Strona 1 z 2

Zapowietrzyłem mojego golfa 1,9 td

: czw kwie 28, 2005 14:48
autor: Pawel J
Witam. Bawiłem się z pływakiem w baku bo mi się zawieszał wskaźnik paliwa no i niestetu zdjąłem przewody paliwowe, potem chyba źle złożyłem i stało się. Odpaliłem auto - wskoczył na obroty (około 3000) i zgasł, potem już nie chciał odpalić. Widziałem w przewodach paliwowych pęcherze powietrza więc wiadomo - zapowietrzony. Tylko jak go odpowietrzyć - silnik 1,9 td. Będę bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi

: czw kwie 28, 2005 14:56
autor: bryszard
Z tego co wiem to raczej samsie powinien odpowietrzyć.możeszzrobić taki nr że odkręć filtr paliwai nalej do niego ropy powinno pomóc.

: czw kwie 28, 2005 15:05
autor: Pawel J
Sam się nie otpowietrzył - kręciłem go aż padła akumulator, potem chwilę na lince i dalej nic. W pracy jeżdżę starym mercem i tam jest specjalna pompka do odpowietrzania. Tutaj nic nie ma takiego. Ale dzię ki za odzew

: czw kwie 28, 2005 16:28
autor: Pawel J
Zaprowadziłem auto do mechanika i niestety - mówi, że to po prostu padła mi pompa wtryskowa - auto po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty i gaśnie :(:(

: czw kwie 28, 2005 21:10
autor: pkirylcz
Hmm, dziwne ze ci padla pompa. Jak?? Przeciez nie grzebales w niej. No chyba ze ja zwaliles tym kreceniem.Moze jeszcze spaliles swiece.

Diesel jak sie zapowietrzy to sie juz sam nie odpowietrzy. Traci sprezanie i lipa. Trzeba mu pomoc.

Przy filtrze paliwa powinna byc taka pompka do odpowietrzania. Wkrec w zaworek przewod tak zeby paliwo moglo odplywac, a jednoczesnie nie zapowietrzyl sie ponownie przez powrot. Odkrec zaworek i pompuj pompka. Jak zejdzie powietrze sprobuj odpalic.

: czw kwie 28, 2005 21:40
autor: cruc
Diesel bez turbiny mi się sam odpowietrzył, myśle,ze jak się zapowietrzył to powinien się odpowietrzyć sam.

: pt kwie 29, 2005 08:28
autor: Alib
mój też się sam odpowietrzył!! nie było zadnego problemu!!

: pt kwie 29, 2005 09:10
autor: marek29
To naprawdę baaardzo dziwny zbieg okoliczności ,że w tym momencie padła pompa.
Jak pomyliłeś węże ,przecież mają różną średnicę?
Zciągasz zaworek plastikowy z filtra paliwa, zaciskasz kleszcze na wężu powrotnym (za zaworkiem w kierunku baku) dolewasz paliwo do filtra czekając aż zcieknie do pompy ,zaczynasz kręcić i jak załapie ,na pracującym silniku zakładasz zaworek, wsuwasz zawleczkę ,odpinasz kleszcze i po 2-3min układ sam się odpowietrzy :bigok:

: pt kwie 29, 2005 13:23
autor: Pawel J
Węży z pewnością nie pomyliłem, bo jak napisałeś nie można tego zrobić bo mają inną średnicę. Zbieg okoliczności jest, ale ostatnio jakoś dziwnie mi odpalał - nie palił od razu tak jak zawsze, tylko musiałem go troche pokręcić. Dzisiaj będę miał wymieniąną pompę, zobaczę jak będzie. Teraz po odpaleniu wchodzi na maksymalne obroty, że mało silnik nie wyskoczy.

: ndz maja 01, 2005 14:56
autor: lisisko
Poluzować przewód prowadzący do wtryskiwaczy i kręcić rozrusznikiem, ot i cała filozofia odpowietrzania. Można odkręcić specjalną do tego celu śrubkę przy filtrze paliwa. Albo jedno, albo drugie.

: ndz maja 01, 2005 17:05
autor: Pawel J
Dzięki za odpowiedzi - mam to już za sobą . Niestety czekam teraz na wymianę pompy wtryskowej - moja umarła :(

: pn maja 02, 2005 08:10
autor: Mariusz D.
Dokłanie jak za długo kręcił rozrusznikiem a w pompie wtryskowej nie było ON to pompa miała prawo się zatrzeć, a nawet mogły się połamać łopatki. Są to pompy które smaruje ON a jak go nie było to tak jak byś jeżdził samochodem bez oleju. :hmm:

: pn maja 02, 2005 11:37
autor: Pawel J
Mechanik ją odkręcił i mówił, że umarła śmiercią naturalną - przebieg zrobił swoje. Ja może tylko troche jej pomogłem. Już ostatnio się coś dziło - nie odpalał tak jak powinien ale jeździł.

: pn maja 02, 2005 17:55
autor: Mariusz D.
A jaki masz prezebieg można wiedzieć?