Na benzynie dziwnie kopci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Na benzynie dziwnie kopci

Post autor: MaciejW » śr paź 10, 2007 09:01

Panowie ostatnio jakos mój MK3 zacząl przy zimnym silniku kopci,jakos nawet by mnie to nie zdzwilo(bo zimno juz) ale patrze a rura wydechowa czarna osmolona taka sadza jakby i nawet na klapie na niesiona,jezdze głownie na lpg a czasem na pb ale ostatnio ok 300 km na pb ;zaraz po zapalneiu na pb silnik nierowno pracuje jak przekazuje to w miare ok,dodam ze silnik oleju niebierze,co to moze byc ? z góry dzieki pomoc
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 18:00 przez MaciejW, łącznie zmieniany 1 raz.



Slavwek.ie
Forum Master
Forum Master
Posty: 1280
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Slavwek.ie » śr paź 10, 2007 09:29

Świece dawno wymieniałeś? Może już pora...



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr paź 10, 2007 10:43

Slavwek.ie pisze:Świece dawno wymieniałeś? Może już pora...
hmm,odkąd kupilem auto przejechalem na nich 10 tys.ale poprzedni wlasciciel tego juz niewiem,moze masz racje,ale jak odkrecilem swiece to wygląda w miare ok, :hmm:



koksik-84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn sie 20, 2007 12:44
Lokalizacja: kwidzyn

mk3

Post autor: koksik-84 » śr paź 10, 2007 12:27

kolego nie przejmuj sie ja z tym problemem walcze już gdzieś 4 misiące i nie ma mocnych na to objawy te same wymieniona połowa podzespołów i nic a nie czujesz zapachu benzyny jak tak nie równo chodzi???



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: mk3

Post autor: MaciejW » śr paź 10, 2007 13:13

koksik-84 pisze:kolego nie przejmuj sie ja z tym problemem walcze już gdzieś 4 misiące i nie ma mocnych na to objawy te same wymieniona połowa podzespołów i nic a nie czujesz zapachu benzyny jak tak nie równo chodzi???
to mnie pocieszyles zapachu nieczuje ale rura wydechowa koncowka z niedzewki mocno osmolona na czarno, i nawet na zderzaku takie sadze czarne:(



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomek860 » śr paź 10, 2007 13:29

mi jak kopcił to pomogło przeczyszczenie zaworka zwrotnego w pompie olejowej. Też nikt nie mógł dojść co to jest. Pa zabiegu samochód jak nowy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 10, 2007 15:45

Nie przejmuj się czarnym kolorem, sprawdź po prostu skład spalin, tylko nie w rurze wydechowej jeśli masz katalizator, a w rurce do pomiaru co wychodzi od kolektora wylotowego i jest zatkana niebieskim korkiem. Masz ją z tyłu silnika w okolicy węża wsomagania mniej więcej. Muszą być specjalne normy składu zastosowane bo przed katalizatorem. Nie mam ich akurat pod ręką. Jak będzie źle podłącz się pod Vaga (może wykazać uszkodzenie czujników temp, możesz je też pomierzyć omomierzem), jeśli nic nie wykaże trzeba sprawdzić przepływomierz.
Ostatecznie zwróć uwagę jak wyglądają spaliny (nie kolor rury tylko spalin) na ciepłym silniku, na zimnym mieszanka musi być przebogacona.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr paź 10, 2007 15:55

Paweł Marek pisze:Nie przejmuj się czarnym kolorem, sprawdź po prostu skład spalin, tylko nie w rurze wydechowej jeśli masz katalizator, a w rurce do pomiaru co wychodzi od kolektora wylotowego i jest zatkana niebieskim korkiem. Masz ją z tyłu silnika w okolicy węża wsomagania mniej więcej. Muszą być specjalne normy składu zastosowane bo przed katalizatorem. Nie mam ich akurat pod ręką. Jak będzie źle podłącz się pod Vaga (może wykazać uszkodzenie czujników temp, możesz je też pomierzyć omomierzem), jeśli nic nie wykaże trzeba sprawdzić przepływomierz.
Ostatecznie zwróć uwagę jak wyglądają spaliny (nie kolor rury tylko spalin) na ciepłym silniku, na zimnym mieszanka musi być przebogacona.
ok dzieki pisze bo bo kiedys tyle sadzy jakos nieszlo z wydechu prawie wogule,a swiece mają cos do tego ? a jak sprawdzic przepywomierz ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 10, 2007 16:12

