze. Wniosek jest taki, że układ się ciągle zapowietrza, ponieważ przy otwartym zbiorniku z płynem ciągle uchodzi powietrze. Znajomy mechanik powiedział, że skoro układ się cały zapowietrza, to uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Dodam, że w trakcie normalnej jazdy płynu nie ubywało oraz temperatura była cały czas 90 stopni. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości co w końcu z tym jest? Nie bardzo uśmiecha mi się walić 600 zł na wymianę uszczelki... :grrr:



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » ndz lis 04, 2007 22:57

hej flatron o ktorym termostacie mowisz? Ten przy pompie wody? Na wiosne ten byl wymieniany oryg.VW.Mysle ze nie o tym piszesz bo ciut za daleko do podstawy ap. zaplonowego



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lis 04, 2007 23:04

Kolego wolfzan, obawiam się, że tym razem mechanik może mieć rację!



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » ndz lis 04, 2007 23:48

uszczelka ? a moze wypiąć z ukladu przewody co ida na nagrzewnice ( bo przeciez ona odpowiada za ogrzewanie ) i spiąć je na krótko , potem zalac płyn i pojezdzic jak nie ubywa płynu i temperatura w normie to oznacza ze uszczelka jest ok a padla ci nagrzewnica .
U mnie tez mechanicy lubia roztaczac najczarniejsze wizje bo lubia latwy i szybki zarobek.
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 23:53 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » ndz lis 04, 2007 23:51

Sorki nie termostat tylko ten taki plastik który jest do głowicy przykręcony a do niego wchodzi wąż i są tam czujniki temperatury -nie wiem jak on sie nazywa-ale jest w pobliżu aparatu



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » ndz lis 04, 2007 23:55

flatron316 pisze:Sorki nie termostat tylko ten taki plastik który jest do głowicy przykręcony a do niego wchodzi wąż i są tam czujniki temperatury -nie wiem jak on sie nazywa-ale jest w pobliżu aparatu
króciec od płynu ... normalka , zmienisz sam w 15 minut
pęka na łączeniach , ja 2x w roku zmieniałem , jniedroga impreza kilkanaście złotych .
Tu wszyscy mają jakąś fobie notoryczną , jak tylko coś piardnie , stuknie albo przecieka to od razu musi być uszczelka pod głowicą.
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 22:56 przez zoso8894, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pn lis 05, 2007 22:18

Króciec do głowicy uszczelniony jest oringiem, aby sam zaczął ciec musiałbyś mieć pecha, zdarza się częściej gdy zaczyna kompresja iść w układ chłodzenia za sprawą walniętej uszczelki głowicy, czuć wtedy nawet twarde węże, jakby nabite i puszczają słabe punkty. Wówczas też autko bardziej się grzeje, może ginąć płyn (w wydech) i widać bąbelki w zbiorniczku płynu + ewent. czuć smród spalin. Zanim uszczelnisz króciec zdiagnozuj, czy czasem nie głowiczka. :bigok:



pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

Post autor: pakob » wt lis 06, 2007 00:25

no ok. tylko jak zdiagnozowac uszczelke? Powtarzam zadnych innych objawow nie ma.Auto pali na dotkniecie,oleju nie przybywa,zmetnienia na korku wlewu brak,plyn chlodniczy czysty nie jakis metny wiec mysle ze moze ten oring jednak.Mechanior twierdzi ze te krociec to kawalek plastiku i lubi sie odksztalcac.We srode diagnoza i wymiana kroćca.Odezwe sie.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pn lis 12, 2007 21:55

W którą środę? :lol:

Sam wymieniałem króciec, oryginał 45zł, hanspriees 10zł, mam ten tańszy, bo akurat był od ręki, ma oring do głowicy a uszczeleczki na czujnik i korek po 50groszy. Na razie jest OK.

Aha, stary pękł, ledwo widać ale ... widać i puszcza.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości