Strona 1 z 1
jak działa wtryskiwacz rozruchowy ?
: czw paź 11, 2007 23:27
autor: zoso8894
w moim jest bo to 93 r
jak to działa ?
powiedzmy ze silnik jest zimny i co on robi po uruchomieniu ?
ile czasu działa i od czego to zależy ? od temperatury ?
u mnie jest tak ze przy uruchomieniu silnika na jego złączu pojawia impuls i
na tym jego dzialanie konczy sie ... (dioda świecąca+opornik)
myslalem ze on pracuje kilkanaście, kilkadziesiąt sekund jak
ręczne ssanie w starym samochodzie ...a tu nic z tego ...
troche zdziwiony jestem , a pytam bo mam problemy z zapalaniem zimnego
i obniuchałem już prawie wszystko...
2 dni minęło i nikt nie wie
: pt paź 12, 2007 19:15
autor: dnadna
jego działanie coś związane jest z rozrusznikiem, przynajmniej w mk2 - wydaje mi sie
: pt paź 12, 2007 19:34
autor: pawel3
zoso8894, jak sama nazwa mówi jest to wtryskiwacz rozruchowy, czyli ma na celu ułatwienie rozruchu zimnego silnika, i na zadziałanie jego napewno ma wpływ temperatura silnika tzn. działa on np.jak silnik jest zimny, dokładnie nie wiem w jakim zakresie temperatur on się załancza , ale po prostu wtryskuje dodatkową dawkę paliwa- coś w podobie jakby ssanie....
: pt paź 12, 2007 19:54
autor: Paweł Marek
Na pewno pracuje krótko, ale jakoś jeszcze nie sprawdziłem czy wyłącza się w momencie gdy rozrusznik przestaje działać czy nieco później, chyba działa tylko wtedy co rozrusznik.
: pt paź 12, 2007 19:57
autor: Direct
Steruje nim wyłącznik termiczno-czasowy .... a uruchamia go napięcie z rozrusznika.
[ Dodano: 12 Paź 2007 20:17 ]
na tym wyłączniku termiczno-czasowym jest nabita temperatura i czas wyłączenia w temperaturze -20C.zeby go sprawdzić to trzeba zmierzyć jego rezystancje miedzy stykami i kazdym stykiem z osobna do masy czujnika!!
[ Dodano: 12 Paź 2007 20:25 ]
tu masz schemat jak to wyglada
S1 -stacyjka
M1 - rozrusznik
s77 - wyłącznik termiczno czasowy
: pt paź 12, 2007 22:09
autor: Paweł Marek
No niedokladnie tak to wygląda. w trójce 2E wtryskiwacz jest podpięty pod ECU a nie bezpośrednio pod rozrusznik jakby wynikało z tego schematu.
: pt paź 12, 2007 22:30
autor: Direct
Paweł Marek pisze:No niedokladnie tak to wygląda.
To jest schemat poglądowy .... może sie nie zgadzać .... racja
zaraz sprawdzę jak to wygląda
[ Dodano: 12 Paź 2007 23:03 ]
Poprawka
Paweł Marek pisze:No niedokladnie tak to wygląda. w trójce 2E wtryskiwacz jest podpięty pod ECU
kolega ma rację jest sterowany z ecu!!!
[ Dodano: 12 Paź 2007 23:08 ]
Ale napewno jest wyzwalany z sygnału z rozrusznika .... a chyba wyłączany czujnikiem
termiczno czasowym poprzez ecu
problem jest taki ( z tego co wyczytałem) że od razu zanika ci zasilanie wtryskiwacza rozruchowego ... powód jest taki że coś go za szybko odłącza ... i to może być ten czujnik!! sprawdź go !!
: ndz paź 14, 2007 00:10
autor: zoso8894
kurcze a może ktoś poda nr katalogowy tego wyłacznika ?
sory moze to dziwne ale nie moge znaleść w etce , moze dlatego ze mam po angielsku
albo gdzie go szukać w samochodzie ?
: ndz paź 14, 2007 09:52
autor: Paweł Marek
Jest mocowany z tyłu przy pokrywie rozrządu, bliżej strony kierowcy, ma wygląd śróby z dołączonym brążwoym kablem. Dam ci numery i fotkę po południu
[ Dodano: Nie Paź 14, 2007 1:17 pm ]
Przełącznik termiczny
Nr 191919521D , a numer uchwytu 037133336B (ETKA zna go bez B)