Problem ze wskazaniem temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Problem ze wskazaniem temperatury

Post autor: Ingen » czw paź 11, 2007 18:43

Witam jestem właścicielem 4 od roku. Na poczatku nie widzaiel mproblemu ale po czasie zobaczylem że wskaznik temp. nie dziala jak powinien. Wskaznik nie wznosil sie stopniowo ale po przejechaniu sporej odleglosci gdy dostawal obrotow skakal nagle do 90 stopni, by po chwili znow opasc do 0. Od pewnego czasu wskaznik nie wznosi sie wcale, bez wzgledu na ilość przejechanych km. Prosze o porady co to moze być? Czy moze ktos z Was mial podobny problem?



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » czw paź 11, 2007 18:54

moze byc padniety termostat, sprawdz czy po kilkuminutowej jezdzie jak silnik sie nagrzeje dmucha ciepłym powietrzem przy ustawionym pokretle na czerwone z dmuchawy w srodku samochodu, jezeli dmucha ciepłym to moze byc czujnik temperatury silnika, jezeli dmucha zimnym termostat.



Awatar użytkownika
dar3k_
Forum Master
Forum Master
Posty: 1052
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: dar3k_ » czw paź 11, 2007 18:58

tak jak juz zostalo wspomniane to pewnie termostat, ale lepiej sprawdzic bo moze tez byc czujnik temp silnika zepsuty, ale stawiam na termostat, kiedys mialem podobna sytuacje i po wymienie termostatu wszystko wrocilo do normy


Było MK4 GTI 2.3 V5 150PS

marian92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 23, 2006 17:48
Lokalizacja: KONIN

Post autor: marian92 » czw paź 11, 2007 19:49

mam golfa 4 1,9TDI-2001r było tak ze raz pokazywał , raz nie i wreszcie wskażnik zastrajkował--wymiana czujnika i od miesiaca równe 90 stopni po rozgrzaniu bez problemu . Czujnik 65zł , na dole chlodnicy jest zawór do spusc-zczenia płynu , spuścić płyn ,czujnik jest u góry głowicy cztero przewodowy , zdjąć zapinke , wymienic czujnik - troche płynu wyleci , zalac , rozgrzać silnik , uzupełnic jak będzie mało
Ja mam silnik ALH od 2001r są inne czujniki tz z takią mniejszą wtyczką łączeniową



Awatar użytkownika
mlody1775
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 12, 2007 17:16
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: mlody1775 » czw paź 11, 2007 19:54

Witam.Miałem podobny problem i wystarczylo wymienic czujnik temperatury.koszt orgyginalnego czujnika to 45zł.najlepiej jest to zrobic na zimnym silniku.nie trzeba spuszczac plynu chlodniczego.nic sie nie wyleje tylko trzeba ostroznie wyjac czujnik.pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 19:55 przez mlody1775, łącznie zmieniany 1 raz.



Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pt paź 12, 2007 09:29

Jesli chodzi o rozgrzewanie sie silnika to jest ok. Po wlaczeniu dmuchawy i przejechaniu kilku kilometorw dmucha cieple. Wiec jak mowicie powinien to byc czujnik. Czy moze ktos nakierować jaka jest dokladna nazwa i gdzie dokladnie jest. Moze jakies fotki. Dzieki bardzo. Przypominam ze chodzi o silnik 1,6 16V.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt paź 12, 2007 12:28

Najlepiej będzie jeżeli powędrójesz ręką po górnym przewodzie od chłodnicy do silnika i pod miejscem łączenia się przewodu z silnikiem będzie czujnik, a dokładnie kostka elektryczna, musisz ściągnąć kostkę i zobaczysz czujnik, ma on 4-piny, a najlepiej sprawdź jego kolor i zapamiętaj wygląd wtyczki bo w sklepie dostaniesz czujnik po kolorze, koszt czujnika jest nieco większy bo ok 60-80 zł.


valerio

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » pt paź 12, 2007 12:40



Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pt paź 12, 2007 13:34

Spoko Panowie dzieki bardzo juz znalazlem czujnik, jest zielony czyli kupie w sklepiek ktory polecacie.
Mam jednak jeszcze jedno pytanie, w jednej z odpowiedzi bylo że nei trzeba spuszczac plynu z ukladu bylo by super ale z tego co widze mimo ze czujnik jest usytuowany w gornej czesci bloku to jest skoerowany w dol, boje sie wiec ze gdy go wyjme bedzie wyciekal plyn. Z drugiej strony wolal bym nie spuszczac plynu. Ponizej zamieszczam zdjecie tego jak umieszczony jest czujnik u mnie. Prosze o rade moze ktos wymianial go w tym malsnie modelu.
Obrazek



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pt paź 12, 2007 13:43

Po wyciagnieciu czujnika napewno płyn chłodniczy sie wyleje, ale nie w duzej ilosci, jak masz taka mozliwosc to podłuz pod czujnik jakis pojemnik, lub obetni plastikowa butelke z wody i podłuz pod czujnik gdy go bedziesz wyciagał, nie wyciagaj go na ciepłym silniku bo sie poparzysz.



Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » pt paź 12, 2007 18:07

Jeszcze jedno pytanie, jest tam jakas uszczelka? A jesli jest na pewno ja tez sie wymienia czy jest w zestawie z czujnikiem?



Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » pt paź 12, 2007 18:47

oring tam jest, jakieś grosze kosztuje. W kwietniu w Skodzie za zielony z oringiem i zabezpieczeniem (ten plastik co ho trzyma zeby nie wyskoczyl) 89 zł.



Ingen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw paź 11, 2007 18:35
Lokalizacja: dolny ślask

Post autor: Ingen » ndz paź 21, 2007 16:46

Pelen sukces wymienilem czujnik a przy okazji także plyn i tak musiał bym to wkrotce zrobic takze teraz wszystko chodzi jak powinno.



Haidi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 19:14
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: Haidi » pn paź 22, 2007 20:16

Witam!
Do jakiej temperaturu dochodzi u was wskaznik w dieslu. U mnie dochodzi do 70-75 stopni, czy sa to normalne wskazania temperaturu? Czy w rzeczywistosci temp. jedt wieksza a z czujnikiem jest cos nie tak?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 226 gości