Strona 1 z 1

Zapowietrzony układ??

: pn paź 22, 2007 20:43
autor: mauro22
Witam. Ostatnio na forum opisywałem mój problem z układem chłodzenia silnika. Chodziło dokładnie o to iż wymieniłem wszystko co było do wymiany <termostat, włącznik wentylatora, pompę wody> a silnik dalej się grzał. Pierwszy termostat mógł oczywiście być uszkodzony. Mam w związku z tym pytanie. Czy podczas wymiany termostatu i kolejnie pompy mogło dojść do zapowietrzenia układu co spowodowało iż nawet z nowymi częściami układ nie działał poprawnie. Jeśli tak to czy jest jakiś odpowietrznik tego układu. Dodam iż posiadam Golfa II z silnikiem 1.6 gaźnik. Z góry dzięki za podpowiedzi.

: pn paź 22, 2007 20:48
autor: Paweł Marek
Układ łatwo odpowietrza się sam, pod warunkiem że drożny jest cienki wężyk razem z króćcami co idzie od zbiorniczka wyrównawczego, i to sprawdź na początku. W razie wątpliwości przetkaj króćce od tego wężyka drutem.

: pn paź 22, 2007 20:52
autor: misiek
mauro22 może być tak że jeszcze chłodnica jest zamulona i nie drożna w kilku kanałach i też bedzie słabe chłodzenie, trzeba by ją wymontować i porządnie przepłukać

zapowietrzony układ?

: pn paź 22, 2007 20:56
autor: mauro22
Wężyk wymieniłem na nowy i uwazałem aby nie powstały na nim zagięcia blokujące przepływ. Zresztą po uruchomieniu silnika odkręcam korek na zbiorniczku wyrównawczym i widzę jak płynnym strumieniem wydobywa się z niego płyn chłodzący. Ogólnie jak pisałem wczoraj problem wysokiej temperatury rozwiązałem usunięciem termostatu. Wiem że to droga na skróty ale nie miałem wyjścia. Dzisiaj w pracy jeden znawca wręcz przysięgał iż w tych silnikach występuje jakiś odpowietrznik dlatego zapytałem na forum. Ja osobiście niczego takiego nie widziałem.

: pn paź 22, 2007 22:04
autor: Paweł Marek
jest tylko ten wężyk, musi być też sprawny zaworek w korku zbiorniczka. Inne rzeczy nie dają kłopotów z odpowietrzeniem. Nie czytałem poprzedniego tematu, ale sprawdziłeś wirnik pompy wody? bywają z plastyku co się kruszą po latach.

: pn paź 22, 2007 22:08
autor: shift
zmierz rzeczywistą temperaturę i porównaj ze wskazaniem, wentylator powinien się załączać przy dziewiędziesięciu paru stopniach (98?), może tak jak u mnie przekłamuje wskaźnik.

: pn paź 22, 2007 22:09
autor: ssuchyy
nie musi byc zadnego odpowietrzenia układu tak jak w dieslu wystarczy odkrecic korek i czekac az zobaczysz obieg płynu w zbiorniczku płynu tzn termostat sie otworzył a jesli nie bo widziałem juz takie układy to i tak sie sam powinien odpowietrzyc po otwaciu termostatu czyli temperaturka na zegarze w granicach 100C