Wycieraczka tylna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Wycieraczka tylna

Post autor: qbap » ndz paź 28, 2007 22:03

Witam
Mojego golfa 2 kupiłem "ztuningowanego”, tzn. z wygładzoną tylną klapą :)
Kupiłem komplet tylnej wycieraczki, (bo w ogóle nie było) i tu moje pytanie: Jak idzie instalacja do silniczka tylnej wycieraczki, bo nie wiem czy będę musiał ciągnąć kable czy może juz są, bo po lewej stronie w bagażniku znalazłem mała wtyczuszke na 2 styki - czy to może być to ? A jak nie to jak wygląda cala instalacja tylnej wycieraczki ze spryskiwaczem (wszystko po kolei, co związane z tylną wycieraczką :) )
Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem nawet jak sie włącza tylną wycieraczkę w golfie 2
Z góry dzięki!



mmaarriiaann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr lut 28, 2007 02:53
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: mmaarriiaann » ndz paź 28, 2007 22:41

Witam!

Tylna wycieraczke wlacza sie popychajac manetke od wycieraczek do przodu :okej:

Obrazek

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 22:53 przez mmaarriiaann, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
eastwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:50
Lokalizacja: GD

Post autor: eastwood » ndz paź 28, 2007 23:35

witam,

Kolego, standardowo kabelki wychodzą z krawędzi dachu i wchodzą w klapę (górna krawędź). Ta wtyczka w bagażniku to pewnie instalacja do opcjonalnej lampki bagażnika. Moim zdaniem musisz dobrać się do podsufitki.

A co do kolegi mmaarriiaann'a:
Widzę kolego, że osiągasz niebotyczne prędkości na zimnym silniku i to bez paliwa w baku :D
Golf na gazie potrafi czynić cuda:)

szerokiej drogi
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 23:36 przez eastwood, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn paź 29, 2007 01:14

Aby włączyć tylną wycieraczkę musisz pchnąć manetkę w stronę deski rozdzielczej (dokładnie w przeciwną stronę, jak włączasz spryskiwacz przedniej szyby). I teraz *#cenzura#* - jak będziesz słyszał co jakiś czas stuknięcie przekaźnika, to choć część instalacji masz w porządku (najlepiej słuchać na włączonym zapłonie, ale żeby silnik nie pracował, puknięcia będą dochodziły z panelu z bezpiecznikami). Teraz sprawdzasz instalację z tyłu - nie wiem dokąd poprzedni właściciel Twojego golfa mógł wyciąć instalację, od tylnej wycieraczki, ale sprawdź na początek, może te kable są na swoim miejscu (zdejmij tapicerkę w wewntrznej strony klapy)? Jak ich tam nie ma, to sprawdź lewą gumę tuż przy zawiasach klapy - tam powinny być przewody (kilka przewodów - od ogrzewania tylnej szyby, podświetlenia rejestracji i od wycieraczki). Jeżeli tam też brakuje przewodów od wycieraczki tylnej, to zdejmij lewy boczek tapicerki w bagażniku i poszukaj uważnie - będziesz miał tam dwie złączki, zamocowane plastikowym uchwytem do nadwozia, ale będą one schowane za jedną z blach (jeżeli masz wiązkę od podświetlenia bagażnika, to będziesz miał po lewej stronie trzy wtyczki). No myślę, że dalej nikomu nie chciałoby się wycinać kabelków, bo musiałby rozebrać cała wiązkę, która idzie z panela bezpieczników na tył.
Co do spryskiwacza - były dwie wersje - jedna to taka, że po prawej stronie bagażnika jest zbiorniczek z płynem do spryskiwacza tylnej szyby, druga to taka, że rurka idzie od zbiorniczka spryskiwacza w komorze silnika, i przychodzi do bagażnika razem z wiązką przewodów (które są na podłodzie bagażnika, przy nadkolu, po lewej stronie - pod gumą wyściełąjącą dno bagażnika) - rurka ta przechodzi obok lewej tylnej lampy, idzie pasem tylnym, wraz z innymi przewodami i koło prawej lampy oddziela się od przewodów, idzie słupkiem do góry, gumowym wężem przy zawiasach klapy, po prawej stronie, wchodzi do klapy i dalej do spryskiwacza.

