problemy z hamulcami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

problemy z hamulcami

Post autor: dogu18 » czw paź 18, 2007 10:54

Witam
od paru wsiadam do samochodu i „zrzucę „ręczny to jak ruszam to jeden bęben jeszcze trzyma:/ puszcza dopiero jak autko minimalnie sie ruszy(słychać wtedy takie pukniecie)
co może być tego przyczyną??czy wymiana bębnów i szczek pomoże??

drugą sprawą jest to że z przodu mam strasznie wyeksploatowane tarcze:/ i klocki mi czasami o nie trą:/(słychać jak sie wolno jedzie)
czy wymiana tarcz i klocków pomoże?? czy będzie trzeba wymienić /zregenerować zacisk??
pozdro dogu



Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » czw paź 18, 2007 11:32

w pierwszym przypadku ,jeśli wymienisz szczeki to nie zaszkodzi a bębny można przetoczyć, jak to rozbierzesz to przy okazji dobrze wyczyść, to może być przyczyną blokowania, sprawdź też linkę.
w drugim przypadku podobnie, wymień klocki a tarcze może jeszcze dadzą się przetoczyć, chyba ,że faktycznie są tak wyeksploatowane to tylko wymiana, z zaciskami nie powinno raczej się nic stać.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » czw paź 18, 2007 11:34

Acha czyli sprawa wyglada tak:)
przud musze na 100% wymienić bo z tarcz niema już czego stoczyć:/ są strasznie cieki:/
a tył też myślałem żęby cały wymienić bo co nowe to nowe:) tylko narazie niemam forsy:/
na początku przyszłego micha bede wymieniał łożyska z tyłu to przeczysszcze tam wszystko. a mam jeszcze pytanie czy wnętrzności bebna należy czymśnasmarować czy zostawić suche??
pozdrawiam dogu



Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » czw paź 18, 2007 11:56

dogu18 pisze:czymśnasmarować czy zostawić suche??
po stoczeniu dobrze jest wyczyścić preparatem do czyszczenia hamulców np: coś takiego, głównie chodzi o odtłuszczenie powierzchni ciernych, nie musisz sie zaopatrywać akurat w ten środek możesz użyć czegoś innego o podobnych właściwościach.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 18, 2007 12:00

dogu18 pisze:Acha czyli sprawa wyglada tak:)
przud musze na 100% wymienić bo z tarcz niema już czego stoczyć:/ są strasznie cieki:/
a tył też myślałem żęby cały wymienić bo co nowe to nowe:) tylko narazie niemam forsy:/
na początku przyszłego micha bede wymieniał łożyska z tyłu to przeczysszcze tam wszystko. a mam jeszcze pytanie czy wnętrzności bebna należy czymśnasmarować czy zostawić suche??
pozdrawiam dogu
czasem nie smaruj miejsca gdzie okladzina styka sie z powierzchnia bebna :D
kolega tak zrobil drugiemu w motorynce, bo tamten sie pytal czemu jemu linka ciezko chodzi, efekt ? dwie złamane rece i wybita jedynka bo wjechal w kontener na smieci taki wieeeelki :)
a co do smarowania to jak bedziesz mial wszystko na wierzchu to wyczysc klinik papierkiem i pozniej jak bedziesz zakladal go to mozesz go nasmarowac,On odpowiedzialny jest za zniwelowanie luzu w przypadku zucycia okladzin, okladziny sa w stałej odległosci od bebna i powinien lekko chodzic.
Moglbys jeszcze wymienic linki od recznego, to ze Ci jedno koło nie puszcza to moze byc jej wina, zapiekla sie w srodku.
Pozdravwiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » czw paź 18, 2007 12:08

ja generalnie to chiał bym wymienić na nowe a nie toczyć (nie uznaje pół srodków) tak wiec hamulce z przodu i z tyłu są do wymiany które lepiej wymienić najpierw przud czy tył??
bo niestety niestarczy mi pieniżków żeby wymienić oba z jednej wyp[łaty:/

a co smarowania to wiem że niewolno smarować klocków i tarcz na styku ani bebnów i cszczek:P
pozdro dogu



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 18, 2007 12:40

dogu18 pisze:ja generalnie to chiał bym wymienić na nowe a nie toczyć (nie uznaje pół srodków) tak wiec hamulce z przodu i z tyłu są do wymiany które lepiej wymienić najpierw przud czy tył??
proponuje przód, głownie on hamuje w calym zestawie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » czw paź 18, 2007 14:22

Co do tego koła co ci trzyma hamulec to możesz mieć z jednej strony wyskoczoną szczękę. Najlepiej będziesz wiedział jak go zdejmniej jak pójdzie bęben łatwo ściągnąć to linka jak cięzko to wyskoczona szczęka i najprawdopodobniej walnięty cylinderek.


SzalonyKoleś

waldisetka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:30
Lokalizacja: nasielsk

Post autor: waldisetka » czw paź 18, 2007 20:19

ja miałem ten sam przypadek, zmieniłem bębny ,szczęki i nic niedało proponuje zmienić cały mechanizm samo regulatora powino pomuc



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pt paź 19, 2007 09:53

A mam pytanie,
czy jak bym chciał wymienić komplet tylnych bebnów(bebny, szczeki, spreżynki, regulator, tylinderek) to ile mnie to możę kosztować??
czy niebedzie taniej poszukać całej tylniej belki z tarczami??
pozdro dogu



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt paź 19, 2007 12:33

dogu18 pisze:A mam pytanie,
czy jak bym chciał wymienić komplet tylnych bebnów(bebny, szczeki, spreżynki, regulator, tylinderek) to ile mnie to możę kosztować??
czy niebedzie taniej poszukać całej tylniej belki z tarczami??
pozdro dogu
bawic sie w przekladke , a jak ukrecisz jakis przewód, tam tez bedziesz musial zmienic klocki , moze tarcze, nie wiadomo na co trafisz, zalezy co chcesz, czy miec bebny nowe czy uzywane tarcze. Jedni mowia ze tarcze sa ok , ale slyszalem tez ze sie zapiekaja, i sprawiaja same problemy. Belka z tarczami bedzie kosztowac jak ja sie kiedys orientwalem cos kolo 200-300 zł jak mi powiedzieli , nie wiem czy to tanio czy drogo. Mialem juz kupowac ale poczytalem i mi sie odechcialo:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » wt paź 30, 2007 17:18

A w takim razie to ile kosztuje komplet bębnów(całośc od nowa)??
i jakich producentów cześći polecacie a jakich lepiej unikać??
pozdrawiam dogu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 443 gości