Strona 1 z 1

Narastające stukanie w tylnym kole

: pn paź 15, 2007 22:26
autor: DrLupus
Witam,

Dzisiaj wymieniałem koła z alusów na stalowe z zimówkami. Po wymianie okazało się że w czasie jazdy w tylnym prawym kole coś stuka: im szybciej jadę tym szybciej stuka. Zatrzymałem się i ruszając tym kołem na boki stwierdziłem że powstał jakiś luz, tylko nie wiem gdzie. Czy przyczyną mogło być to, że do stalowych felg założyłem śruby od alusów (a więc dłuższe o jakieś 5-6 mm)? Czy dłuższe śruby mogły coś rozepchać w bębnie i stąd ten luz? I w końcu czy otwory w bębnie są wywiercone na wylot czy nie? Proszę o Waszą pomoc.

: pn paź 15, 2007 22:54
autor: vwarek
DrLupus pisze:Zatrzymałem się i ruszając tym kołem na boki stwierdziłem że powstał jakiś luz, tylko nie wiem gdzie
Najprawdopodobniej na łożysku ale to musisz podnieść auto i dokładniej sprawdzić.
DrLupus pisze:Czy przyczyną mogło być to, że do stalowych felg założyłem śruby od alusów (a więc dłuższe o jakieś 5-6 mm)?
Może to właśnie to, śruba może ocierać o coś w bębnie.
DrLupus pisze:czy otwory w bębnie są wywiercone na wylot czy nie?
Tak, są przelotowe.

: pn paź 15, 2007 22:57
autor: wojtas.l
PYTANKO -gdzie trzymałeś opnonki do tej pory? czy fele sa naprawde dobre? - czy po zmianie wywarzyłeś koła? zrób jakiś 1000 km i zobaczysz czy coś się będzie działo--może szukamy tam gdzie nie ma problemu///

: pn paź 15, 2007 23:41
autor: Luca
witaj.na alusach miałeś pewnie takie pierścienie teflonowe,sprawdź czy któryś nie został na bębnie.on może powodować luz na stalowych felgach.

: wt paź 16, 2007 08:09
autor: DrLupus
Zmieniłem już śruby na krótsze (tylko w tym jednym kole) ale stukanie nadal jest, chociaż może trochę mniejsze. W innych kołach mam dalej te długie i nic się nie dzieje.
Co do felg i opon to zeszłej zimy na nich jeździłem i było wszystko ok., a latem trzymałem je na specjalnym stojaku na koła.
No i pierścienie centrujące oczywiście zdjąłem.

Przejrzałem książkę serwisową i mam pewne podejrzenie co do samego stukania. Chodzi o samoregulator szczęk hamulcowych, który zwalnia się wkładając śrubokręt w jeden z otworów mocowania koła, ale nie wiem nadal co to za luz... dzisiaj podjadę chyba do mechanika...

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 12:15 ]
Właśnie wróciłem z garażu. Jak się okazało stukanie dochodziło nie z prawego a z lewego koła, co uświadomiła mi moja żona :elegant: a przyczyną była zbyt długa śruba, która swoim końcem dotykała jakiejś części układu hamulca. Zmieniłem śruby i jest ok. Tylko z tym luzem będę musiał powalczyć...