Rozrząd koło pasowe bije o osłone zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaGGic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:40
Lokalizacja: Polanica <PCA>
Kontakt:

Rozrząd koło pasowe bije o osłone zaworów

Post autor: MaGGic » sob lis 03, 2007 18:21

Witam. Mam taki problem: dzisiaj rano cos dziwnie zaczęło stukać w silniku...myslałem że zawory ale zdjąłem osłone paska rozrządu i okazało sie że koło pasowe na wałku rozrządu uderza/ociera o osłonę zaworów...wygląda to tak jakby cały wałek delikatnie się przesunął...czy to możliwe? Czy jest opcja że to koło pasowe się "buja"? Silnik to 1.6 beznynka na gaźniku. Proszę o pomoc! Pozdro!!! :otepienie: :okej:
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:26 przez MaGGic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob lis 03, 2007 22:16

ja bym zdjął pokrywe zaworów i zobaczył czy krzywka naciska na zawor w odpowiednim miejscu jak zdejmiesz pokrywe to bedziesz widział czy ci sie wałek przesunął
ale to dziwne i raczej nie mozliwe



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lis 03, 2007 22:23

MaGGic pisze:Silnik to 1.6 beznynka na gaźniku. Proszę o pomoc! Pozdro
Witam
Napisze moje doświadczenie. Miałem ten sam przypadek ale u mnie nieslyszalnie tarło koło zębate. Poprostu mechanicy nie sa dokładni i nieszcza co tylko popadnie. Przy zdejmowaniu napewno ura\wali Tobie mocowanie osłony (PS to jest osłona koła zębatego , zawory chroni pokrywa zaworów.
Ja załatwiłem to bardzo fajnie. Wziąłem zdjąłem całą osłonę, wywierciłem dziurkę poprowadziłem pasek (są takie zaciskowe na ząbki) nałożyłem dokręciłem śrubkę , i jest teraz bezpiecznie.
Chcesz to mogę wysłać fotkę naprawde jest to bardzo proste.
:bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

MaGGic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:40
Lokalizacja: Polanica <PCA>
Kontakt:

Post autor: MaGGic » sob lis 03, 2007 22:26

Osłona paska (ta plastikowa) jest kompletnie zdjęta...koło pasowe "szoruje" o tą metalową pokrywe zaworów...a mocowanie tej plastikowej osłonki też mam urwane ;) także to może od drgan poprostu pęka ;);) jutro postaram się ściągnąć pokrywe i dokładniej zbadać co się stało...jak wynajdę jakiś news dam znac ;);) :grin:



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lis 03, 2007 22:29

OKKK czaje :D

[ Dodano: 03 Lis 2007 21:32 ]
MaGGic pisze:wygląda to tak jakby cały wałek delikatnie się przesunął...czy to możliwe
A moze ścięło klin na kole sprawdz


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

MaGGic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:40
Lokalizacja: Polanica <PCA>
Kontakt:

Post autor: MaGGic » ndz lis 04, 2007 10:13

Sprawdzę to ale silnik cały czas chodził idealnie, na niskich, dobrze się wkręcał itp...jakby klin ścieło to powinna być jakaś rożnica w pracy...tak mi się przynajmniej wydaje ;);)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 04, 2007 17:59

Maćkooo nie wiesz ...-źle nei podpowiadaj przemilcz,
tam jest walek z klinem lub walek stozkowy nie wiem bo nie rozkładałem
ale gdyby scieło klin, rozrząd by sie przestawil
auto by nie odpalilo a jesli scielo by juz podczas pracy klin to potłukło by zawory
ten silnik jest silnikiem kolizyjnym i nie ma szans zeby sie ustawilo tak aby tłoki z zaworami nie zrobiły trachhhhh
tu kolego masz wygląd jak to ma wyglądac
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:02 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.



MaGGic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:40
Lokalizacja: Polanica <PCA>
Kontakt:

Post autor: MaGGic » pn lis 05, 2007 17:00

a więc jest tak: powodem ocierania koła pasowego była na 90% rolka napinająca pasek rozrzadu...tylko przy próbie jej wymiany przeskoczył mi pasek i muszę ustawić rozrząd...przy okazji chcę wymienic pasek rozrządu bo zostało mi do przejechania na nim 5 tys km takze nie bd co chwile tego robił ;) i teraz mam pytanie...jakie klucze trzeba żeby zdjąć koło pasowe z wału? Są to takie dziwne gwaizdkowe (Torx sie to chyba nazwywa ale pewnosci nie mam...) gdyby ktos wiedział proszę o dokładną nazwę i ew rozmiar...pozdrawiam :):)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn lis 05, 2007 17:07

daj mi oznaczenie silnkia rok produkcji cos mam dla ciebie mam chyba nawet numery częsci

[ Dodano: 05 Lis 2007 16:11 ]
ale zapewne masz silnik PN albo RF na pierburgu 2E2


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lis 05, 2007 17:18

Dj.Fahoo pisze:Maćkooo nie wiesz ...-źle nei podpowiadaj przemilcz,
Heh ciekawe że ty wiesz skoro o ile wiem silnik golf 2 1,6 jest bezkolizyjny to po 1.
Zdjęcia są z książki z golfa 3 to po 2.
Ja nie twierdzę tylko pisze "może" więc to ocenia ten kto to ma oceniać. :bigok:
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 17:19 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

MaGGic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:40
Lokalizacja: Polanica <PCA>
Kontakt:

Post autor: MaGGic » pn lis 05, 2007 17:21

Silnik 1.6 na pierburgu 2E2 końcówka '91...oznaczenia nie znam ;)



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn lis 05, 2007 19:29

MaGGic pisze:Silnik 1.6 na pierburgu 2E2 końcówka '91...oznaczenia nie znam
Najpewniej kod silnika to "RF" bądź "EZ".
Ale jeśli ktos zmieniał gaznik to bedzie PN.
Zresztą części dla tych 3 typów są identyczne.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn lis 05, 2007 21:12

[ Dodano: 05 Lut 2008 09:24 ]
Maćkooo pisze: Heh ciekawe że ty wiesz skoro o ile wiem silnik golf 2 1,6 jest bezkolizyjny to po 1. :bigok:
i tu sie mylisz te silniki są kolizyjne wiec jak nie masz danych i wiedzy na temat tych silników to nie plec bzdur

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 10:27 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 381 gości