Strona 1 z 1

Problem z akumulatorem.

: pn paź 22, 2007 00:27
autor: Bielu
Siemka. Mam następujący problem. Od ostatniego czasu zrobiło sie nieco zimno i nie wiem czy to ma coś do mojego problemu ale konkretnie. Gdy rano przekręcam kluczyk na zapłon rozrusznik bardzo powoli sie kręci prawie w ogóle ale auto odpala. Przez około pierwszych 10 min jazdy auto ma strasznie słabe obroty około 600, gdy włączę ogrzewanie bądź podgrzewanie siedzeń cała elektryka (reflektory oświetlenie deski rozdzielczej) strasznie słabnie. Później jest ok, rzecz dzieje sie tylko na zimnym silniku. Co do tego problemu to martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Na zimnym silniku po odpaleniu auta ślizga sie jakiś pasek, prawdopodobnie klinowy od alternatora. Po dodaniu kilka razy gazu, przestaje piszczeć obroty wzrastają, podnosi sie jakość oświetlenia deski rozdzielczej i słychać jak pracuje (huczy) alternator. W związku z tym mam pytanie co sie może dziać czy pada alterntor i słabo ładuje Aku, a może akumulator wysiada, a być może pasek trzeba naciągnąć ??. proszę o pomoc i pozdrawiam :D:D

problem akumulator

: pn paź 22, 2007 00:49
autor: adi180
masz kolego słaby akumulator który kwalifikuje się do wymiany dlatego ci słabo kręci rozrusznik i pasek klinowy piszczy , ponieważ alternator potrzebuje dużo prądu aby naładować twój słaby akumulator a alternator obciążony daje duże obciążenie żeby naładować twój zużyty akumulator. Najprawdopodobniej masz też za luźny pasek klinowy alternatora chyba że jest już zużyty to trzeba go wymienić na nowy. Po przeglądzie i wymianie powinno być wszystko wpożadku pozdrawiam.

: pn paź 22, 2007 00:55
autor: Bielu
Powiem ci że tu chyba tkwi problem bo po przejechaniu około 250Km autostradą ostatnio przez dwa dni wogóle nie miałem problemu z piszczącym paskiem. Później sie posypało :). Dzięki za pomoc Pozdro :)

akumulator

: pn paź 22, 2007 01:16
autor: adi180
akumulatory nie raz psują się nagle a nie raz z biegiem czasu znaczy stopniowo jest coraz gorzej ale miałem kiedyś mk2 i tam miałem problem z ładowaniem i okazało sie że szczotki były na wykończeniu ale jeżeli twierdzisz z dzieje się tak tylko na zimnym silniku to akumulator napisze też taką ciekawostkę że obracając kołem pasowym alternatora to powinien obrucić się wał korbowy to świadczy o prawidłowo napiętym pasku klinowym

: pn paź 22, 2007 07:24
autor: szwendak
Sprawdz ładowanie, powinno być od 13,5V do 14,3V(max 14,5V)
Ale myśle,ze to napewno bedzie aku. U mnie tez sa problemy,ale myśle ze wzmak mi go troche wyczerpa(grał na postoju) Nie robie długich tras a więc cieżko jest aby sie doładował. Pozdrawiam

: pn paź 22, 2007 08:21
autor: bodzio_j
Bielu, Po 1. - zmierz gęstość elektrolitu i napięcie aku pod obciążeniem. Każdy szanujący się elektryk samochodowy powinien mieć taki woltomierz. ( ma specjalny opornik).
Po2. Pasek nie ma prawa piszczeć nawet przy dużym obiążeniu - sprawdź naciąg i ew. popraw.
Po3. Sprawdź napięcie ładowania.

: pn paź 22, 2007 10:41
autor: szwendak
Gęstość elektrolitu to co pamiętam powino wynosic 1,28

: pn paź 22, 2007 10:58
autor: Bielu
ok jutro pojadę do elektryka żeby mi pomierzył wszystko :). \Mam akumulator Centra 510a (EN) 50Ah czy mogę zastosować jakiś inny jeżeli tak to jakie??. Po\pozdrawiam dzięki za pomoc

: wt paź 23, 2007 04:03
autor: bodzio_j
Bielu pisze:Mam akumulator Centra 510a (EN) 50Ah
Dobry aku