Strona 1 z 1

SPORY UBYTEK PŁYNU CHŁODZĄCEGO W GOLFIE III 1.4 ABD

: pt kwie 22, 2005 19:27
autor: ralf9
"Mam MAŁY problem" ubywa mi sporo płynu chłodzącego w mk3 silnik 1.4 ABD (dolałem w ciągu 2 miesięcy 1,5l. płynu-przejechałem w tym czasie około 3500km) nie widzę najmnieszego wycieku płynu , olej-jest czysty.Korek nie ma żadnego masełka.Temperatura silnika podczas jazdy nie przekracza 90 stponi tylko podczas postoju w "korkach"dochodzi do 100 i załancza się wentylator. Naciskając na przewody z płynu chł. gdy jest zimny cziecz w zbiorniku wyrównawczym podnosi się a gdy płyn jest zagrzany to stoi w miejscu.
-uszczelka pod głowicą?
-zapowietrzony układ chłodzenia?
-korek?
-termostat raczej nie bo temp. pokazuje w miare prawidłowo?

Co jest grane? PANOWIE bardzo proszę o informację???????

: pt kwie 22, 2005 21:37
autor: oskar
Halo kolego jest to typowy obiaw nieszcelności na pompie wodnej, napędza ją pasek zębaty rozrządu
pompą reguluje się naciąg paska . Najlepiej zdejmniej osłonę paska i dociągniej dwie śrube mocujące pompę a nieszczelność napewno zniknie
czołem

: pt kwie 22, 2005 21:44
autor: czechu81
A o co biega z ta ankieta ? :>

Obie opcje to B

I to tego nie opisane jaki wybor ;)

Chyba przez przypadek tam wpadla :>

: sob kwie 23, 2005 10:15
autor: speede
mialem podobny problem, napisz gdzie ubywa Ci ten plyn? Zobacz czy kolo zbiorniczka nie masz mokro lub pod spodem zbiornika zaraz na karoseri kolo poduszki skrzynki bedzie widac. Jesli masz stala temperature i dolewasz plynu i nie masz wyciwkow z przewodow i pompy to moze byc uszczelka pod glowica. Niedawno wymienilem bo wywalalo prez zbiorniczek i dolewalem po trochu, jak zimny to mialem malo plynu jak sie nagrzeje to za duzo. Kup korek jeszcze jak cos do zbiornika plynu i zobacz co sie dzieje , usun nieszczel;nosci. U mnie padla uszczelka i jest teraz super. plyn stoi w miejscu. Powodzenia

: sob kwie 23, 2005 18:33
autor: TUTENHAMON
Sprawdź zbiorniczek i potem pompa wodna padnięta napędzana przez pasek rozrządu koszt 110 zł wymiana samodzielna.

: sob kwie 23, 2005 18:34
autor: TUTENHAMON
Sprawdź zbiorniczek i potem pompa wodna padnięta napędzana przez pasek rozrządu koszt 110 zł wymiana samodzielna.

: pn kwie 25, 2005 08:39
autor: ralf9
panowie dzieki za rade - dodam ze zauwazyłem jeszcze że jak płyn jest zimny to to jest na poziomie "max" a jak silniczek się nagrzeje to jest o jakieś 2 cm go więcej????!!!

: pn kwie 25, 2005 08:53
autor: Zilly
A to nie słyszałeś w szkole na fizyce o rozszerzalności temperaturowej cieczy ? :jezor:
Pooglądaj jeszcze króćce układu chłodzenia, mi ciekło spod śrubki w króćcu, bardzo trudno było to zauważyć.

: pn kwie 25, 2005 11:01
autor: Sylvo23
he , to nie to co mówicie ,w pompe która jest odlana razem z blokiem wchodzi plaskikowa rura z oringiem ,i ten własnie oring ci padł prawdopodobnie skrupiszał ze starosci i z temperatury

: pn kwie 25, 2005 17:52
autor: TUTENHAMON
Tez prawda może to paść ale stawiam na pomke

: sob sie 06, 2005 19:05
autor: ralf9
sylvo23 miał racje właśnie jestem po wymianie oringu
wszystkim ślicznie dziękuje za cenne rady