MaciejW pisze:a jak sprawdzic przepywomierz ?
mechanicznie czy klapka chodzi berz ocierania i elektrycznie opory
między pinem 3 a 4 opór ok 500 - 1000 omów
między pinem 2 i 3 opór ma się zmieniać w miarę jak palcem uchylasz klapkę, na zamkniętej ok 600 omów, potem w mierę otwierania mały spadek do ok 550, następnie wzrost do ponad 1000 i przy pełnym otwarciu ponownie spadek do ok 300, w sumie ważne żeby ten opór się plynnie zmieniał bez skoków.
jeszcze między pinem 1 i 4 mierzysz opór czujnika temperatury powietrza, takie same wartości zależne od temperatury jak czujnika płynu chłodzącego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr paź 10, 2007 16:41

Paweł Marek pisze:
MaciejW pisze:a jak sprawdzic przepywomierz ?
mechanicznie czy klapka chodzi berz ocierania i elektrycznie opory
między pinem 3 a 4 opór ok 500 - 1000 omów
między pinem 2 i 3 opór ma się zmieniać w miarę jak palcem uchylasz klapkę, na zamkniętej ok 600 omów, potem w mierę otwierania mały spadek do ok 550, następnie wzrost do ponad 1000 i przy pełnym otwarciu ponownie spadek do ok 300, w sumie ważne żeby ten opór się plynnie zmieniał bez skoków.
jeszcze między pinem 1 i 4 mierzysz opór czujnika temperatury powietrza, takie same wartości zależne od temperatury jak czujnika płynu chłodzącego.
Uff sprobuje...a przy lpg przypywomerz tak samo dziala ja przy pb ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 10, 2007 19:07

nie, w ogóle nie działa na LPG (chyba że klapka się zatarła w pozycji przymkniętej to bedzie mulił), ale pisałeś że problem jest na benzynie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » czw paź 11, 2007 09:02

MaciejW pisze:Panowie ostatnio jakos mój MK3 zacząl przy zimnym silniku kopci,j
Miałem ten sam problem.Kopcił na czarno dławił się przy dodaniu gazu na zimnym.Czuć było benzyną.Powodem był niesprawny czujnik temperatury cieczy który podawał temp błędnie przez co komp dawkował mieszankę na zimny silnik(zalewał).Świece czarne jak nic rura też falował na obrotach i jak by pracował na 3 gary.Po wymianie wszystko przeszło.



Adam123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn maja 21, 2007 16:53
Lokalizacja: Stojadła

Post autor: Adam123 » czw paź 11, 2007 09:24

moj mk3 tez lopcil jak byl zimny nie wkecal sie w obroty i chodzil jakby na 3 gaeach i okazolo sie ze to sonda. wymienilem i jest ok



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw paź 11, 2007 09:40

karol27 pisze:
MaciejW pisze:Panowie ostatnio jakos mój MK3 zacząl przy zimnym silniku kopci,j
Miałem ten sam problem.Kopcił na czarno dławił się przy dodaniu gazu na zimnym.Czuć było benzyną.Powodem był niesprawny czujnik temperatury cieczy który podawał temp błędnie przez co komp dawkował mieszankę na zimny silnik(zalewał).Świece czarne jak nic rura też falował na obrotach i jak by pracował na 3 gary.Po wymianie wszystko przeszło.
ten opis u mnie by pasował gdzie znalesc czujnik temperatury ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości