Czy ma sie tak nagrzewac ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djark00s
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 00:18
Lokalizacja: lancut
Kontakt:

Czy ma sie tak nagrzewac ?

Post autor: djark00s » śr paź 31, 2007 00:43

witam . Mam takie pytanie w zwiazku z temperatura plynu w chlodnicy.Zalalem plyn do chlodnicy wczoraj i silnik pochodzi jakie 5-7 min i wskazowka temperatury jest na polowie albo nawet za polową . Czy tak ma byc ? czy nie powinien sie tak grzac ? i co to moze byc jak cos jest nie tak.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr paź 31, 2007 02:53

zależy ile za połową :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr paź 31, 2007 05:33

djark00s pisze:witam . Mam takie pytanie w zwiazku z temperatura plynu w chlodnicy.Zalalem plyn do chlodnicy wczoraj i silnik pochodzi jakie 5-7 min i wskazowka temperatury jest na polowie albo nawet za polową . Czy tak ma byc ? czy nie powinien sie tak grzac ? i co to moze byc jak cos jest nie tak.pozdrawiam
W zasadzie wszystko jest dobrze. Powinieneś zostawić auto z zapalonym sinikiem i poczekać aż włączy się wiatrak. Chodzi o odpowietrzenie układu. Co do wskazówki to niestety czujniki obarczone są pewnym błędem. Jeśli jest nawet trochę za połową i tak się utzrymuje to jest ok.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr paź 31, 2007 10:39

djark00s pisze:Zalalem plyn do chlodnicy wczoraj i silnik pochodzi jakie 5-7 min i wskazowka temperatury jest na polowie albo nawet za polową
Witam
Hmmm nie zaprzecze że mój także szybko się nagrzewa, ale wskazówka raczej znajduje się najczęściej międzyy wskazówką tą w połowie a tą poprzednią. Tyle że ja mam za sobą wymiane chlłodnicy na nową .
Ale równie dobrze możesz mieć uwalony czujnik od temperatury. Tyle że te nowe to tęż podobno są obarczone błędem wskazania(myśle ol tanich zamiennikach).
Możliwe że za późno otwiera się u Ciebie termostat., choć pamiętam żę z 1 rok temu też miałem kłopoty jak u Ciebie wkazaówka przechodizła przez połowe . MEchanik powiedział że jeśli nie dochodzi do końca to jest OKK.
Podsumuje to krótko, w serwisówce podają że : Pierwsza grubsza kreska oznacza Silnik zimny; NAstępna aż do końca Silnik w temperaturze normalnej. DOpiero ostatnia kreska to temperatura rzędu 140 C wiec ta jest za wysoka dla autka. Osobiście uważam że wszystko zalęzy także od temperatury otoczenia, ale Jest całkiem okk jeśli wskazówka oscyluje w granicach połowy wskaźnika. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
MarCons
Świdnica
Świdnica
Posty: 168
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:28
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: MarCons » śr paź 31, 2007 11:24

Maćkooo bardzo fajnie wszystko opisał.
Dodam jeszcze że faktycznie czujnik czujnikowi nie równy, więc wskazania mogą się nawet znacząco różnić.
Jeśli auto stoi w miejscu i pracuje to temperatura będzie rosła, dopóki nie włączy się wentylator.


IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Obrazek

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » śr paź 31, 2007 12:46

Ostatnio wymieniałem u siebie czujnik temperatury bo ciężko zapalał golf. kupiłem tani zamiennik za 20zł. Silnik teraz dobrze odpala za pierwszym razem ale czujnik pokazuje temperaturę z błędem +20 stopni. Tak to już jest jak się chce oszczędzić :-)


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Cobra83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 16:38
Lokalizacja: Kraków (KR)
Kontakt:

Post autor: Cobra83 » śr paź 31, 2007 13:49

Witam u mnie też były te same objawy, wskazówka dochodziła prawie pod ostatnią kreskę, musiałem stawać i czekać jak wystygnie. W końcu jakiś mądry mechanik powiedział, że to czujnik. Kupiłem, wymieniłem i jak ręką odjął. Chodziło o to, że ten zepsuty czujnik powodował, iż nie włączał się 2 bieg wiatraka. Przy zakupie czujnika trzeba patrzeć ile ma być bolców. Jak kupowałem to były chyba 2 i 3 bolcowe z czego do mojego silnika 1V podszedł ten z 3. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
djark00s
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 00:18
Lokalizacja: lancut
Kontakt:

Post autor: djark00s » śr paź 31, 2007 15:18

okej dzieki za informacje sprawdze to wszystko popruboje i napisze ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 95 gości