Aparat zapłonowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Aparat zapłonowy

Post autor: gopiter » sob paź 20, 2007 16:39

Witam!

Mam następujący problem: cieknie mi olej po wałku aparatu zapłonowego (silnik 1.6 ABU).Olej zbiera sie w kopułce... :panna: .Mechanik powiedział mi że to oring na wałku aparatu nie trzyma.Problem w tym że ten oring nie występuje jako cześć zamienna (przynajmniej ETKA go nie pokazuje) i w związku z tym mam problem.Wiem że najlepiej byłoby rozebrać aparat i po wymiarach starego oringu dobrać jakiś nieoryginalny nowy.Jednak to oznacza conajmniej 2 dni przestoju auta,a nie mogę sobie teraz na to pozwolic (dojeżdżam codziennie do pracy 15km łącznie z weekendami).Mam zatem pytanie czy może ktoś z Was spotkał sie z takim problemem i może wie jaki oring znajduje sie na tym wałku-chodzi o wymiary?Znając wymiary mogę go szukać czy nawet czekać na sprowadzenie i jednocześnie jezdzić autem, a jest to teraz bardzo ważne dla mnie.


Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 16:41 przez gopiter, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: norek111 » sob paź 20, 2007 16:44

stary problem kazdy autko potrzebuje na wczoraj



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: gopiter » sob paź 20, 2007 18:34

norek111 pisze:stary problem kazdy autko potrzebuje na wczoraj
Zgadza się.Gdyby było inaczej wogóle nie zadawałbym pytania na forum tylko rozebrał i zrobił co trzeba.Niestety nie mam takiego komfortu dlatego zwróciłem sie do Was z prośbą o pomoc.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: norek111 » sob paź 20, 2007 19:05

wymontuj oring dopasuj nowy i po sprawie
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 19:06 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob paź 20, 2007 21:37

Przede wszystkim w tym aparacie nie jest oring tylko simering miałem to samo u siebie olej zbierał się w kopułce żeby wymienić ten simering trzeba rozebrać cały aparat co do wymiarów to 12x19x5 lub12,5x19x5 dokładnie nie pamiętam który zamontowałem ale na pewno któryś z tych dwóch pozdrawiam


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » sob paź 20, 2007 21:55

Dzieki AD6 :pub: .Takiej odpowiedzi potrzebowalem.
Powiedz mi jeszcze ciezko jest z rozbiorka aparatu?Da rade zrobic to samemu czy nawet nie zabierac sie za to tylko auto do mechanika?
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 21:57 przez gopiter, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob paź 20, 2007 22:24

Nie jest to takie trudne ja zrobiłem to sam wykręcasz aparat, od strony głowicy będziesz miał plastikowe kółko z niego wybijasz zawleczkę (będzie przypominała gwoździa tylko z dziurą przez środek) ściągasz to plastikowe kółko i możesz wtedy wyciągnąć całą ośkę z aparatu pociągając za nią od strony kopułki później to już tylko wymiana simera i składanie w odwrotnej kolejności
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 22:28 przez AD6, łącznie zmieniany 2 razy.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » sob paź 20, 2007 22:37

Ok w takim razie bede probowal.Jeszcze raz dzieki.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

olej w kopułce

Post autor: kamien11985 » ndz paź 21, 2007 12:12

http://vwgolf.pl/index.php?id=poradaaparat masz tu ładnie opisane krok po kroku co trzeba zrobić + fotki oryginalny uszczelniacz to 12,5x19x5 z którego dostaniem jest problem więc wzielem zamiennik 12x19x5 + 30 min robocizny w garażu i juz sucho i bez fiksowania silnika tylko pamietaj żeby ZAZNACZYC polożenie aparatu zakłonowego;] pozdro kamien11985 :bajer:



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » ndz paź 21, 2007 14:47

kamien11985 dzieki :pub: .Punkcik polecial.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 303 gości