Strona 1 z 1

Spaliny z odmy :((

: śr paź 10, 2007 08:52
autor: piru
Poprawiłem ostatnio wydech tzn. miał lekki przedmuch za katem ale został pospawany. Podczas sprawdzania naprawionego wydechu zauwazyłem że spaliny od czasu do czasu idą z odmy. Samochód śmiga bez problemowo. Żadnych falujących obrotów itp dolegliwości. Golfik to moje pieścidełko więc objaw ten bardzo mnie zaniepokoił. Co może być przyczyna takiego zjawiska. Wszelkie sugestie na miare punkcika :hmm: Silnik 1,3 kat oznaczenie 2G zagazowana taczka z 89 r

Nio niestety, po okreceniu korka oleju wydobywaja sie z niego wyziewy wiec najprawdopodobniej do roboty pierścienie :grrr: Teraz pytanko robic juz czy czekac na calkowite zużycie. Samochod nie traci na dynamice, zużycie paliwa oki. Oleju pewnie wiecej zacznie brac nio ale takie życie. Jesli robic to moze podacie mi Panowie ewentualne koszta i polecicie dobry warsztat w okolicach częstochowy. A może zaaplikować http://www.allegro.pl/item249681761_cer ... a_fv_.html. Proszę o rade :pub:
Wiem ze dłuugi ten post ale czy moze byc przyczyna tych objawów zapchany kat ? Jesli tak jak to posprawdzac po koleji ?

: śr paź 10, 2007 09:01
autor: RychuK
Masz zapchaną odmę. Zdemontuj odmę i węże które idą do odmy i sprawdz czy są nie zapchane poczynając od tego plastiku co jest nad odmą. Przemyj go w ropie. A i nie wkładaj żadnych tam śrubokrętów lub czegoś innego bo możesz zniszczyć membramę w środku.

: śr paź 10, 2007 09:17
autor: piru
RychuK pisze:Masz zapchaną odmę. Zdemontuj odmę i węże które idą do odmy i sprawdz czy są nie zapchane poczynając od tego plastiku co jest nad odmą. Przemyj go w ropie. A i nie wkładaj żadnych tam śrubokrętów lub czegoś innego bo możesz zniszczyć membramę w środku.
Mało prawdopodobne że to zapchana odma bo nie dawno ( 3 m-ce) dokładnie ją wyczyściłem. Sprawdzić sprawdze :))

: śr paź 10, 2007 09:30
autor: RychuK
a w jakim miejscu się one wydobywają te spaliny dokładnie?

: śr paź 10, 2007 12:05
autor: Łukasz m
Wyglada to na objaw zużytych pierścieni.
Kiedy najwecej dymi gdy zimny, ciepły, na wysokich obrotach, czy bieże olej i wyżyca go do obudowy filtra. To może być wskazówka.
Mam taki sam motor i mi trochę wyrzyca oleju do filtra ale bez katastrofy, spalin nie zaobserwowałem a mam najechane na liczniku 315 tyś (naprawdę chyba więcej).

Ja w soim nie mam kata. Twój może być zapchany albo przewęzyli Ci przekrój wydechu w czasie spawania.

: czw paź 11, 2007 14:38
autor: piru
Łukasz m pisze:Wyglada to na objaw zużytych pierścieni.
Kiedy najwecej dymi gdy zimny, ciepły, na wysokich obrotach, czy bieże olej i wyżyca go do obudowy filtra. To może być wskazówka.
Mam taki sam motor i mi trochę wyrzyca oleju do filtra ale bez katastrofy, spalin nie zaobserwowałem a mam najechane na liczniku 315 tyś (naprawdę chyba więcej).

Ja w soim nie mam kata. Twój może być zapchany albo przewęzyli Ci przekrój wydechu w czasie spawania.
Kat zapchany odpada, poniewaz stracilby na mocy i jezdzil strasznie zmulony a jest oki. Wiec malo prawdopodobne ze to kat :kac: