Strona 1 z 1

Wymiana plynu chlodzacego.

: pn paź 29, 2007 22:02
autor: tursky
Witojcie chlopcy! Idzie zima, ja golfa mam od koncowki lata i w zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy dam rade wymienic sobie wode na borygo. Jak spuscic wode, ile wlac (i czy poprostu wlac), czy moze mam sobie to rozradzic jechac z tym do mechanika.... moja wielka prosba jest taka ze jezeli bede wtanie zrobic to sobie samemu, to napiszcie mi jak to zrobic. Dziekuje, pozdrawiam!!!!

: pn paź 29, 2007 22:06
autor: vwarek
Jakbyś wpisał ten temat w szukajkę to na pewno byś się czegoś dowiedział.. Może nawet fotoporadę byś uzyskał.. ;) Próbowałeś?

: pn paź 29, 2007 22:15
autor: wolfzan
Jutro będę to robił łącznie z czyszczeniem nagrzewnicy z tym, że w MK III, ale chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami :pub: :pub: :pub:

: pn paź 29, 2007 22:21
autor: tursky
nie szukalem, przyznaje moj blad, ale chetnie podziele sie z kolega wrazeniami z trojeczki, planuje skoczyc model wyzej bo MK2 mnie nerwowo rozstraja...

: pn paź 29, 2007 22:25
autor: GTI KR
Więc sprawa wygloda tak. Odkręć sobie kurek w zbiorniczku wyrównawczym, sciągnij waż z choldnicy z dolu ten gruby. Mozesz tez go sciagnąć z pompy wodnej. Woda z cholodnicy wyleci, teraz kwestia wody w bloku. W pompie wodnej masz trzy weze jeden co idzie z chlodnicy ten gruby i dwa cieńsze. Zeby spuścic wode z bloku sciagnij jeden z tych dwoch cienszych i woda powinna wyleciec. Jak wszystko wyleci to pozakladaj weze nalej plynu do max. to bedzie okolo 5l Uklad bedzie jeszcze zapowietrzony i przez jakis czas bedzie ubywac plynu. Mozesz go tez odpowietrzyc odkrecajac ten cieniutki wezyk od zbiorniczka wyrownawczego i zasysajac z niego powietrze. ps uwazaj zeby sie nie napic :bigok: pozdro

: pn paź 29, 2007 22:33
autor: tursky
dzieki, w srode bede mial chwile to biore sie za robote. Punkcik!

: pn paź 29, 2007 22:43
autor: wolfzan
GTI KR pisze:Więc sprawa wygloda tak. Odkręć sobie kurek w zbiorniczku wyrównawczym, sciągnij waż z choldnicy z dolu ten gruby. Mozesz tez go sciagnąć z pompy wodnej. Woda z cholodnicy wyleci, teraz kwestia wody w bloku. W pompie wodnej masz trzy weze jeden co idzie z chlodnicy ten gruby i dwa cieńsze. Zeby spuścic wode z bloku sciagnij jeden z tych dwoch cienszych i woda powinna wyleciec. Jak wszystko wyleci to pozakladaj weze nalej plynu do max. to bedzie okolo 5l Uklad bedzie jeszcze zapowietrzony i przez jakis czas bedzie ubywac plynu. Mozesz go tez odpowietrzyc odkrecajac ten cieniutki wezyk od zbiorniczka wyrownawczego i zasysajac z niego powietrze. ps uwazaj zeby sie nie napic :bigok: pozdro
Wszystko ok, tylko że układ odpowietrzy się sam. Poza tym dobrze jest przed nalaniem nowego płynu oczyścić układ wlewając np. jakiś specyfik do czyszczenia, włączyć silnik, żeby trochę pochodził, spuścić to z układu i zalać nowym płynem. Rozgrzać silnik aż włączy się wentylator, niech tak chwilę pochodzi, potem najlepiej następnego dnia, jak silnik jest zimny, uzupełnić ewentualny brak płynu do poziomu między min i max. Ważne, aby robić to na zimnym silniku.

: pn paź 29, 2007 22:58
autor: GTI KR
ja odpowietrzalem zasysajac powietrze tylko raz robie lyknąlem hehehe ale w taki sposob do;alem jeszcze z pol litra

: pn paź 29, 2007 22:58
autor: grandi
Jedno pytanie nie powinno się odlapic silnika , powinien tak dlugo pracowac azsie twrmostat otworzy i uzupelnic ubytek plynu?

: pn paź 29, 2007 23:05
autor: GTI KR
jak nie spuscisz wody z bloku to nie bedzie czego uzupelniac. Jak spuscisz to lepiej niech chodzi na zakreconym kurku bo moze wode wywalic bo to jest uklad cisnieniowy. Jak tak popracuje to uzupelnij po jakims czasie. Ja po takim odpowietrzeniu jak muwilem praktycznie niczego nie musialem dolewac

: pn paź 29, 2007 23:32
autor: marecki_vitor
Tylko uwazaj !!! bo jak zgasisz silnik i odrazu na gorąco odkręcisz to jak pizgnie to moze cie popazyc . Cisnienie i para wywali płyn . Pozdrooo