Strona 1 z 1

gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego

: sob lis 03, 2007 23:47
autor: wladimir
witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer! Wcześniej miałem wodę i było to samo?? Co zrobić? Ukł. jest zapowietrzony czy co?? Może to jest po prostu normalne, nie wiem nie miałem wcześniej golfa II. A i jeśli ma to coś do rzeczy to na zegarze temp. pokazuje mi tak zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)

: ndz lis 04, 2007 01:41
autor: lokmen
ogólnie w układzie jest nadciśnienie ale czy az takie ze robi sie gejzer to nie przypuszczam- sprawdz czy weże nie puchną bo może uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie wali w układ

: ndz lis 04, 2007 01:45
autor: haps
no jasne ze bedzie gejzer...nie odkrecaj tego zbiorniczka, co Toba kierowalo ze to zrobiles?

masz szczescie ze sie nie poparzyles..poza tym tam musi byc plyn do chlodnic a nie woda...chyba ze rozrabiasz koncentrat, ale z woda destylowana, a nie kranowa.

Re: gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego

: ndz lis 04, 2007 08:02
autor: RobertP
wladimir pisze:witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer!
a po jaką cholere odkręcasz ten korek, przy nagrzanym silniku
będzie Ci wywalać płyn
poza tym sprawdź zanim odkręcisz sobie znowu ten korek
czy masz węże od układu chłodzenia twarde (niemal jak kamień)
jeśli tak chyba padła uszczelka pod głowicą,
ale zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TDi :bajer: :smoke: :kac:

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 07:03 ]
lokmen pisze:sprawdz czy weże nie puchną bo może uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie wali w układ
dokładnie tak może być

: ndz lis 04, 2007 08:40
autor: bodzio_j
RobertP pisze:ale zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TD
Jak nic intercooler :bigok:

: ndz lis 04, 2007 09:37
autor: Cosar 33GT
Termostat sparwdzałeś?

U mnie niebyło odpowietzrenia chłodnicy i tak nawalało (czyli może być ukłąd zapowietrzony) - zobacz czy pozrez wężyk z chłodnicy do zboprniczka wraca płyn

[ Dodano: 04 Lis 2007 08:53 ]
wladimir pisze:zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)
temperatura normalna to wskazówka w pionie lub 2mm za pionem.... a ze dośc szybko sie nagzrewa to raczej na termostat wskazuje.. znaczy ze termostat sie nieotwiera i jest cały czas na małym obiegu. Wyjmij termostat, włoż do jakiejś miski i wlej na niego ze dwa zcajniki goracej wody, jak sie otworzy znaczy ze jednak dobry jesti jest inna przyczyna.

: ndz lis 04, 2007 13:47
autor: lokmen
zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TDi :bajer: :smoke: :kac:
Były wersje MKII z silnikiem 1,6 TDi dokładnie jak napisał kolega wcześniej to intercooler
to dobre silniki i maja niezlego kopa.

: ndz lis 04, 2007 16:12
autor: wladimir
dokładnie takiego mam, intercooler oryginalny ;d. Kurka sprawdzałem węże nie są twarde, to co ten termostat walnięty??

: ndz lis 04, 2007 17:58
autor: Cosar 33GT
wladimir pisze: to co ten termostat walnięty??
musisz sprawdzić

: ndz lis 04, 2007 19:12
autor: motorufus
Zasada jest taka że dopóki silnik się nie nagrzeje całkowicie (nie otworzy się termostat) to w małym układzie jest nadciśnienie i po odkręceniu korka będzie ci wywalało płyn. Poczekaj do całkowitego nagrzania aż otworzy się termostat i wtedy otwórz. W zbiorniku powinien być spokój i stan płynu powinien być normalny a płyn powinien się delikatnie przelewać z przelewu, jeżeli jest inaczej to zacznij dopiero wtedy szukać przyczyny

: ndz lis 04, 2007 19:21
autor: Szosownik
U mnie jak i w mk3 tak i w Audi zawsze po jeździe wywalało płyn do góry jak się odkręciło korek.Na to nie ma reguły.Poprostu się tego nie robi odrazu po jeździe i tyle