zawieszony termostat ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

zawieszony termostat ???

Post autor: toroblanco » czw paź 11, 2007 16:37

W trakcie jazdy temp skoczyła do 100-102*. zaglądam pod machę, a tam wentyl spoczywa w pokoju, chłodnica zimna i dolny wąż też, reszta gorąca. Niby termostat do wymiany ( 2 miesiące temu był wymieniany i było wszystko OK ), ale po wyjęciu i porównaniu w garnku z nowym Wahlerem - obydwa otwierają się identycznie :grin: . Złożono do kupy i wszystko gra :grin: Na drugi dzień to samo - temperatura 100, a dolny wąż i chłodnica jak z lodu.Za to po południu wszystkie węże gorące, chłodnica też i wentyl się włączył :hmm: . Czyżby termostat mógł się zawieszać czy też może jest inna przyczyna ???
Aha, ubyło trochę płynu, ale wycieku nie widać, na korku i miarce też nie ma śladu płynu, a czujniki i licznik są nowe.
Jakie są typy ????? Co obstawiacie ????? :D :D :D

[ Dodano: 11 Paź 2007 18:09 ]
założyłem nowy korek, płynu dolałem na MAX-a i w drogę. Jak osiągnąłem 100 * pojechałem jeszcze 10 minut. i wtedy : dolny wąż był ciepły, ale chłodniejszy od reszty i wentylator się włączył, a w zbiorniczku było płynu 1 cm nad MAX :grin:



Awatar użytkownika
krzych8419
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
Lokalizacja: Z nad Lubszy
Kontakt:

Post autor: krzych8419 » czw paź 11, 2007 18:55

Hmmmm, wszystko jednak wskazuje na termostat, na jaki wymieniłes czujnik temp???bo piszesz ze nowy, pewnie na jakis za dwie dychy ,jakiego koloru ma obwudke? , moze czujnik oszukuje a temp jest ok.


G.Ł.O.Ś.N.Y

Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

Post autor: toroblanco » pt paź 12, 2007 08:45

a dzisiaj rano to było wesoło :grin: po 10 km zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka z otworu przy korku i poziom spad poniżej minimum, temperatura skoczyła do 110, gorące powietrze z nawiewu zrobiło się tylko ciepłe. Dotoczyłem się do pracy i po wyłączeniu silnika cały płyn wessało do układu, zbiorniczek jest pusty :hmm: aha, i najlepsze: wentyl się nie włączył i dolny wąż zimny jak bura suka :grin: :grin: Zająć się powoli sciąganiem głowicy czy macie jakieś inne propozycje ???



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt paź 12, 2007 10:28

to nie wiem czy cie nie zmartwie ale to juz sa objawy uszczelki pod glowica!

[ Dodano: Pią Paź 12, 2007 10:31 ]
Teraz zanim zrobisz glowice jezeli to to, to posrawdzzaj stan calego ukladu, czujniki ktore wymieniles tez, i termostat zaloz taki z jakim swoj porownywales Wahler. zeby sie po zrobieniu nie okazala ze po 50km znowu uszczelka.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 12, 2007 10:43

z trafieniem na dobry termostat to jest tak jak z toto lotkiem trochę przesadzam ale tak to mniej więcej wygląda termostat nie jest drogi wymien go i wtedy zobaczysz co jest grane jeżeli dalej to samo może być wadliwy korek lub nawet sama pompa w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 10:43 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Acid
BLACK MAGIC
BLACK MAGIC
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 21, 2006 17:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Acid » pt paź 12, 2007 11:03

toroblanco pisze:Zająć się powoli sciąganiem głowicy czy macie jakieś inne propozycje
Możesz jeszcze raz sprawdzić poziom na bagnecie oleju. Zobacz czy nie przybyło bo może płyn poszedł do oleju...



Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

Post autor: toroblanco » pt paź 12, 2007 11:09

poziom oleju trzyma idealnie i nie ma żadnych śladów płynu na miarce i korku :hmm:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt paź 12, 2007 11:21

toroblanco pisze:poziom oleju trzyma idealnie i nie ma żadnych śladów płynu na miarce i korku
więc zrób jak ci napisałem :gora:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt paź 12, 2007 11:51

Jak już ci raz pisałem pad ła ci uszczelka pod głowicą. Sprawdzałeś dolny wąż po zatrzymaniu się i odczekaniu chwili?

[ Dodano: 12 Paź 2007 11:54 ]
A płyn chłodniczy nie zawsze musi lecieć w olej jak jest padnięta uszczelka pod głowicą, u ciebie prawdopodobnie sprężanie dostaje się do płynu chłodzącego i dlatego wywala ci płyn przez zbiorniczek wyrównawczy i dlatego termostat się nie otwiera bo koło łopatek pompy która jest przy termostacie zbierają się te bąbelki i nie pozwalają otworzyć termostatu. Poszukaj w moich meilach to znajdziesz taką samą sytuacje bo już to przerabiałem. Wymieniłem trzy termostaty a i tak się okazała padnięta uszczelka pod głowicą.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pt paź 12, 2007 13:43

dziejo pisze:z trafieniem na dobry termostat to jest tak jak z toto lotkiem
TO fakt dlatego dajcie sobie sposób z wynalazkami i kupujcie orginał.

Z twojego przypadku wnioskuję jednak termostat albo korek zbiorniczka wyrównawczego.
z uszczelką jeszcze bum sie wstrzymal...



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pt paź 12, 2007 19:08

czy jutro też założysz nowy wątek o tym samym ?
już dawno miałeś wszystko wytłumaczone ,a ty nie dość ze nie słuchasz to
jeszcze jeżdzisz samochodem bez jakiegokolwiek chłodzenia .
ciekawe czy jak ci głowica popęka to ci mądrale z forum pomogą.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 19:09 przez zoso8894, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

Post autor: toroblanco » pt paź 12, 2007 19:45

zoso8894, wyluzuj , bo Ci cukier podskoczy. Nie wiem czy wszystko było mi wytłumaczone, wiem, że słucham i działam wg wskazówek. Natomiast bez jakiegokolwiek chłodzenia nie jeżdżę, bo pokonywane przeze mnie teraz odcinki mają 8-10 km, czyli jak robi się "naprawdę gorąco" akurat kończę jazdę.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » sob paź 13, 2007 08:55

zoso8894 pisze:to ci mądrale z forum
- troche to aroganckie z twojej strony uwzględniając że wypowiadali się tu koledzy z dużo większym stażem od twojego a pozatym przypominam ci "mądralo" że to ty sugerowałeś przewiercenie termostatu więz zastanów się co piszesz.

[ Dodano: 13 Paź 2007 08:57 ]
A pozaty lepiej żeby się pytał 100 razy niż ma zrobić głupote w stylu wiercenia termostatu, bo tego typu amatorszczyzne to bym nawet w maluchu nie zrobił.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
toroblanco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:52
Lokalizacja: B-B
Kontakt:

Post autor: toroblanco » sob paź 13, 2007 10:12

el Kopyto, dzisiaj rano dolałem 1,5 litra płynu do MIN i rozgrzałem silnik z wykręconym korkiem i w zbiorniczku pojawiła się delikatna piana, a przy zejściu z obrotów - fontanna. ](*,) No to w poniedziałem głowica out do sprawdzenia i ewentualnego planowania. Miłego weekendu :piwka: :pub:

[ Dodano: 13 Paź 2007 10:12 ]
a teraz zakładam sobie białe kierunki i halogeny :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 246 gości