Strona 1 z 1

pomoc co do motoru 2e

: czw paź 25, 2007 07:35
autor: lukasz gti8v
czesc od roku jestem posiadaczem pięknej 3 gti 8v do tej pory bez wiekrzych zazutów az tu nagle :chytry: silnik zaczyna nierówno pracowac na luzie najczesciej jet to w korku obroty wahaja sie od 500-1200 czsami jest 2000 i tak stoi .dodam ze dzieje sie to na paliwie na gazie było okej ......ale niedługo......z lpg jest jeszcze gorzej wogóle świruja obroty az gasnie i w aucie wali gazem. mam załozony stozek i strumienice czy to moze miec coś wspólnego? ----POMÓZCIE----POZDRAWIAM

: czw paź 25, 2007 07:55
autor: Bąku
rozumiem ze dzieje się to tylko na biegu jałowym, jesli tak to silniczek krokowy lub jak kto woli zawór bocznikowy robi sobie żarty :satan:

Re: pomoc co do motoru 2e

: czw paź 25, 2007 09:21
autor: bugalon
lukasz gti8v pisze:czesc od roku jestem posiadaczem pięknej 3 gti 8v do tej pory bez wiekrzych zazutów az tu nagle :chytry: silnik zaczyna nierówno pracowac na luzie najczesciej jet to w korku obroty wahaja sie od 500-1200 czsami jest 2000 i tak stoi .
A przy lince od gazu nie grzebales czasem ? Nie naciagnales jej zbyt mocno ? Zanim zaczniesz sie grzebac z silniczkiem krokowym, to sprawdz czy krancowka zamkniecia przpeustnicy dziala. Niesprawna sonda lambda tez daje takie objawy.

: czw paź 25, 2007 09:32
autor: adriana81
bugalon pisze:Niesprawna sonda lambda tez daje takie objawy.
Dokladnie o Tym samym pomyslalam Sonda :bajer:

Najlepiej podepnij go pod kompa jak masz mozliwosc zobaczysz co za bledy Ci wyskocza ja jednak odstawialabym Sonde

: czw paź 25, 2007 11:05
autor: Bąku
hmm sonda mówicie, kolega nic niepisze o tym że auto zaczęło mu palić więcej więc niewiem czy to będzie sonda a podstawową usterką sondy jest zwiększenie spalania

: czw paź 25, 2007 12:31
autor: bugalon
Bąku pisze:hmm sonda mówicie, kolega nic niepisze o tym że auto zaczęło mu palić więcej więc niewiem czy to będzie sonda a podstawową usterką sondy jest zwiększenie spalania
Niekoniecznie, jesli zawiesi sie na 0,4V to nie bedzie palic wiecej, a jak sie zawiesi na 1V to nawet mniej niz normalnie (tylko gniazda zaworow sie wypala albo inne cuda). Typowy objaw sondy to tragedia z obrotami po dluzszym postoju na biegu jalowym na cieplym silniku.

: czw paź 25, 2007 12:36
autor: Acid
Najlepiej sprawdź silniczek krokowy na włączonym silniku: odpenij od niego kostkę i zobacz czy obroty będą dalej falować. Drugą sprawę przedstawiam na rysunku niżej :dol:
Obrazek

: czw paź 25, 2007 14:53
autor: Marooo9
sprawdz dokładnie wszystkie podcisnienia i czy masz szczelna rure dolotowa

: czw paź 25, 2007 15:09
autor: dnadna
Acid pisze:Najlepiej sprawdź silniczek krokowy na włączonym silniku: odpenij od niego kostkę i zobacz czy obroty będą dalej falować.

a co jesli po wyjeciu kostki od razu gaśnie ?
poza tym chodzi w miare normalnie.

: czw paź 25, 2007 16:27
autor: WODA
wg mnie to przepływomierz...a jak strzela z wydech to sonda...ale dla swietego spokoju w wyczysc silniczek krokowy.

: czw paź 25, 2007 17:37
autor: d.milas
Mialem podobny problem, ale u mnie okazal sie przeplywomierz. Sprawdz dolot powietrza czy masz szczelny. Strzelal Ci na gazie? Jak dla mnie moze to byc silniczek krokowy, przeplywomierz lub tez tylko nieszczelny dolot powietrza.