Strona 1 z 1

Silnik mi się ,,poci" i śmierdzi benzyną w środku

: ndz paź 21, 2007 13:40
autor: terago
witam
Mam problem z moim silnikiem 1,8 AAM od paru dni śmierdzi mi benzyną w środku. Najbardziej jak włączę nawiew to poprostu jak bym stał na stacji benzynowej. Otworzyłem maskę i zobaczyłem że na pokrywie silnika jest jakaś wilgoć coś jak by się pocił. Jak otwieram maskę nie czuć paliwa ale jak włączę silnik i to w środku śmierdzi paliwem.
Załączam foto - jak ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić to proszę o pomoc.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: ndz paź 21, 2007 13:44
autor: haps
terago, u mnie tez sie pocil, ale nie bylo az tak zalanego dekla..i glowica byla mnie obrzygana...ale wymienilem uszczelke pod deklem i dokrecilem mocniej sruby i jest super.. :grin:

: ndz paź 21, 2007 13:49
autor: terago
no właśnie o to mi się rozchodzi czy już ktoś miał taki przypadek. mam nadzieję że to tylko to i po sprawie. dzięki za szybką odpowiedź. zaobaczymy co inny jeszcze powiedzą w tej sprawie ale jak coś to jutro skoczę po uszczelkę i wymienię.
Pzdr

: ndz paź 21, 2007 13:51
autor: shift
wydaje mi sie, czy z bagnetu też ci pluje olejem? jaki masz poziom oleju?

: ndz paź 21, 2007 13:53
autor: haps
terago, no u mnie uszczelka wymieniona zostala jakies pol roku temu i pozniej tak delikatnie cieklo...znaczy pocilo sie przy dwoch swieczkach tych od strony kierowcy..i sprawdzilem jak sa sruby dokrecone i okazalo sie ze mona je bylo prawie ze palcem wkrecac..wiec wzialem 10tke nasadowa i kazda po 3-4obroty dokrecilem i problemu nie ma...tylko uwazaj z dokreceniam...nic na chama bo to aluminum i gwint zerwiesz i beda jaja..no i uszczelke zgnieciesz..

: ndz paź 21, 2007 15:01
autor: Paweł Marek
Ja bym tego nie bagatelizował, bo biorąc pod uwagę rozległość i wygląd tych plam, oraz smród beny wyglada na to że jednak benzyna cieknie gdzieś z wtrysku.
A to już niebezpieczna sprawa, bo wiadomo gdzie jest gorący kolektor wydechowy w tym golfie.

: ndz paź 21, 2007 15:08
autor: haps
Paweł Marek, faktycznie ten dekiel jest dziwnie mokry na gorze, u mnie tak nie bylo ( ale pomyslalem sobie ze moj pomaowany na czarno i jakos sie nie rzucalo w oczy) ale to racja, ze musi ulatywac benzyna z uklady zasilania ktory jest tuz nad tym deklem...moze to bedzie tylko uszczelka, a moze cos grubszego..odpal go i poruszaj tym calym ukladem wtryskowym i zobacz czy cieknie....

: ndz paź 21, 2007 15:46
autor: Paweł Marek
koledze z Forum niedawno spłonął silniczek od dziury w listwie wtryskowej, znajomemu Poldek od tego samego, więc trzeba być uczulonym, jak się niema pewności to trzeba szybko sprawę wyjaśnić.

: ndz paź 21, 2007 15:47
autor: Jozef
Nie lekceważyłbym tego zapachu benzyny. Dokładnie obejrzyj przewody paliwowe od rurki z baku, przez filtr, do wtrysku. Gdzieś musi być nieszczelność. Pocenie się pokrywy zaworów może być całkiem inna usterką. W razie potrzeby pooglądaj na pracującym silniku, czy gdzieś nie kapie. A może uszczelki wtrysku uszkodzone?

: ndz paź 21, 2007 16:17
autor: terago
jeśli chodzi o poziom oleju to nic nie ubywa - jest wręcz idealnie od wymiany oleju nic nie uciekło. początkowo myślałem że te mokre plamy to gdzieś z chłodnicy pociekło ale woda by wyparowała a to jest taka jakby tłusta plama olej albo paliwo. przy krućcu też jest mokro i przy świecach więc ja już sam nie wiem co o tym myśleć. silnik pracuje bez zarzutów i generalnie wszystko jest ok czyli woda z chłodnicy nie ucieka, olej jest cały czas na tym samym poziomie??

: ndz paź 21, 2007 16:25
autor: Paweł Marek
może być i jest prawdopodobnie tak że bena rozpuszcza olej którego też troche cieknie, i roznosi go po całej okolicy, sama odparuje a olej co go ze soba pociągnie zostawia plamy.

: śr lis 07, 2007 11:04
autor: terago
witam ponownie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Oczywiście nie obyło się bez emocji. Po pierwsze w intercarsie sprzedali mi złą uszczelkę - dostałem gumową erlinga dedykowaną do silników AAM - biorąc pod uwagę że nigdy tego nie wymieniałem nie spodziewałem się że uszczelka dedykowana może nie pasować - akurat ta którą dostałem (za jedyne 48 zeta) miała metalowe tulejki w otworach na śruby i niestety nie pasowała ( u mnie tylejki są odrazu na śrubunku). Oczywiście wymiana nie była możliwa ponieważ już rozpakowałem uszczelkę - generalnie super genialny sprzedawca stwierdził że nia ma takiej możliwości żeby nie pasowała!!! :grrr:
Tak więc dobrze wk........ny poszedłem po drodze do serwisu (warsztatu) seata i vw i ku mojemu zdziwieniu i wielkiej radości dostałem korkową uszczelkę goetza z gumkami za 18 zeta. Tak więc po kilku godzinach wymieniłem uszczelkę i nabawiłem się przeziębienia - nie wiedziałem że wymiana uszczelki z pomocą IC może generować tyle fantastycznych emocji