Strona 1 z 2

Gaźnik - jak ustawić?

: pt paź 26, 2007 10:28
autor: Kapitan
VWitam.
Poszukuję instrukcji o regulacji gaźnika pierburga 2E.
Czy w tym gaźniku jest czujnik temperatury? Jak tak to jaki jest jego symbol nr. kat.?
Wczoraj troszkę czytałem o problemach jakie występują z tymi gaźnikami. Problemem JETTY 1.3l CL z 88r. to: nie równa praca na zimnym silniku, tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach – trzęsie, ssanie wyłącza się po wciśnięciu pedału gazu, benzyna w oleju, po uruchomieniu na zimnym pluje z wydechu – jeszcze nie wiem czy to benzyna, bardzo duże spalanie, czasami czuć benzynę w kabinie. Dodam iż po nagrzaniu się, silnik pracuje całkiem dobrze. Zakładam że powyższe problemy są następstwem źle ustawionego gaźnika (było przy nim grzebane) stąd moja prośba o instrukcje lub informację o tym gaźniku i jego ustawieniu.

: pt paź 26, 2007 12:15
autor: jhosef
Podaj maila to wyślę zbiór materiałów serwisowych do gaźnika pierburg.

: pt paź 26, 2007 13:00
autor: Kapitan

: pt paź 26, 2007 13:11
autor: jhosef
Poszło.

: pt paź 26, 2007 19:41
autor: kchpl
moge tez prosic, kch5@vp.pl

: pt paź 26, 2007 19:42
autor: Direct
podpinam się do prośby :)
Directradek@gmail.com

: pt paź 26, 2007 20:10
autor: Kapitan
Dzięki kolego za materiały, aczkolwiek raczej nie dotyczą gaźnika z którym mam do czynienia.
Ale do rzeczy.
Poniżej model gaźnika o który chodzi:
Obrazek Obrazek

Jak widać jest to Pierburg 2E
Potrzebuję informacji za co odpowiadają następujące śruby regulacyjne zaznaczone strzałkami:

1.
Obrazek


2.
Obrazek


3.
Obrazek


4.
Obrazek


5. Czy ta kopułka jest dobrze ustawiona i za co odpowiada?:
Obrazek


6. Co to jest poniżej i czy kręcenie tym "potencjometrem" ma jakiś wpływ na działanie gaziora?
Obrazek

Czy któryś z widocznych poniżej czujników to czujnik temperatury?
Obrazek

Benzyna w oleju [tak na marginesie]:
Obrazek

Od czego zacząć strojenie, na co zwrócić uwagę, czy w ogóle jest możliwe ustawienie gaziora sposobami "domowymi"?

Dla przypomnienia jest to VW JETTA 1.3 CL 88'

Z podpowiedzi z góry dziękuje.

: pt paź 26, 2007 20:27
autor: Paweł Marek
Pierburg 2E3 bodajże, pogrzeb po necie np dobre rysunki na http://www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm

nie masz benzyny w oleju tylko emulsję, jak przy niedogrzanym silniku albo domieszcze płynu chłodniczego do oleju (rzadziej)

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:29 pm ]
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN

: pt paź 26, 2007 20:45
autor: Kapitan
Paweł Marek pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak
To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?

Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.

[ Dodano: 26 Paź 2007 20:51 ]
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/...s%3Dpl%26sa%3DN
Wygląda na dobry materiał, tylko szkoda, że po Flamancku chyba :(

: pt paź 26, 2007 21:24
autor: Paweł Marek
Kapitan pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak



To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?
e skasowałem to co napisałem, pomyłka, tak jak napisałem jest w 2E2 sorki

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 9:25 pm ]
Kapitan pisze:Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.
benzyna nie tworzy w oleju takiej białej emulsji tylko się w nim rozpuszcza, możesz mieć benzynę nie przeczę, ale to co widać to emulsja olejowo wodna.

: pt paź 26, 2007 21:51
autor: Kapitan
Prawdą będzie jak napiszę, że dyszą tą nic się nie reguluje? Bo zauważyłem, że wykręcanie jej powoduje przygasanie motoru. A co z pozostałymi śrubkami??

: pt paź 26, 2007 22:06
autor: Paweł Marek
Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze. Które to śróby widzisz na polskiej stronce co zapodałem, a na niemieckiej widać te śróby dokładniej. Kłopoty z regulacją oznaczają zabrudzenie lub awarię gaźnika i tu przy tym typie już bardziej szczegółowo nie pomogę

: pt paź 26, 2007 23:01
autor: Kapitan
Paweł Marek pisze:Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze
...i tyle?
Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej :)

Co z kopułką? Jest dobrze ustawiona?

: pt paź 26, 2007 23:38
autor: Przybek
srobe skladu mieszanki masz na dole ta mala dziurka

[ Dodano: 26 Paź 2007 23:42 ]
fotka nr 1 (ze stralka) dysza wolnych obrotow fotka nr 2 sroba regulujaca wysokosc obrotow na ssaniu 4 dysza skladu mieszanki fotka nr 5 ustawienie opoznienia ssania zima-lato