Strona 1 z 2

Problem z temperaturą silnika

: ndz paź 21, 2007 23:20
autor: loverboy
Witam
Mam niewielki problem ale nikt mi nie jest wstanie powiedzieć dokładnie co jest przyczyną!
A mianowicie, podczas normalnej jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 80c a w korku max 92c.
Wymieniłem już 2 termostaty i dalej jest to samo. Pierwszy termostat był firmy Topran a teraz jest Wahler.
Czy wina leży po stronie czujnika temperatury?
Co jest przyczyną?

: ndz paź 21, 2007 23:40
autor: SebaVr6
To chyba wszystko jest dobrze:-)Jak wentylatory sie zalaczaja nie gotuje sie to jest ok.....

: ndz paź 21, 2007 23:43
autor: gOOzOl
no tak ale lepiej sie patrzy na wskaznik ktory pokazuje polowe :) sprawdz czujnik, miernik w dlon i do dziela, tu wartosci http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... empem1.jpg

: ndz paź 21, 2007 23:43
autor: Mirekmiro
a kupiles dobry termostat bo sa na roze temp. 84 i chyba 87 jak sie nie myle ale to rowniez moze byc przeklamianie wskaznika temp

: ndz paź 21, 2007 23:45
autor: shift
u mnie na przykład wskaźnik zawyża temperature o ok 10 stopni, termostat działa, wentyl załącza sie przy 98 stopniach, gdy moj wskaźnik pokazuje ponad 100. Przynajmniej u mnie to kwestia rozebrania zegarów i przestawieniu wskazówki

: ndz paź 21, 2007 23:59
autor: loverboy
gOOzOl pisze:no tak ale lepiej sie patrzy na wskaznik ktory pokazuje polowe :) sprawdz czujnik, miernik w dlon i do dziela, tu wartosci http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... empem1.jpg
Zgadza sie, lepiej jak wskazówka stoi prosto :grin: , termostat ma temperaturę otwarcia 87c
silnik sie nie gotuje wentylator się włącza, wskazówka nie przekracza 92c.
Mechanior mi polecił żebym zakrył część chłodnicy, co o tym myślicie?

: pn paź 22, 2007 00:07
autor: gOOzOl
bez sensu. przy sprawnym termostacie i tak sie bedzie nagrzewal ok. zrob tak, jak ci sie wlaczy went to zmierz ten czujnik, ma miec opor o wartosci takiej jak temp zalaczenia went czyli te 90 pare stopni.

: pn paź 22, 2007 00:17
autor: loverboy
gOOzOl pisze:bez sensu. przy sprawnym termostacie i tak sie bedzie nagrzewal ok. zrob tak, jak ci sie wlaczy went to zmierz ten czujnik, ma miec opor o wartosci takiej jak temp zalaczenia went czyli te 90 pare stopni.
ok! sprawdzę oporność

: pn paź 22, 2007 07:39
autor: el Kopyto
Jeżeli mechanior ci powiedział żebyś zakrył część chłodnicy to więcej do niego nie jedź, bo to nie rozwiąże problemu a mechanior nie ma pojęcia o tym co robi. Posprawdzaj oporności, możesz też włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego (pamiętej że jest pod ciśnieniem) i zobacz przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i będziesz wiedzał czy to czujnik czy coś innego.

Jak kupiłem nowy czujnik temp do golfa III silnik 1Y to termostat otwierał mi się przy 110 stopniach (wg wskaźnika temp), a na starym czujniku przy 90 więc z tymi czujnikami też różnie bywa.

: pn paź 22, 2007 07:39
autor: szwendak
Witam
Wez ten termostat włuz do wodi i podgrzewaj ja,jedmocześnie sprawdzając temp. termometrem. Wtedy dokładnie bedziesz wiedział jak on sie zachowuje.

: pn paź 22, 2007 08:16
autor: bodzio_j
loverboy pisze:Mam niewielki problem
Moim zdaniem nie masz żadnego problemu. Zarówno czujniki jak i wskaźniki obarczone są pewnym błędem.Twój mieści się w granicy tolerancji.

: pn paź 22, 2007 21:58
autor: loverboy
teraz to już nie wiem o co chodzi. Zrobiłem test po jeździe gdy była temperatura niby 80c zatrzymałem auto i sprawdziłem kiedy nagrzeje sie dolna rura od chłodnicy. silnik nagrzał sie do 90 i rura zrobiła sie gorąca, temperatura wzrosła do 92 i włączył się wentylator, temperatura zeszła do 90 i tak stała. jak zacząłem jechać dalej to samo 80c.
niestety nie mogę znaleźć miernika i jeszcze nie mierzyłem oporności
co radzicie?

: pn paź 22, 2007 22:01
autor: shift
co radzicie?
nie przejmuj się tym :bigok:

: pn paź 22, 2007 22:02
autor: ssuchyy
może masz zapowietrzony układ tak jak ja dzieje sie u mnie podobnie odpowietrzenie układu pomogło i uszczelnienie jednego z przewodów niby nie ciekło ale stworzył się osad na łączeniu kroćca z chłodnica