Strona 1 z 3

problem z uciekąjacym prądem

: pt paź 26, 2007 21:19
autor: g4mario
Drodzy,

prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny ginącego pradu! Samochod nie chce zapalic po trzech dniach nieuzywania. W lutym tego roku kupilem nowy akumulator, ladowanie sprawdzane i jest OK! Radio podlaczone oryginalna kostka, zadna lampka w kabinie czy bagazniku nie pozostaje wlaczona. CO MOZE BYC PRZYCZYNĄ takiego stanu rzeczy, moze ktos spotkal sie z takim problem w MKIV,

pozdrawiam
Mariusz

: pt paź 26, 2007 21:29
autor: greg
g4mario, masz duzo czasu? jak tak - to wyjmujesz wszystkie bezpieczniki i zaczynasz uzupełniać który zacznie dawać pobór prądu ( a nie powinien na wyjętym kluczyku) to masz to urządzenie.

: pt paź 26, 2007 22:12
autor: g4mario
dzieki za rade Greg!
tylko moje pojecie o elektryce jest mizerne! rozumiem, ze mam uzyc miernika przy skrzynce z bezpiecznikami?

: pt paź 26, 2007 22:39
autor: greg
najprościej to wystarczy że sprawdzisz czy po podłączeniu danego bezpiecznika następuje pobór prądu - większość bezpieczników jest odłączona przy wyłączonej stacyjce a więc nie powinny pobierać prądu urządzenia z tych bezpieczników - przykład- grzanie szyb, lusterek, wentylator nawiewu, klimatronik itd

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 10:41 pm ]
jeśli tam nie ma poboru prądu to możliwy jeszcze pobór przy alarmie jeśli masz podłączony nieoryginalny z własnym zasilaniem to przy padniętej baterii alarmu masz bardzo duży pobór

: wt gru 04, 2007 12:07
autor: g4mario
Po wielu probach ustalenia co jest przyczyna poboru pradu okazuje sie, ze samochod jest w 100% spawny, wystepuje pobor 25miliamperow(chyba- z tego co mowia mechanicy z VW bardzo maly) na module komfortu.


WIEC CZY KAZDY MKVI JEST NIE DO URUCHOMIENIA PO CZTERACH DNIACH NIE JEZDZENIA? GDZIE NIEMIECKA PRECYZJA I NIEZAWODNOSC, MOZE TO PRZEREKLAMOWANY PARCH!

Jezeli jest to mozliwe to prosze o opinie innych uzytkownikow MKVI.

: wt gru 04, 2007 13:25
autor: Tomalka
g4mario pisze:
WIEC CZY KAZDY MKVI JEST NIE DO URUCHOMIENIA PO CZTERACH DNIACH NIE JEZDZENIA?
Rozumiem, że MKIV a nie MKVI? Chyba, że testujesz jakiś prototyp :helm:
Mój MK IV, po miesiącu postoju na parkingu na deszczu i śniegu, odpalił jakbym 10 minut temu go zgasił, także wydaje mi się, że coś jest nie tak u Ciebie...

: wt gru 04, 2007 13:32
autor: leoncio
kolego sprawdz podstawowe odbiorniki rozrusznik wentylator chlodnicy klakson i alternator czasem mierzenie przy bezpiecznikach nic nie daje

z doswiadczenia wiem ze pobor moze byc wszedzie ja mialem padniety przelacznik swiatel i tam "uciekal" prad trzy dni i nie bylo po co isc do auta

: wt gru 04, 2007 14:14
autor: Ostry!
Sprawdź ładowanie może jest za małe.

: wt gru 04, 2007 15:20
autor: g4mario
Tomalka pisze:Rozumiem, że MKIV a nie MKVI?
JASNE ZE MKIV :)
leoncio pisze: z doswiadczenia wiem ze pobor moze byc wszedzie ja mialem padniety przelacznik swiatel i tam "uciekal" prad trzy dni i nie bylo po co isc do auta
DZISIAJ DOWIEDZIALEM SIE, ZE W MOIM SAMOCHODZIE ZALOZONY JEST INNY PRZELACZNIK REGULACJI LUSTEREK, BRAK JEST W NIM POZYCJI PODGRZEWANIA ICH, I MOZE TO ON ZABIERA PRAD?(MOZE TAK BYC, ZE BEDZIE POBIERAL PRAD?)

: wt gru 04, 2007 15:44
autor: greg
g4mario pisze:Po wielu probach ustalenia co jest przyczyna poboru pradu okazuje sie, ze samochod jest w 100% spawny, wystepuje pobor 25miliamperow(chyba- z tego co mowia mechanicy z VW bardzo maly) na module komfortu.
skoro tak to nie moduł komfort zżera - a sprawdzałeś akumulator? Czy przed zmianą akumulatora w lutym też się tak działo?

: wt gru 04, 2007 15:45
autor: Ostry!
Sam przełącznik nie pobiera prądu. Ale może być że cały czas lusterka są podgrzewane.

: wt gru 04, 2007 16:08
autor: g4mario
greg pisze:Czy przed zmianą akumulatora w lutym też się tak działo?
trudno powiedziec! przy zakupie samochodu byl ten problem, nawet urwalem z ceny samochodu na nowy akumulator! wydawało sie na poczatku, ze jest ok-po wymianie na nowy- teraz jak zrobilo sie chlodniej znowu jest problem!
VW Maniak pisze:Sam przełącznik nie pobiera prądu. Ale może być że cały czas lusterka są podgrzewane.
( to samo uslyszalem w serwisie)rozumiem, ze przelacznik dziala z pozycja podgrzewanych lusterek po wlaczeniu podgrzewania tylnej szyby?tak? a jezeli to wina przelacznika to pozytywny skutek powinno przyniesc jego odlaczenie z kostki?dobrze mysle?

: wt gru 04, 2007 16:18
autor: greg
g4mario pisze:dobrze mysle?
dobrze, ale jeśli grzeją cały czas to wystarczy że jak przyjdziesz rano do samochodu - dotknij lusterek - jak ciepłe to grzeje cały czas

: wt gru 04, 2007 16:25
autor: g4mario
raczej juz po nich, jezeli zakladac, ze caly czas grzaly, po ostatnich opadach sniegu na pewno bym to zauwazyl, nawet wlaczelem je myslac, ze dzialaja poprawnie! no, a jesli sie nawet spalily wklady lusterek, to czy moze to powodowac pobor pradu i wymiana (odlaczenie)przelacznika moze cos pomoc?