Strona 1 z 1

Poprzeczny wspornik kabiny

: ndz paź 28, 2007 09:10
autor: Keff
Chce wymienić nagrzewnice w swoim mk3 tdi, mam juz dostep do zespolu ogrzewania, wystarczy go teraz wysunąć do środka lecz dostęp ogranicza wspornik, w książce serwisowej piszą że trzeba odkrecić 4 boczne śruby, uczyniłem tak ale wspornik trzyma się jeszcze na dwóch śrubach zrywnych przy regulacji kierownicy. Czy trzeba je rozwiercać ? Raczej nie poradze sobie z tym i jestem w kropce, mile widziane rady jak sobie z tym poradzić. Może istnieje jakiś sposób jak wymienić nagrzewnice bez demontażu wspornika ?

: ndz paź 28, 2007 09:23
autor: miś fazi
można wymienić nagrzewnice bez demontażu wspornika ale mniej roboty i łatwiej jest rozwiercić te sruby , jak nie dasz rady to możesz odkręcić całą kolumne kierowniczą na dole

: ndz paź 28, 2007 11:11
autor: Keff
Udało mi się wyjąć tunel przedni który prowadzi powietrze do kratek środkowych w desce, zrobiło sie troszkę więcej miejsca, wysunięcie całości wciąż ogranicza wspornik, zastanawiam się czy odczepienie bocznego tunelu prowadzącego do dmuchawy umożliwi więcej miejsca na wyciągniecie głównego bloku wraz z nagrzewnicą. Innego sposobu chyba nie ma, trzyma sie to na takich spinkach blaszkowych, najgorsze bo są one też za i pod spodem tunelu wiec nie będzie łatwe rozpięcie tego. A żeby kolumnę kierownicy rozłączyć wystarczy odkrecić ten przegub krzyżakowy ? Nie będzie potem problemu z wsunięciem i skręceniem ?

: ndz paź 28, 2007 11:24
autor: flatron316
Keff pisze:A żeby kolumnę kierownicy rozłączyć wystarczy odkrecić ten przegub krzyżakowy ? Nie będzie potem problemu z wsunięciem i skręceniem ?
Tak wystarczy może nawet dla ciebie wystarczy odkręcić tylko te sruby od łącznika kierownicy ,ze strony kolumny.
A sruby spróbuj potraktować przecinakiem (tzn małym przecinaczkien popukać tak żeby odkręcać a nie ścinać) ew naciąć rowek szlifierką na tych zerwanych łbach i odkręcić wkrętakiem-z moich doświadczeń wynika że często się dało