Strona 1 z 2

Błędy airbag - co może być przyczyną

: pt paź 19, 2007 10:58
autor: Jaco
Mam problem z poduszkami powietrza. Odkąd kupiłem mojego golfa świeciła mi sie kontrolka od poduszek. Podłaczyłem laptopa i w programie Vag zostały pokazane 2 błędy których nie mozna skasować.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 DTC's Found:
65535 - No Errors Or Control Module Malfunction (ambiguos: sorry!)
00-00 - Unknow Error Elaboration

00532 - Voltage Supply B+
07-10 - Signal To Low - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czy wie ktoś co mogłbym zrobić aby przywrócic działanie poduszkom ?

: pt paź 19, 2007 11:11
autor: Marioo
bledy poduszek mozna skasowac tylko i wylacznie przez fejs crash data. najpierw to sprawdz czy w ogole masz poduszki fizycznie w aucie, moze masz uszkodzony komputer sterujacy albo jakis sensor.

: pt paź 19, 2007 11:22
autor: norek111
ja skasowalem bledy airbag zwyklym vag-comem

: pt paź 19, 2007 11:28
autor: Jaco
Od strony kierowcy jest na 100% poduszka natomiast od pasazera musze sprawdzic zeby sie upewnic. Gdzie moge znalezc ten sterownik od poduszek ? Czy "fejs crash data" jest programem ktory laczy sie tak samo jak vag-com przez OBD II ?

: pt paź 19, 2007 11:35
autor: Marioo
podobnie
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=23

[ Dodano: Pią Paź 19, 2007 11:37 ]
norek111 pisze:ja skasowalem bledy airbag zwyklym vag-comem
ale jakie bledy poduszek?? kolega napisale ze nie moze ich skasowac bo pewnie sa to powazne bledy takie jak np. po wystrzale poduszki

: pt paź 19, 2007 11:41
autor: norek111
mi wyskakiwal blad cos ze slabym zasilaniem ale jak ma uszkodzony sterownik to nic nie zrobi bo na to wyglada ze awaria sterownika

: pt paź 19, 2007 21:24
autor: makeć
norek111 pisze:na to wyglada ze awaria sterownika
faktycznie na to wygląda.
Marioo pisze:bledy poduszek mozna skasowac tylko i wylacznie przez fejs crash data
nie prawda, ja mam HEX-a i nie potrzebuję crash data ;)
00532-Napięcie zasilania – za małe (B+) (Wyładowany lub stary akumulator)
65535-Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) !!! Jeśli błąd pojawi się w danym testowanym module to dotyczy tego modułu!!!
Jeżeli masz poduszki ,są podłączone to można sprawdzić jeszcze wszystkie złącza, wtyki itp. ,może być ,że sterownik nie jest uszkodzony a jedynie gdzieś nie styka, to tak dla pocieszenia ;) pozdrawiam

: czw paź 25, 2007 18:19
autor: Jaco
Troche to trwało ale sprawdziłem, obie poduszki sa fizycznie w samochodzie. I nie wygląda samochód jakby był po uderzeniu, tym bardziej że instalacjia klimatyzacji działa prawidłowo :). Zostaje mi sprawdzić czujniki i sterownik w związku z tym zy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie sie znajdują te części ?

: czw paź 25, 2007 20:14
autor: shift
w tej serwisówce na stronie 333 jest dzial o airbagach, polecam przestudiowanie
Obrazek

: czw paź 25, 2007 20:28
autor: Jaco
Dziekuje ten opis napewno mi pomorze :).

: sob paź 27, 2007 21:26
autor: shift
jjacekkx pisze:00532-Napięcie zasilania – za małe (B+) (Wyładowany lub stary akumulator)
00532 - u mnie ten sam błąd, świeci sie kontrolka airbag, pierwsze co zalecane w takim przypadku to sprawdzenie regulatora napięcia przy alternatorze. Otwieram mache, a akumulator juz zaczyna kipieć. Jest za duże napięcie ładowania, po wymianie regulatora, mam nadzieje że wszystko powróci do normy. U Ciebie może prawdopodobnie być przez uszkodzony regulator podawane za małe napięcie ładowania. Zmierz napięcie akumulatora przy odpalonym silniku, powinno być w granicach 14,5V

[ Dodano: 27 Paź 2007 21:30 ]
aha, powodem za niskiego napięcia (które będzie też powodowało ten błąd) może być również sam alternator, bądź akumulator.

: sob paź 27, 2007 22:29
autor: BLACK
A sprawdzales tasme w kierownicy 99% przyczyn swiecenia kontrolki to peknieta tasma w kieronicy jezeli ona jest ok powiem Ci jak szukac dalej ale stawiam na Tasme bo peka czesto i takie sa objawy.Zmien tasme i bedzie ok a jak nie wtedy napisze Ci co sprawdzic dalej pozdro.

: sob paź 27, 2007 22:35
autor: shift
BLACK pisze:Zmien tasme i bedzie ok
według oryginalnych materiałów serwisowych vw, vag powinien w takim przypadku wyrzucić kod 00588 (który wskazuje jednoznacznie na przerwe obwodu od strony kierowcy)

: sob paź 27, 2007 23:36
autor: skarredasch
shift pisze:w tej serwisówce
a jest jakis dokladny opis po polsku??...calego mk3 najlepiej...
wszystkie instrukcje sa na niewdziecznym rapidzie...moze ktos ma na innym serwerze jakas instrukcje, serwisowke?