Po wymianie sprzęgła.....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Po wymianie sprzęgła.....

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 10:13

Witam !!!


Jakieś dwa tygodnie temu miałem awarię sprzęgła.Wymieniono mi tarczę i coś tam jeszcze(złamał się tam w środku jakiś bloczek,który powodował iż pedał sprzęgła wpadł w podłogę)
Otóż po tej naprawie na trasie i po mieście,jeżdzi mi się OK ale czasami gdy wolno jeżdżę w kółko szukając parkingu i przeciskając się między samochodami,siłą rzeczy muszę naciskać często pedał sprzęgła.
Wtedy to zdaża się,że zwalniając nacisk,pedał sprzęgła się jak gdyby "przykleji"do podłogi a za chwileczkę z hukiem odbije do swojego normalnego położenia.
W związku z tym chciałbym się Was zapytać czy jest to normalne,czy też może mechanik powinien coś poprawić ?? No i oczywiście czy jest to bezpieczne..??


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 29, 2007 10:23

Munder pisze:ć czy jest to normalne,czy też może mechanik powinien coś poprawić ?
nie jest to normalne powinien to poprawić
a tak na marginesie to golfów 2 jest całe mnóstwo napisz co to za silnik ??



Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 10:32

Witam !!!

Nie znam się na mechanice i z tego też powodu nie wiem jakiego mam Golfa ale nie jest to Golf 2 a 3.Rok produkcji listopad 1996 - model 1997 - silnik to 1.8

Co powinien poprawić..?? Na co zwrócić mu uwagę..??


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 29, 2007 10:38

Munder pisze:model 1997 - silnik to 1.8
czyżby to był ABS ??? jaką moc posiada ten twój ???z resztą to nie istotne AAM i ABS to blizniacze silniki
linka czy się nie zacina być moze zastosował nie taka tarcze sprzęgła słoneczko w tarczy moze łapać o docisk



Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 10:57

Witam !!!

Nie jest to ABS a szkoda !!

Co do tarczy to z jej wymianą było sporo kłopotu.Okazało się że w żadnym z dostępnych sklepów i hurtowni na terenie Abu Dhabi i Dubaju nie mają takich sprzęgieł do tego modelu.
Uratował mnie jeden z rzemieślników,który wymieniał jedynie nakładki węglowe na stare tarcze.
Ale to nie wszystko.Mój mechanik stwerdził,że ta druga część do której tarcza dociska jest również zużyta i należy dokupić nową.
Zamontował mi więc tą od modelu,który był jedynie zbliżony do tego co powinien być w moim Golfie.Podobno ta część się nadawała ale ta druga(właśnie tarcza) już nie bo była wypukła a nie wklęsła.Może trochę zawile tłumaczę ale tak było.Pokazywał mi obie tarcze - moją starą i tą nową i rzeczywiście różniły się tymi wypukłościami i wklęsłościami.

Więc może to właśnie jest przyczyną tego "klejenia" się sprzęgła...???
A jeśli to to,to co on mi może teraz pomóc..???


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 29, 2007 11:02

Więc może to właśnie jest przyczyną tego "klejenia" się sprzęgła...???
tak dokładnie tak w tarczy sprzęgła oprócz okładzin ciernych sa jeszcze spręzyny (tłumik drgań skrętnych ) to wszystko ze sobą współgra nie wiem czy cokolwiek poradzisz w tej suytuacji

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 10:06 ]
jeszcze sie spytam linka sprzeła jak wiadomo jest z samoregulatorem czy nie była wymieniana ??

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 10:09 ]
Munder pisze:- moją starą i tą nową i rzeczywiście różniły się tymi wypukłościami i wklęsłościami.
i to będzie powód tego zamieszania rozejrzyj się za podobną tarczą bo rozwalisz docisk i do pracy dojeżdzał będziesz rowerem (gdzie tam rowerem )dubaj bogaty naród :bigok:



Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 11:12

Witam !!!

Nie linka nie była wymieniana.Gdyby tak, na pewno bym o tym wiedział(dodatkowy koszt)

Jeśli rzeczywiście nic na to nie poradzi to co to może wróżyc na przyszłość..??(bezpieczność,szybsze zużycie,zacinanie podzczas jazdy po mieście i w trasie..??)


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 29, 2007 18:50

Munder pisze:to co to może wróżyc na przyszłość..??
nic dobrego albo sprzęgło z powrotem będzie ślizgało albo wyłamie słoneczko w tarczy i rozwali łozysko oporowe



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn paź 29, 2007 18:59

a sprawdzałeś sprężyne po pedałem sprzęgła , krótka , gróba z dwoma końcami plastikowymi
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 19:08 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 19:56

miś fazi pisze:a sprawdzałeś sprężyne po pedałem sprzęgła , krótka , gróba z dwoma końcami plastikowymi

Nie nie sprawdzałem,a co z nią ma być..??? Na co zwrócić uwagę..???


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn paź 29, 2007 20:08

ona jest na zasadzie wachania , i wchodzi jeden trzpień w drugi , może ona sie blokuje i potem nagle odbija , bywały takie problemy zwłaszcza jak była żle założona , ją sie zakłada jak pedał sprzęgła jest wciśnięty na maksa do podłogi , inaczej bardzo często jest żle ułożona

[ Dodano: 29 Paź 2007 19:10 ]
ją jest bardzo żle założyc zwłaszcza jak nie masz wprawy

[ Dodano: 29 Paź 2007 19:29 ]
napisałeś że wymieniali Ci łapke popychacza łożyska wyciskowego , ( dla tego pedał wpadł Ci w podłoge ) jak to założyli nowe a pręt popychcza jest stary to tak samo może blokowac



Munder
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 13:32
Lokalizacja: Abu Dhabi

Post autor: Munder » pn paź 29, 2007 20:31

Witam !!!

Podpowiem to mojemu mechanikowi z Sri Lanki może uda mu się to poprawić.

Dzięki wszystkim za odzew

[ Dodano: 01 Lis 2007 10:10 ]
Witam !!!

Powód odbijającego pedału sprzęgła był prozaicznie prosty a powiedziałbym,że nawet śmieszny.
Otóż mechanik jak kończył robotę to składał wszystkie części na swoje miejsce ale plastikowa maskownica ,która zasłania"bebechy" koło pedału została tak kiepsko założona że ocierała o pedał i to właśnie powodowało zatrzymywanie i "odbijanie" pedału sprzęgła.
Teraz jest wszystko OK...!!


[b]Pozdrawiam Munder[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 234 gości