Strona 1 z 1

uklad chlodzenia :( silnik uszczelki

: pn paź 15, 2007 22:27
autor: zulik
Witam szanownych furowiczów - maniaków i mechaników :)

Proszę o pomoc w takiej o to sprawie:


co jakiś czas tracę płyn w zbiorniczku od chłodnicy !!
jeźdze 2-3 tygodnie pozniej w jeden dzień - przez noc :)
wylatuje mi ten płyn -( jest na samym dole zbiorniczka!)
dodatkowo - poszły mi dwie uszczelki - nie wiem czy dobrze pamietam (mechanik mi mówił) na łączeniu skrzyni głównej z silnikiem i druga koło zimeringu (czy coś takiego)

kolega mi dzisiaj powiedział ze to moze byc tak ze woda z ukladu chłodzącego przedostaje się do silnika !

jak to zdiagnozować!? jak sprawdzic?? co poradzic ??? - macie jakieś sugestie !?

: pn paź 15, 2007 23:06
autor: wojtas.l
olej to co mówi mechanik (na chwile) oglądnij sobie chłodnicę -zwłaszcza prawy i lewy dolny róg czy niejest wilgotna lub NA OBUDOWIE NIE MA WIDOCZYCH BIAŁAWYCH KRYSZTAŁKÓW ? może tam jest problem --a mechanior mówi swoje bo to jego praca i płaca

: pn paź 15, 2007 23:09
autor: gOOzOl
moze sie przedostawac ale nie zycze ci tego :> kopci ci na bialo moze? jak tak to uszczelka pod glowa raczej sie skonczyla. jesli nie gubisz tego plynu jakims uszczelnieniem (moze jakies slady pod autem itp) to zerknij sobie jak wyglada olej, czy go moze czasem nei przybywa albo jakiegos kisielu nei ma na bagnecie

[ Dodano: 15 Paź 2007 23:12 ]
ale teraz doczytalem ze to przez noc ucieklo;p to raczej jakies laczenie :) don't panic ;]

[ Dodano: 15 Paź 2007 23:22 ]
albo kolego przez korek ci ucieka, bo to dosc czesto sie zdarza. sprobuj podmienic od kogos na probe czy cos takiego. podloz moze jakies husteczki czy cos w miejsca podejrzane i kontroluj czy nei sa wilgotne, bo przy wycieku na rozgrzanym to szybko odparowuje.

: pn paź 15, 2007 23:26
autor: Luca
wojtas.l pisze:olej to co mówi mechanik
nie pisz takich rzeczy!jak by to miał być wyciek z chłodnicy to by ciekło cały czas,prawdopodobnie dmuchnęło uszczelkę pod głowicą i płyn albo się dostaje do oleju albo idzie w wydech.przy dłuższym eksploatowaniu może się to źle skończyć dla silnika.nie należy tego lekceważyć.

: pn paź 15, 2007 23:50
autor: gOOzOl
Luca pisze:
wojtas.l pisze:olej to co mówi mechanik
nie pisz takich rzeczy!jak by to miał być wyciek z chłodnicy to by ciekło cały czas,prawdopodobnie dmuchnęło uszczelkę pod głowicą i płyn albo się dostaje do oleju albo idzie w wydech.przy dłuższym eksploatowaniu może się to źle skończyć dla silnika.nie należy tego lekceważyć.
z chlodnicy to to na pewno nie leci bo by bylu kaluze:) ale zeby przez noc taka ilosc weszla w cylindry to przy odpalaniu by nei bylo bezproblemowo ;p a jakby to wszystko weszlo do oleju to ten silnik by juz nie zyl :) napisalem wyzej zeby zobaqczyl czy nie puszcza dymu i bagnecik dokladnie poogladal dla pewnosci. w sumie jak sie codzienna kontrola i wszystko cacy a nagle z dnia na dziej czary mary hokus pokus plynu nie ma to jest to dziwne. chyba ze kolega otworzyl maske po 2 tyg.

: pn paź 15, 2007 23:54
autor: Luca
gOOzOl, po części zgadzam się z tobą.dlatego należy wszystko dokładnie posprawdzać.

: wt paź 16, 2007 01:21
autor: bialy1983
ja miałem podobny problem wyglądało że tel leje mi płyn spod uszczelki a okazało sie że to obudowa czujnika płynu często to jest przyczyną a w sumie kosztuje ok 20 zł tylko ze musisz ją dokładnie obejrzeć

: wt paź 16, 2007 12:36
autor: zulik
hej
dziękuje za odpowiedzi ! czujnik sprawdze !

chłodnice dałem około roku do sprawdzenia była szczelna
uszczelka była wymieniana 2 miesiace temu
olej nie ma piany

: wt paź 16, 2007 14:31
autor: nikoo
ja wlasnie u siebie mam to samo, bierze mi plyn i nie wiem oco kaman, tez nie zauwazylem zadnych wyciekow, ale jeszcze bede go ogladal...!

: wt paź 16, 2007 14:47
autor: RychuK
A czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju?

: wt paź 16, 2007 14:51
autor: KONDZIO222
zulik sprawdź wszystkie krućce (plastikowe), które mają oringi wew. tamtędy najczęściej ucieka no i proponuję dokręcić wszystkie opaski. :bajer:

: wt paź 16, 2007 16:02
autor: gOOzOl
ja bym podmienil tez korek dla proby. to jest uklad cisnieniowy, moze byc tak ze odpalasz rano- plyn jest, patyrzysz wieczorem-plynu nie ma. mozesz tez tak jak wczesniej pisalem oblozyc czyms i zobaczyc czy bedzie wilgotne

: wt paź 16, 2007 16:35
autor: krzysiek82
Bardzo często cieknie przynajmniej w 1.6 ABU na łączeniu głowica a obudowa termostatu (to plastikowe badziewie) sprawdź tam, możliwe że ta obudowa jest pęknięta.