Strona 1 z 2

Plyn do chlodnic

: czw paź 18, 2007 19:35
autor: Ingen
Witam,

Posiadam IV 1,6 16V. Jaki plyn do chłodnic polecacie i przede wszystkim ile płynu wchodzi do układu bo nigdzie tej informacji nei mogę odnaleść?

: czw paź 18, 2007 20:11
autor: Aldek
Producent zaleca G12 ale może być inny byle dobry do silnika 1,6 wchodzi 7,4l.

: czw paź 18, 2007 20:16
autor: Konez
Zalej układ koncentratem niemieckim Febi (czerwony w białej butelce),
miesza się go z wodą destylowaną proporcje są na opakowaniu.
Pojemności;
-zbiornik paliwa 55l
-układ smarowania 4,5l
-układ chłodzenia 6,0l
-skrzynka przekład. 1,9l

: pt paź 19, 2007 06:34
autor: scss
hej!

G12 plus (różowy!), kup w skodzie lub u seata-bedzie taniej ;-). pojemności koledzy już napisali.

: pt paź 19, 2007 12:00
autor: Ingen
Mam juz G 12 plus. Dzieki za rady. A cos zanim zaczne wymieniac jakies rady. Przyznaje ze to pierwsze auto i nigdy tego nie robilem. Mam pytanie bo slyszlem glosy że spuszczac plyn nalezy na cieplym silniku tak by caly uklad byl "otwarty" czy to prawda? Czyli rozgrzac silnik, odkrecic zbiornik wyrownawczy, odkrecic kurek sposcic, zakrecic, wlac do zbiornika wyrownawczego plyn dopuki nie przestana lecie babelki, uruchomic silkni popracowac troszke na wolnych obrotach, dolac plynu jesli konieczne i tyle. Skoryugjcie jesli cos zle opisuje tak co bym nei zapowietrzyl ukladu.

: pt paź 19, 2007 12:22
autor: scss
Ingen,
Nie zapowietrzysz, bo układ jest samo odpowietrzający :-). Zalewaj na zimnym, spuszczaj na ciepłym. Sprawdź co miałeś wlane wcześniej jak coś zielonego, to możesz przepłukać układ chłodzenia wodą destylowaną, gdyż nie zlejesz w 100% starego płynu i po zalaniu g12+ zrobi ci sie brunatny ;-).
A i nie pamiętam czy w 1.6 jest chłodnica oleju, jak jest to żeby być perfekcyjnym, trzeba by i z niej zlać płyn - odpinasz od niej dolny wężyk i samo zleci.Chłodnica oleju jest zaraz nad filtrem oleju.

: pt paź 19, 2007 12:44
autor: żaba 1
powinno być ustawione ogzewanie na max żeby z nagrzewnicy wszystko spłyneło

: pt paź 19, 2007 13:16
autor: scss
żaba 1,
Płyn zawsze przepływa przez nagrzewnicę, VW nie stosuje zaworów sterujących przepływem płynu.

: pt paź 19, 2007 14:07
autor: Ingen
Mam wlane "cos rozowego" :). Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac? Zalac nowym i spokoj.

Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.

: sob paź 20, 2007 09:39
autor: scss
Ingen pisze:Mam wlane "cos rozowego" :). Czyli pojezdzic troszke by sie nagrzal i wowczas zlac?
tak, poczekaj aż przestgnie i
Ingen pisze: Zalac nowym i spokoj.
Ingen pisze: Nie ma chlodicy oleju, jest tylko w TDi oraz 1,8 z tego co wiem.
tak masz rację nie ma chłodnicy oleju(jest jeszcze w 2.0), dziś sprawdziłem

: ndz paź 21, 2007 16:44
autor: Ingen
Operacja się udała ale sprostowanie do ukladu 1.6 wchodzi niecale 4 l.

: ndz paź 21, 2007 17:23
autor: scss
Ingen pisze:Operacja się udała ale sprostowanie do ukladu 1.6 wchodzi niecale 4 l.
Pośmigaj trochę (układ się odpowietrzy) i sprawdź poziom płynu. Wydaje mi się, że powinno wejśc troszkę więcej.

: ndz paź 21, 2007 18:27
autor: norek111
jak nie spuscil calosci plynu to moglo tylko tyle wejsc

: pn paź 22, 2007 11:18
autor: Ingen
Posmigalem wlasnie i odpowietrzylem jak nalezy tyle weszlo.

Poza tym na rozgrzanym silniku zeszlo mniej wiecej tyle z poziom w zbiorniku byl ok.