[ Dodano: Pon Paź 29, 2007 00:17 ]
Ale jaja - cenzura zadziałała - te trzy gwiazdki to miały być słowo "nasłuch" "uj" :)


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » pn paź 29, 2007 10:29

Więc tak : co do spryskiwacza to wężyk dochodzi do tylnej klapy. Zapomnialem napisac ze mam centralny zamek w tylnej klapie - czyli jest mozliwe ze kabelek od silniczka wykorzystano do niego ? ;/ W komoze silnika jest zwarte do masy jeden z dwuch wtyczek wchodzących na pompkę spryskiwacza. Jak dam manetke do przodu to mi wywala bezpiecznik a jak odłączyłem to od masy to właczają sie normalnie przednie wycieraczki.
Nie jestem tez pewny czy wogole mam przekaznik od tylnej wycieraczki (jezeli jest osobny na przod i tył?)
A jeszcze jak sie tylny spryskiwacz włącza :) ?
W tylnąklape wchodza mi przewody tylko do ogżewania szyby i ten bodajrze czarny do centralnego no i pod uczczelką szyby idzie cieniuteńki kabelek w przezroczystej izolacji (tez do centralnego) Innych kabli juz nie ma bo tablice mam pod zderzakiem.
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 10:44 przez qbap, łącznie zmieniany 3 razy.



mmaarriiaann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr lut 28, 2007 02:53
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: mmaarriiaann » pn paź 29, 2007 11:05

hej qbap!

Wiec jak ponizej napisane,ze:
- aby zalaczayc tylna wycieracze nalezy jednokrotnie nacisnac manetke wycieraczek do przodu (w str kokpitu)
- aby wylaczyc tylna wycieracze nalezy PONOWNIE jednokrotnie nacisnac manetke wycieraczek do przodu
- aby zalaczyc tylny spryskiwacz nalezy przycisnac i PRZYTRZYMAC manetke az do momentu gdy zacznie ci leciec plyn. (skoro dawno nie bylo to uzywane wezyk moze byc przytkany, lub sama koncowka. upewnij sie ze wezyk jest drozny zanim stwierdzisz ze nic nie leci i... no tzn nie leci) :bigok:

- dzis jak mi sie naladuja akumulatory do aparatu to skocze pyknac kilka fotek jak to wyglada
A, i nie ruszaj podsufitki jak tam ktos wyzej napisal, wszystko idzie w dol "slupkiem"


Fotki gotowe :okej:

Obrazek

tu widac jak przy lewej lampie wychodzi wiazka kabli (zaznaczona strzalka) i idzie "slupkiem" i przechodzi przez gume z dachu do klapy

Obrazek

tu gdzie zaznaczone kulkiem dochodzi wiazka i rozdziela sie na lewe podswietlenie tablicy i na prawe podswietlenie tablicy wraz z zasilaniem silnika wycieraczki

Obrazek

tu widac jak ida kabelki i gdzie sie rozchodza i widoczne jest podlaczenie silnika wycieraczki

Obrazek

tu widac jak ida kabelki do podswietlenia tablicy i strzalka zaznaczony jest wezyk do spryskiwacza

Obrazek

i tu na ostatnim foto widac jak kolo prawej lampy przechodzi wezyk do spryskiwacza i z kostki przy lampie wychodzi masa na ogrzewanie tylnej szyby i ten kabelek z wezykiem ida prawym przejsciem gumowym dach/klapa

Teraz juz chyba wwiadomo co i jak :bigok:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 13:57 przez mmaarriiaann, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 30, 2007 00:27

Z tym spryskiwaczem tylnej szyby to jest tak, ze działa on zawsze, gdy pchniesz manetkę w celu załączenia/wyłączenia tylnej wycieraczki, będzie on pracował tak długo, jak trzyma się pchniętą manetkę - a to że trzeba poczekać na to, żeby z dyszy poleciał płyn bierze się stąd, że płyn cofa się w rurce i potem musi tam dolecieć ponownie - jeżeli włączymy spryskiwacz powtórnie w krótkim odstępie czasowym, to czekanie nie będzie potrzebne - z dyszy od razu poleci płyn.
mmaarriiaann, jest troszkę inaczej, jak to napisałeś:
mmaarriiaann pisze:kostki przy lampie wychodzi masa na ogrzewanie tylnej szyby
Ten kabelek od masy przy lampie, to jest masa tylko i wyłącznie samej lampy. Idzie on od lampy do punktu masowego po prawej stronie bagażnika. Do tego samego punktu masowego podłaczona jest tylna szyba.
qbap pisze:W komoze silnika jest zwarte do masy jeden z dwuch wtyczek wchodzących na pompkę spryskiwacza
- to źle, bo żadna nie powinna być zwarta do masy. Spryskiwacz działa tak, że jak jego silniczek obraca się w jedną stronę, to spryskuje szybę przednią, a jak w drugą, to tylną - zmiana obrotów polega na zamianie + zasilającego pompkę z -, to wyjaśnia, dlaczego pompka nie może być bezpośrednio połączona do masy. Cały układ zmiany kierunków obrotów pompki zawarty jest w manetce. Pod jeden z sygnałów strujących pompką podłączony jest przekaźnik tylnej wycieraczki. Jeżeli pojawi się na nim sygnał załączenia tylnego spryskiwacza (tylo nie wiem, czy + czy -), to włącza on wtedy też tylną wycieraczkę.
Przekaźniki od tylnej i przedniej wycieraczki są oddzielne.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw lis 01, 2007 18:33

