Chłodzenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Chłodzenie

Post autor: martinstop » czw paź 18, 2007 15:57

Witam....
Wiem, że ten temat był poruszany miliony razy jednak każdy ma troszkę inny chodzi mi tutaj o szczegóły , poza tym liczę na wasze doświadczenia z WV ponieważ swoim pierwszym golfem jeżdżę od jakiegoś tygodnia i czytałem też o tym w książkach naprawczych ale chciałbym "usłyszec" wasze zdanie bo przyglądałem się wskaźnikowi temperatury ( to jedyny wskaźnik jaki posiadam w swoim samochodzie, oprócz oczywiście jeszcze standardowej kontrolki pod zegarami) i zauważyłem że wskazówka najczęściej dochodzi prawie do 90 stopni, może tak 88 :) zależy od pogody ale sprawdzałem wentylator, który się załącza przy temp. 85 stopni i kiedy schłodzi do 80 to się wyłącza, więc temp. silnika waha się tak między 80 a 90 stopniami wiem, że książkowy opis wygląda trochę inaczej dlatego pytam was czy może mam sie czymś martwic żeby nie uszkodzic samochodu ? Dodam, że oba węże od chłodnicy są gorące no może ten na dole troszkę mniej ale też jest gorący (parzy ;)) cieczy również nie brakuje .....(mk3, benzyna 1.8 92)


Martin :bajer:

gieru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 21:51
Lokalizacja: Duninowo k/ Ustki

Post autor: gieru » czw paź 18, 2007 16:06

Moim zadaniem to normalna temperatura, a że się włancza wentylator to termostat zaskakuje bo po co ma chodzić przy np.80 stopniach jak nie musi gdyż ta temperatura jest bezpieczna.


tiaaa

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » czw paź 18, 2007 16:13

Są dwie możliwości pierwsza uszkodzony czujnik od wentylatora lub jest on niewłaściwy
druga wskaźnik wskazuje niewłaściwą temperaturę, zaniża wskazania ( co często się zdarza)


one loVWe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 18, 2007 16:15

martinstop pisze:ale sprawdzałem wentylator, który się załącza przy temp. 85 stopni i kiedy schłodzi do 80 to się wyłącza, więc temp. silnika waha się tak między 80 a 90 stopniami
wentylator się ma włączyć przy 95 nie 85. Więc masz dwie możliwości: albo zaniża temperaturę wskaźnik w liczniku (usdzkodzony czujnik temperatury lub licznik), albo rzeczywiście temperatura jest za niska i masz niesprawny włącznik wentylatora w chłodnicy.
Pomiar rzeczywistej temperatury płynu termometrem wyjaśni sprawę. Albo mierz w zbiorniczku, albo przywiń zbiorniczek termometru do rury z płynem paroma warstwami gazety lub folii aluminiowej
A obawiać o silnik się nie musisz, to nie jest na tyle niska temperatura żeby mu cokolwiek się stało, odrobinę może spalanie wzrosnąć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » czw paź 18, 2007 16:17

Więc jakie polecacie czujniki bo nie chciałbym wydawac pieniędzy na niewłaściwe (jakaś firma czy cuś :)) dzieki


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 18, 2007 16:33

Najpierw sprawdź temperaturę bo nie wiesz czy wymienić czujnik od wskazówki czy włącznik wentylatora z chłodnicy. Po prostu nie kupuj najtańszych,.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » czw paź 18, 2007 17:49

W sumie to sam domyśliłem się przyczyn i kupiłem czujnik od wentylatora nie wiem czy dobry ale kosztował 30 zł niestety po zamontowaniu sytuacja się nie zmieniła mam więc nadzieję, że to czujnik temperatury na bloku....:/


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » czw paź 18, 2007 18:19

A może to nie czujnik a wskaźnik temperatury.
Czasem się zdarza że pokazują niewłaściwą temperaturę.
Pożycz od kogoś czujnik i sprawdź u siebie bo szkoda kasę wywalać na próżno tylko żeby miały taki sam kolor Obrazek tu masz jak sprawdzić czujnik
Ostatnio zmieniony czw paź 18, 2007 18:23 przez jawel, łącznie zmieniany 1 raz.


one loVWe

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » czw paź 18, 2007 18:45

Jak się domyślam to do sprawdzenia czujnika potrzebne jest specjalne urządzenie do którego niestety nie mam dostępu ani żaden z moich znajomych....a na warsztacie przecież za darmo tez tego nie zrobią....ale nic dzięki za wasze podpowiedzi i odpowiedzi....;)


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 18, 2007 18:56

martinstop pisze:potrzebne jest specjalne urządzenie do którego niestety nie mam dostępu ani żaden z moich znajomych..
wystarczy ohmomierz



Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » czw paź 18, 2007 19:07

Jeśli tak to się nazywa to właśnie to miałem na myśli w każdym razie niestety w tym ból, że nie mam do niego dostępu....:/


Martin :bajer:

matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Re: Odp.

Post autor: matikdalik » czw paź 18, 2007 20:08

martinstop pisze:Jeśli tak to się nazywa to właśnie to miałem na myśli w każdym razie niestety w tym ból, że nie mam do niego dostępu....:/
To można kupić już teraz w każdym markecie, nazywa się multimetr, a cena chyba najtańszych spadła już do 10 zł.

maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » czw paź 18, 2007 20:47

Nie pytaj jakie polecacie czujniki jakiej firmy itp, czujnik kupuj oryginalny dokładnie taki jaki przewidział producent. U mnie żaden zamiennik się nie sprawdził, a miałem ich kilka.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » czw paź 18, 2007 21:29

Najprawdopodobniej wskazówka pokazuje niewłaściwa wartość. U mnie gdy wskazówka jest na ok. 80-85st. tak naprawde jest 90,2 st. - tak podaje komputer.

Najlepiej by było gdybyś sprawdził jaką temperature podaje komputer - podłącz VAG'a



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości