Problem z doborem akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Problem z doborem akumulatora

Post autor: emilioch » czw paź 11, 2007 18:50

Witam.
Mam golfa 1.4 z silnikiem ABD z 1992/3 r. Obecnie mam akumulator oznaczony;
12v 280A 60Ah (1J0 915 105AC). W ksiązce serwisowej jest zalecany 175A 36Ah. Jakui mam kupić. Obecny jest wiekszy od zalecanego z 1999r. i ostatnio zmusza mnie do zakupu nowego.
CO MAM ROBIć, JAKI KUPIC I JAKIEJ FIRMY. Z GóRY DZIEKI



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw paź 11, 2007 19:09

60 Ah. !!! to pewnie ze za durzy , artelnator nie da rady go naładowac , za durza ma pojemnosc , wystarczy 38Ah. co do firmy to nie mam za bardzo rozeznania , ale pewnie najlebszy był by Boscha , no ale cena :goof:
Osobiscie polecam jakis kwasowy , sa rzywotniejsze od tych bezobsługowych , a roznica w cenie nie jest durza , jedynie trzeba zwracac uwage na stan elektrolitu w poszczegulnych celach , a wrazie potrzeby uzupełnic ubytek woda destylowana , która jest dostepna w karzdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdro
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 19:14 przez krzych8419, łącznie zmieniany 1 raz.


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw paź 11, 2007 19:26

Moim zdaniem 45 Ah byłby idealny. Akumulator dobrze jak jest troszkę większy niż zaleca to producent. Zresztą wejdź sobie na stronę Centry i tam dobierz z katalogu.
Bardzo polecam Ci właśnie Centre Future, lub Plus. Sam niedawno taki kupiłem.



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw paź 11, 2007 23:10

zachecam do poczytania : Obrazek
http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ra ... polki.html


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
tomasz369
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: tomasz369 » czw paź 11, 2007 23:21

Witam

Ja kupowałem na wiosnę akumulator do III 1.4 AEX, kupiłem CENTRA FUTURA CF03 - polecam, wcześniej miałem Bosch Silver - bez rewelacji.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw paź 11, 2007 23:23

też polecam centre jeżdze już na centrze pół roku i jest loox


Obrazek

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt paź 12, 2007 09:45

Pojemnośćakumulatora [Ah]: 45
Prąd rozruchu wg EN [A]: 420
taki będzie odpowiedni nie polecam varty bo sotanio dużo zwrotów z nią było,nasza centra jest dość całkiem porzadna



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt paź 12, 2007 09:53

60Ah może być, nic się nie stanie ale wystarczający byłby 45Ah
krzych8419 pisze:60 Ah. !!! to pewnie ze za durzy , artelnator nie da rady go naładowac , za durza ma pojemnosc , wystarczy 38Ah. co do firmy to nie mam za bardzo rozeznania , ale pewnie najlebszy był by Boscha , no ale cena :goof:
Osobiscie polecam jakis kwasowy , sa rzywotniejsze od tych bezobsługowych , a roznica w cenie nie jest durza , jedynie trzeba zwracac uwage na stan elektrolitu w poszczegulnych celach , a wrazie potrzeby uzupełnic ubytek woda destylowana , która jest dostepna w karzdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdro


P.S
Krzych8419 litości, proponuję zakup słownika ortograficznego (albo chociaż używać słownika "Worda" jeśli posiadasz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » pt paź 12, 2007 10:37

zodiak pisze:60Ah może być, nic się nie stanie ale wystarczający byłby 45Ah
krzych8419 pisze:60 Ah. !!! to pewnie ze za durzy , artelnator nie da rady go naładowac , za durza ma pojemnosc , wystarczy 38Ah. co do firmy to nie mam za bardzo rozeznania , ale pewnie najlebszy był by Boscha , no ale cena :goof:
Osobiscie polecam jakis kwasowy , sa rzywotniejsze od tych bezobsługowych , a roznica w cenie nie jest durza , jedynie trzeba zwracac uwage na stan elektrolitu w poszczegulnych celach , a wrazie potrzeby uzupełnic ubytek woda destylowana , która jest dostepna w karzdym sklepie motoryzacyjnym.
Pozdro


P.S
Krzych8419 litości, proponuję zakup słownika ortograficznego (albo chociaż używać słownika "Worda" jeśli posiadasz.
jakto nic sie nie stanie !? to po co producenci zalecaja stosowanie do aut aku. o ruznym amperazu ? jesli zamontujemy aku. o prawie jeszcze raz takiej pojemnosci to nie bedzie on do konca ładowany , alternator bedzie za słaby i aku. ulegnie szybszemu zasiarczeniu , szybszemu zuzyciu , zaden producent aku nie dał by gwarancji na niego jesli by sie dowiedział ze bedzie stosowany do auta gdzie jest przewidziany np.36Ah. w aucie moze równierz zaczac slizgac sie pasek klinowy napedzajacy za bardzo obciazony alterntor , a wszyscy dobrze wiemy co z tym idzie w parze ( uciazliwe piszczenie )
Ps. "zodiak"
proponuje nie czepiac sie do pisowni innych osub , proponuje ciesz sie ze nie masz takiego problemu , to chyba nie jest forum ortograficzne


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt paź 12, 2007 11:06

Nie przeszkadzało to VW montować w golfach zarówno 1,4 jak i VR6 takich samych alternatorów (70Ah) pomimo różnych pojemności akumulatorów.
WV montował słabsze akumulatory przy słabszych silnikach z oszczędności, gdyż już nawet te o małej pojemności zapewniały właściwy rozruch silników o małej pojemności. Mocniejsze silniki wymagają mocniejszego akumulatora do rozruchu. ukłąd ładownia jednak jest taki sam, zarówno "słaby" akumulator w 1,4 jak i "mocny" np. w 2.0 jest ładowaby przez..... taki sam alternator 70 Ah. Dlatego jestem zwolennikiem trochę mocniejszego akumulatora niż fabryczny (zwłaszcza gdy nasz klimat bywa zimą mało przyjazny dla akumulatorów).
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 11:07 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Problem z doborem akumulatora

Post autor: norek111 » pt paź 12, 2007 11:42

ja polecam bosch silver i taki jak zalecaja fabrycznie wystarczy to tylko 1.4 motorek
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 11:44 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt paź 12, 2007 18:20

60Ah wystarczy w zupełności ale może być i 65Ah. Alternator spokojnie wydoli i doładuje taki akku, to nie prądnica w małym fiacie. A co do Centra Futura.....czy ktoś, kto jeździ malym fiatem i uważa go za super samochod ma rację? Mam bardzo złe doświadczenia z tymi akumulatorami. To, że szybko padają(tracą pojemność) to jeszcze nie tragedia ale spadek pojemości o 50% przy -10 stopniach - to już przesada. Najlepsze na rynku to VARTA oraz BOSCH. Cenowo najlepiej wypada Varta a VW takie akku montuje fabrycznie w swoich samochodach - to o czymś świadczy.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

oli1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 11:37
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: oli1980 » czw paź 18, 2007 19:44

witam
ja miałem co prawda w escorcie mk7 1,4 centre futura 45ah /450a ponad rok i nawet przy -20 stopniach po 12 godzinach na mrozie odpalał odrazu dlatego mam zamiar kupic taki teraz do golfa III 1,4 abd mam nadieje ze 45Ah to niezaduzo dla alternatora i ze 450A nie uszkodzi rozrusznika


jak to mówia daltoniści - życie jest jak tecza raz jest biale a raz czarne !!!!!

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt paź 19, 2007 21:29

45Ah to wg mnie, osobiście...ZA MAŁO biorąc pod uwagę nasz klimat i sposób użytkowania samochodów, przez większość ludzi. Optymalne będzie 55Ah -60Ah, alternator nie będzie miał problemow z jego naładowaniem. Może dlatego, że to mój zawód i wykształcenie , takie texty trochę mnie bawią. No ale cóż, trzeba pomóc koledze.
Nie ma takiej możliwości aby akumulator o maksymalnym prądzie rozruchowym 450A( i to wg normy stosowanej przez producenta, wziętej z kosmosu, bo 450A z tak malutkiego AKKU to czysta fantazja w normalnym rozruchu) mógł uszkodzić rozrusznik. Rozrusznik pobiera swój prąd w zaleznosci od kilku czynnikow, jego konstrukcji, mocy, oporow silnika i zespołu skrzyni biegów, nawet temperatury zewnętrznej i jeszcze kilku innych. Zakładajac, że w golfie 1.4 rozrusznik będzie pobierał przy temperaturze silnika +50 stopni około 150A, to teoretycznie akku o takim prądzie powinno wystraczyć. W praktyce jednak jest odrobinę inaczej.
Prąd rozruchu na akumulatorach, podawany jest w 3-4 różniących się od siebie normach. Najbardziej rygorystyczna jest niemiecka norma przemysło wa - DIN. Na drugim miejscu pod względem wartości liczbowych norm prądów rozruchu znajduje się wersja - IEC. Od podanych norm odbiegają normy EN i SAE, których prądy rozruchu wychodzą znacznie wyższe.
Po porównaniu przedstawionych norm zamieszczonym w tabeli, stają się zauważalne różnice. W praktyce. najważniejsza jest norma niemiecka, gdyż jej spelnienie wymaga najsurowszych prób. Okazuje się bowiem, że np. prąd rozruchu podany według normy DIN na poziomie 700 A odpowiada wartości 810 A normy IEC, 1170 A normy EN i 1250 A normy SAE.
Należy kupować akumulator o pojemności określonej przez producenta, max o jeden stopień wyższy(np Centra wg katalogów podaje swoje akku większe conajmniej o jeden stopień, od producenta samochodu). W innym przypadku możemy szyko zniszczyć baterie. Za mała pojemność doprowadzi bowiem do wygotowania elektrolitu na skutek zbyt dużego ładowania i tzw. opadu masy, czyli zniszczenia akumulatora nieuznawanego żadną gwarancją.

IEC (A) Norma europ. EN (A) Norma niemiecka DIN (A) Norma ameryk. SAE (A)

225 330 200 350
290 420 255 450
355 520 310 550
390 540 335 600
420 600 365 650
450 640 395 700
485 680 420 750
515 760 450 800
550 790 480 850

Z testów wielokrotnie przeprowadzanych testów jasno wynika, że o ile w przypadku temperatur powietrza powyżej 0 stopni nie tak istotne jest pochodzenie akku, jeśli chodzi o możliwosci rozruchowe, o tyle przy temperaturach w okolicach tzw temp. wyłączenia - czyli poniżej -18 stopni, różnice pomiędzy markowymi a mnej znanymi(na świecie) akumulatorami stają się bardzo duże.

Dane podawane przez producenta, w tym przypadku VW z lat 90 tych, odnoszą się do normy DIN a nie EN(wtedy jeszcze nie stosowanej).
Ostatnio zmieniony pt paź 19, 2007 21:36 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości