Strona 1 z 1

Jak zalozyc pasek wielorowkowy alternatora w ABS

: czw lis 01, 2007 12:13
autor: wojtas_GT
Pomocy! Zerwał się pasek wielorowkowy, nie wiem jak założyć nowy (napędzający pompę wody i alternator). Problem w tym, że da się go założyć na pompę z gładkim kółkiem i gładką stroną paska i tą z rowkami. Na kółku pompy są ślady, jakby pasek chodził kiedyś rowkami, czy to możliwe?

Jeśli ktoś ma to proszę o fotki, :rolleyes:

: czw lis 01, 2007 12:31
autor: norman
hej pasek napewno idzie rowkami do kola pompy pozniej zrobie foto to ci podesle pozdrawiam :bigok:

: czw lis 01, 2007 14:43
autor: wojtas_GT
Jeśli ktoś ma dostęp do fachowych źródeł to bardzo proszę o opinię na ten temat, bo przeszukałem sporo i mam sprzeczne informacje i oczywiście :bigok: jak macie możliwość to dajcie fotkę, printscreeny, cokolwiek, jak macie u siebie i jak się zachowuje układ chłodzenia, czy są różne pompy, bo ten pasek w zależności jak się go założy będzie napędzał pompę w prawo lub w lewo...

norman, dzięki za sugestię i czekam na foto :helm:

: czw lis 01, 2007 16:40
autor: dziejo
ma być pasek do okoła a nie w s jak nie wierzysz to sprawdz sobie pompe w która strone ma łopatki
gdybyś załozył pasek na S pompa będzie sie kręciła w odwrotna stronę
ps.
sory miałem format systemu fotek niet :crazy:

: czw lis 01, 2007 17:22
autor: Paweł Marek
Obrazek
górny rysunek po lewej, tylko bez tego napinacza co tam widać (napina alternator), napinacz jest tylko przy klimie co jest pokazane na dolnym obrazku

: czw lis 01, 2007 19:37
autor: wojtas_GT
dziejo pisze:sory miałem format systemu fotek niet
a nie zrobiłbyś nowej? Z góry dzięki.
Paweł Marek pisze:górny rysunek po lewej, tylko bez tego napinacza co tam widać (napina alternator), napinacz jest tylko przy klimie co jest pokazane na dolnym obrazku
Jeśli chodzi o 2E, to widziałem że pompa chodzi w prawo, ale jest na innym pasku, tam nie ma wątpliwości, boję się że ten schemat może być do innego typu niż ABS (właściwie nie są na nim zachowane proporcje i romieszczenie kółek - bo o dziwo to jest istotne, gdyż ten sam pasek da się założyć i tak i tak).

Może ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę??? Panowie , plusiki

: pt lis 02, 2007 13:24
autor: dziejo
Może ktoś wie, czy są różne pompy, z łopatkami w odwrotną stronę???
niema AAM I ABS to są te same silniki a powiem ci ci jeszcze jedną rzecz mianowicie po sprowadzeniu autka przyszedł czas na wymiane pasków co prawda wielorowkowy nie musiał byc wymieniany ale tutaj mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek :bajer: :bajer: hmmmm :bajer: wielorowkowy i odwrotnie załozony ?? no cóz mnie nie pokoiła sprawa z temp silnika niebezpiecznie była wysoka myślę sobie wymienię termostat i co???? nie potrzebnie poniewaz [pasek był załozony na S pompa kręciła się w druga stronę i nie było prawidłowego przepływu wody (płynu ) nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązana

: pt lis 02, 2007 15:06
autor: wojtas_GT
dziejo pisze:mechanior zapatrzał się własnie na ten pasek hmmmm wielorowkowy i odwrotnie załozony ??
Właśnie, ciekawa sprawa...
dziejo pisze:nowiutka pompa płynu była w niemcach zakładana bosch dla czego nie załozyli prawidłowo paska nie wiem to jest zagadka do tej pory nie rowiązana
Bo może turasy montowali, ale teraz już jest wszystko jasne: wpadły mi w łapy rysunki z ETKI, dobry kolega załatwił, w moim modelu jest pasek rowkami na gładkie na pompę, ale widocznie pompy robią gładkie bo może pasują do wielu modeli i gładkość nie przeszkadza - co widać na rysunkach innych modeli (nie wstawię bo nie wiem jak), w niektórych idzie gładkim na gładkie, w innych rowkami. Mój temat znalazł się tu, bo jestem przeświadczony że pasek u mnie jeździł gładkim, czyli źle, a na kółku są ślady że kiedyś był dobrze założony - i też z niemiec autko :grin: Tyle że 2 termostaty wahlery nowe wsadziłem do tej pory, nie przegrzewał się ale dość długo dochodził do temperatury. Wypróbować czas. Jeśli ktoś chciałby ten rysunek jak lecą paski to na privie wyślę.

TEMAT ZAMKNIĘTY

: pt lis 02, 2007 15:09
autor: CzapCzap
Ja chyba pol roku jezdzilem ze zle zalozonym paskiem, zdaje sie ze podczas zmiany rozrzadu tak mi zalozyli. Zauwazylem to dopiero przy wymianie tego paska, byl tak naprezony ze szok, musialem go przeciac , nie rozumiem jak ktos mogl go tak nalozyc i to sie jeszcze musial mocno silowac zeby to zrobic. Ja nowy pasek nalozylem potem bezproblemu oczywiscie tak jak nalezy. Aha czyli pol roku pompa sie krecila w druga strone, nie zauwazylem nic zlego temperatura zawsze byla ok, nawet jak latalem v-maxem czy w miescie.

: pt lis 02, 2007 18:40
autor: wojtas_GT
Obrazek