Strona 1 z 2
Zbierająca się woda w silniku??
: śr paź 24, 2007 10:55
autor: Eszko
Witam. Mam problem bo osadza mi sie woda na nakretce do wlewu oleju (to wyglada jak maź) nie wiem co moze byc powodem czy z chlodnicy jakis przeciek moze ?? I jeszcze chlodnica mi cieknie czy te uszczelniacze w plynie pomagaja ?? pozdrawiam i prosze o odpowiedzi
: śr paź 24, 2007 10:57
autor: RychuK
Uszczelniaczy nie stosowałbym bo zapychają układ i wtedy będziesz miał problem. Zmień chłodnicę albo daj do lutowania.
: śr paź 24, 2007 11:08
autor: szwendak
Kolego u mnie też jest coś takiego.
Pytałem i dowiedziałem sie,że przyczeną tego zjawiskaq jest nie dogrzanie silnika( jeśli jeździsz na krótkich odcinkach)
Ja do pracy mam 8 km,a wiec też ledwie zdąży sie rozgrzać.
Jak pojechałem w trase nalot ten zniknoł.
Poprostu opar sie skaplają i tyle( latem nie ma czegos takiego)
Jeśli nie masz ubytków płynu to wszysko jest ok.
: śr paź 24, 2007 16:28
autor: Mis
szwendak, ma racje, Jest to objaw niedogrzewania sie silnika. Nic powaznego, pod warunkiem, ze zapewnisz silnikowi co jakis czas dluzsza wycieczke. Wystarczy czasami wyjechac za miasto lub na dluzsze zakupy aby sie silnik dobrze zagrzal
: śr paź 24, 2007 17:22
autor: zielu
szwendak, 8KM i Ci sie nie dogrzewa...
ja jade do pracy 4KM i zanim dojade wieje ciepłe powietrze i wskazówka od temp. sie podnosi (nie na całe 90 stopli ale zawsze)
Eszko, moze to tez być uszczelka pod głowicą.. zaobserwuj czy samochód nie spala Ci płynu chłodniczego i oleju (choćby w małych ilościach)
: pt lis 02, 2007 17:49
autor: Eszko
kurcze jeszcze raz powroce do tego problemu bo obawiam sie ze jest to uszczelka pod glwica i mam sporo pytan
(wiem ze to kosztowne) ile wyniesie naprawa i czy mozna w miare tani sposob to naprawic bo tam slyszlalem ze tam sie jakas glowice ustawia czy cos ?? chcialbym sie dowiedziec najlepiej od tych co juz to wymieniali woogle to ubywa mi plynu chlodniczego i to dodatkowy objaw....
: pt lis 02, 2007 18:06
autor: kamil g60
Jest to napewno uszczelka pod glowica bo mialem taki przypadek kiedys. tylko tzreba zmienic uszczelke i wszystko zadnych ustawien.
: pt lis 02, 2007 18:40
autor: zielu
Eszko, zapewne chdozi Ci o planowanie głowicy dodatkowo... niby nie trzeba tego robić zalezy od stanu i mechanika (zawsze to dla niego wiecej kasy a po złozeniu nie sprawdzisz czy była planowana)
u mnie taka przyjemniść razem z wymiana uszczelniaczy 400zł...
tez chyba bede musiał u sibie to zrobić.. ale jeszce koncowe testy czy to na pewno uszczelka...
: ndz lis 04, 2007 18:39
autor: Robert Pala
u mnie zaobsrewowalem jakby ubywalo oleju,plynu chlodniczego, no i maz pod korkiem, czyli poszla uszczelka pod glowica, dodam ze nie zauwazylem nieszczelnosci w ukl. chlodzenia.sa niewielkie wycieki oleju ale niewielkie.po przejechaniu ok 5tys wzial 0.5 litra oleju.czy to duzo???? ile kosztuje uszczelka pod glowica i czy mozna ja samemu wymienic?/czy to trudne.umiem sie odwdzieczyc(pkt
)
: ndz lis 04, 2007 18:40
autor: Szosownik
a ja słyszałem i z praktykowałem że maź pod korkiem to normalne zjawisko nie łączące z uszczelką pod głowicą
[ Dodano: 04 Lis 2007 17:45 ]
Robert Pala pisze:po przejechaniu ok 5tys wzial 0.5 litra oleju.czy to duzo????
a mi bierze około 1 litra na 1000km.Jak myślisz który z nas powinien być zaniepokojony?
ja czy ty?
: ndz lis 04, 2007 20:14
autor: zielakVW
z tego co widzę to masz chyba silnik 1,3 ,ja też kiedyś miałem ten sam problem w takim samym silniku i to co koledzy piszą że jest to normalne jeżeli jeździ się na krótkich odcinkach to prawda bo ja kiedyś już przećwiczyłem zdejmowanie głowicy i jak się okazało wszystko było ok i nie potrzebnie poszłem w koszty.
: ndz lis 04, 2007 20:19
autor: Paweł Marek
zielakVW pisze:bo ja kiedyś już przećwiczyłem zdejmowanie głowicy i jak się okazało wszystko było ok i nie potrzebnie poszłem w koszty.
ja bym prponował z tej rady korzystać, bo trend do przypisywania wszystkiego złego uszczelce głowicy jest baaardzo niepotrzebnie kosztowny
: ndz lis 04, 2007 20:50
autor: Szosownik
no właśnie! byle jaki ubytek oleju lub płynu zawsze kojarzy się z padniętą uszczelką a należy wszystko dokładnie przejrzeć a nie głowice zwalać
: ndz lis 04, 2007 22:22
autor: Robert Pala
tak 1.3, macie racje ze trzeba najpierw dobra diagnoze postawic .ubytek oleju- te 0.5litra na 5 tys to tez wina wyciekow wiec samo spalanie oleju przez silnik jest jeszcze mniejsze niz te 0.5 na 5kkm.cieklo mi spod pokrywy zaworow to wymienilem uszczelke wraz z tymi trzema uszczelkami pod srubami na nowe za , uwaga 45zl!!!!! w sklepie vw tyle kosztowala bo sprzedawca mnie naciagnal i kupilem ją(wtedy nie wiedzialem o tym forum i mialem zielone pojecie o golfie).w kazdym razie dalej cieknie!!!!!!!!!z pod pokrywy zaw. dodam ze wczesniej jak i teraz wycieki sa po bokach pokrywy wiec wydaje mi sie ze to simeringi walka rozrządu(?) bo watpie zeby pokrywa byla wygieta na koncach.
[ Dodano: 04 Lis 2007 21:25 ]
w szczegolnosci cieknie z prawej strony (stojąc przodem do silnika)
[ Dodano: 04 Lis 2007 21:26 ]
przepraszam za odejscie od tematu.