tak jak pisalem mam rejestracje pod zderzakiem a nie na klapie. Do klapy wchodzą tylko 2 kabelki do ogzewania szyby. Niestety będe musiał ciagnac kabel i tu mam prosbe o dokładne wytłumaczenie po kolei jak powinny isc te kable od włącznika przez przekaznik (i jaki/ktory to przekaznik bo nie bardzo wiem czy w ogole go posiadam) az do silniczka.
Co do zwarcia do masy jednego kabla na pompce spryskiwaczy to jak to odłączyłem to w ogole nie dzialal spryskiwacz (zaden!) a popchniecie przelacznika sprawialo ze dzialaly wycieraczki przednie .



Awatar użytkownika
Qnisko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 25, 2007 12:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Qnisko » śr lis 07, 2007 17:14

Co do pracy tylnej wycieraczki to jeśli chodzi o jej w włączenie to zgodzę się: trzeba pchnąć manetkę (przełącznik) do przodu. Ale żeby wyłączyć to trzeba 2xpchnąć do przodu :) Przynajmniej u mnie tak jest :) A teraz jak jest deszczowo to doceniam obecność tylnej wycieraczki w golfiku ;)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lis 07, 2007 21:29

qbap,
Sprawdzałeś, czy masz te złaczki po lewej stronie bagażnika, tak, jak pisałem wcześniej?

Przekaźnik tylnej wycieraczki jest umieszczony :
- w golfach do lipca '89 w dolnym rzędzie, drugi od prawej;
- w golfach od sierpnia '89 w górnym rzędzie, drugi od lewej.

Numer przekaźnika to 72.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw lis 08, 2007 01:04

nie mam ;(



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 08, 2007 10:55

Jak możesz, to zrób zdjęcie lewej wewnętrznej części bagażnika, tak, aby było widać tylną lewą lampę i to co jest pod boczkiem bagażnika (zdejmij boczek), coś jak zrobił mmaarriiaann na pierwszej fotce, tylko troszkę z większej odległości.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw lis 08, 2007 18:40

postaram sie :>

[ Dodano: 10 Lis 2007 19:53 ]
No więc jet przełom:) Znalazłem kable ! dwa w białej wtyczce Zielono-czarny(jak popycham manetke do przodu ma +12 ) i czrno-biały(jak jest zapłon właczony to jest na nim +12 cały czas) jeszcze jeden w drugiej czrnej wtyczce (z niej jeden idzie do ogrzewania szyby a ten co znalazłem był odcięty i zaizolowany i nie ma zadnego napięcia) No i oczywiscie brązowa masa. Jest tez przekażnik od tylnej wycieraczki i doprowadziłem wężyk do tylnego spryskiwacza.
To już koniec dobrych wiesci :( Jak podłączyłem do silniczka mase i kabelek zielono czarny do kabla silniczka idącego na szczotke silnika to wycieraczka chodzi jak trzymam caly czas ale jak tylko wcisne raz to skacze o mniejwiecej 1/3 pełnego obrotu.
Jak pisałem 1 z kabli na pompce spryskiwacza jest spięty do masy i wtedy nie moge dac manetki tylnej wycieraczki bo pali mi bezpiecznik od przedniej. Jak odłącze tą mase tonie działają w ogóle spryskiwacze a danie manetki do przodu i tyłu jest bez roznicy - włacza sie wycieraczka przednia i tylna .

Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu tego wszystkiego :(



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 11, 2007 16:06

Nadal nie napisałeś z którego roku i z jakiego meisiąca masz samochód - bo spryskiwacze były połączone na 3 sposoby, zależnie od daty produkcji


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 272 gości