Położenie wału względem wałka rozrządu - sprawdzenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Położenie wału względem wałka rozrządu - sprawdzenie

Post autor: korfanty » wt paź 30, 2007 21:25

Czy jest możliwość sprawdzenie bez specjalnych narzędzi i zbytniego rozbierania czy rozrząd w ALH jest poprawnie ustawiony, wiem że położenie wału można zobaczyć na kole zamachowym w otworze na obudowie sprzęgła, chodzi mi o coś takiego że kręcąc kluczem na wale z przodu ustawiam wał tak jak na rysunku:
Obrazek

i teraz jak sprawdzić czy wałek rozrządu jest poprawnie ustawiony względem wału - gdzie na wałku są jakieś znaki?

Auto było u znajomego mechanika na wymianie uszczlki pod głowicą, silnik pracuje ok ale dla własnego spokoju chciałbym sprawdzić.
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 21:30 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » wt paź 30, 2007 21:52

Tu gdzie pokazujesz, na tym kole, to sprawdza się zapłon.
Bez stroboskopu jest to w zasadzie niemozliwe.

A rozrząd sprawdza się po znakach na kole pasowym wału i wałka zaworów.
Czyli po drugiej stronie silnika.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt paź 30, 2007 22:07

Cefaloid pisze:Tu gdzie pokazujesz, na tym kole, to sprawdza się zapłon.
Bez stroboskopu jest to w zasadzie niemozliwe.

A rozrząd sprawdza się po znakach na kole pasowym wału i wałka zaworów.
Czyli po drugiej stronie silnika.
To się tyczy bęzynowych silnków a ja pytam o silnik diesla ALH - 1.9TDi



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Re: Położenie wału względem wałka rozrządu - sprawdzenie

Post autor: matikdalik » wt paź 30, 2007 22:49

W MK3 TDI 1Z na "wolnym" końcu wałka rozrządu jest nacięty frez który powinien być równoległy do płaszczyzny głowicy, gdy znak na kole jest tak jak na Twoim rysunku. Może u Ciebie też tak jest.
maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr paź 31, 2007 11:43

Wiem ze można ściągnąć pompę podcisnienia i tam się wkłada blokadae wałka :

Obrazek

tylko teraz pytanie czy to jest jedyny sposób na sprawdzenie wałka? Może jest inna możliwość - nie chciałbym ruszać ani pokrywy zaworów ani pompy podciśnienia (przy wymianie uszczelki pod głowićą mechanik ładnie złożył wszystko na sylikonie i teraz silnik jest suchutki)

Pozdr.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Położenie wału względem wałka rozrządu - sprawdzenie

Post autor: RobertP » śr paź 31, 2007 12:18

korfanty pisze:Auto było u znajomego mechanika na wymianie uszczlki pod głowicą, silnik pracuje ok ale dla własnego spokoju chciałbym sprawdzić.
masz suchutki, silnik, dobrze Ci zapala
to po co chcesz grzebać, jakbyś miał problem to z zaplaniem, przyśpieszaniem
to można pogrzebać ....
może sprawdzić problem z silnikiem przez VAGa metodą dynamiczną
i wtedy by wyszło czy grzebać ewentualnie przy rozrządzie
ja na Twoim miejscu nie brałbym do bani że jest coś nie tak
a jak Ci mechanior robił uszczelkę pod głowica to dla własnego spokoju
mogłeś poprosić też o zmianę paska

[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:20 ]
matikdalik pisze:W MK3 TDI 1Z na "wolnym" końcu wałka rozrządu jest nacięty frez który powinien być równoległy do płaszczyzny głowicy, gdy znak na kole jest tak jak na Twoim rysunku.
nie tylko w 1Z tak jest ... :) ale masz rację tak ma być i to jest najpewniejszy sposób :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr paź 31, 2007 13:42

No właśnie po podpięciu vaga jest probem z bodajże kątem wtrysku - przy 000 w 2 okienku gdzie powinno być ok 50 (tak wyczytałem na forum) mam 138, przed przestawieniem kąta wtrysku chciałbym wykluczyć ustawienie wału z wałkiem. Mechanik jest ok ale vaga nie miał aby sprawdzić potem kąt wtrysku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 369 gości