Wymiana plynu chlodzacego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana plynu chlodzacego.

Post autor: tursky » pn paź 29, 2007 22:02

Witojcie chlopcy! Idzie zima, ja golfa mam od koncowki lata i w zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy dam rade wymienic sobie wode na borygo. Jak spuscic wode, ile wlac (i czy poprostu wlac), czy moze mam sobie to rozradzic jechac z tym do mechanika.... moja wielka prosba jest taka ze jezeli bede wtanie zrobic to sobie samemu, to napiszcie mi jak to zrobic. Dziekuje, pozdrawiam!!!!



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn paź 29, 2007 22:06

Jakbyś wpisał ten temat w szukajkę to na pewno byś się czegoś dowiedział.. Może nawet fotoporadę byś uzyskał.. ;) Próbowałeś?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn paź 29, 2007 22:15

Jutro będę to robił łącznie z czyszczeniem nagrzewnicy z tym, że w MK III, ale chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami :pub: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn paź 29, 2007 22:21

nie szukalem, przyznaje moj blad, ale chetnie podziele sie z kolega wrazeniami z trojeczki, planuje skoczyc model wyzej bo MK2 mnie nerwowo rozstraja...



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pn paź 29, 2007 22:25

Więc sprawa wygloda tak. Odkręć sobie kurek w zbiorniczku wyrównawczym, sciągnij waż z choldnicy z dolu ten gruby. Mozesz tez go sciagnąć z pompy wodnej. Woda z cholodnicy wyleci, teraz kwestia wody w bloku. W pompie wodnej masz trzy weze jeden co idzie z chlodnicy ten gruby i dwa cieńsze. Zeby spuścic wode z bloku sciagnij jeden z tych dwoch cienszych i woda powinna wyleciec. Jak wszystko wyleci to pozakladaj weze nalej plynu do max. to bedzie okolo 5l Uklad bedzie jeszcze zapowietrzony i przez jakis czas bedzie ubywac plynu. Mozesz go tez odpowietrzyc odkrecajac ten cieniutki wezyk od zbiorniczka wyrownawczego i zasysajac z niego powietrze. ps uwazaj zeby sie nie napic :bigok: pozdro


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn paź 29, 2007 22:33

dzieki, w srode bede mial chwile to biore sie za robote. Punkcik!


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn paź 29, 2007 22:43

GTI KR pisze:Więc sprawa wygloda tak. Odkręć sobie kurek w zbiorniczku wyrównawczym, sciągnij waż z choldnicy z dolu ten gruby. Mozesz tez go sciagnąć z pompy wodnej. Woda z cholodnicy wyleci, teraz kwestia wody w bloku. W pompie wodnej masz trzy weze jeden co idzie z chlodnicy ten gruby i dwa cieńsze. Zeby spuścic wode z bloku sciagnij jeden z tych dwoch cienszych i woda powinna wyleciec. Jak wszystko wyleci to pozakladaj weze nalej plynu do max. to bedzie okolo 5l Uklad bedzie jeszcze zapowietrzony i przez jakis czas bedzie ubywac plynu. Mozesz go tez odpowietrzyc odkrecajac ten cieniutki wezyk od zbiorniczka wyrownawczego i zasysajac z niego powietrze. ps uwazaj zeby sie nie napic :bigok: pozdro
Wszystko ok, tylko że układ odpowietrzy się sam. Poza tym dobrze jest przed nalaniem nowego płynu oczyścić układ wlewając np. jakiś specyfik do czyszczenia, włączyć silnik, żeby trochę pochodził, spuścić to z układu i zalać nowym płynem. Rozgrzać silnik aż włączy się wentylator, niech tak chwilę pochodzi, potem najlepiej następnego dnia, jak silnik jest zimny, uzupełnić ewentualny brak płynu do poziomu między min i max. Ważne, aby robić to na zimnym silniku.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pn paź 29, 2007 22:58

ja odpowietrzalem zasysajac powietrze tylko raz robie lyknąlem hehehe ale w taki sposob do;alem jeszcze z pol litra


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn paź 29, 2007 22:58

Jedno pytanie nie powinno się odlapic silnika , powinien tak dlugo pracowac azsie twrmostat otworzy i uzupelnic ubytek plynu?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pn paź 29, 2007 23:05

jak nie spuscisz wody z bloku to nie bedzie czego uzupelniac. Jak spuscisz to lepiej niech chodzi na zakreconym kurku bo moze wode wywalic bo to jest uklad cisnieniowy. Jak tak popracuje to uzupelnij po jakims czasie. Ja po takim odpowietrzeniu jak muwilem praktycznie niczego nie musialem dolewac


BB (borówka, bandit ...)

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » pn paź 29, 2007 23:32

Tylko uwazaj !!! bo jak zgasisz silnik i odrazu na gorąco odkręcisz to jak pizgnie to moze cie popazyc . Cisnienie i para wywali płyn . Pozdrooo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 362 gości