2EE Wymiana wiązki - pomoże?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

2EE Wymiana wiązki - pomoże?

Post autor: aszmul » pn paź 08, 2007 10:30

Witam wszytskich!
Zwracam sie z zapytaniem, gdyz mam probelm następujący: posiadam Golfa MK II 1.6 PN z gaznikiem 2EE i otoz wlasciwie nie dziala mi sterowanie tego gaźnika. Zaraz po kupnie elektryk stwierdzil ze mam zwarcie gdzies w elektryce i przecial jeden z przewodow gdzyz rozladowywalo mi akumulator w nocy. Poza tym regularnie pali mi bezpiecznik od komputera. Myslalem ze to wina komputera, wiec go zmienilem ale niestety na nowym dzialy sie jeszcze ciekawsze rzeczy (np silnik pracowal po wyjeciu kluczyka ze stacyjki :D:D). I teraz zastanawiam sie co robic, bieg jałowy ustawilem na lince gazu, jak sie silnik orzgrzeje to ejst w miare ok ale dopuki ejst zimny to potrafi gasnac i byc w ogole malo przyjemny. Zastanawiam sie czy wymiana wiazki od komputera i ewentulanie po raz kolejny komputera zarazem moze pomoc? nie chcialbym pchac sie w niepotrzebne koszta. Poza tym w elektryce nie mam problemow. Dodam ze posiadam intalacje gazowa I generacji, moze przy jej montazu ktos cos uszkodzil. BArdzo prosze o pomoc gdzyz sam juz niewiele mam pomyslow.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:20 przez aszmul, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt paź 09, 2007 09:59

hej no komputery masz już dwa, skąd wiesz czy ten drugi nie jest bardziej popsuty niż pierwszy, podobnie z wiązką - nie pamiętam ile tam jest przewodów ale jak już ją wyjmiesz to warto ją pomierzyć, nową kupisz bez mierzenia i też może być kiepska, no chyba że te szpeja masz za grosze ... uciekający prad też idzie pomierzyć którędy ucieka.
Komputer sprawdzasz tak że po odpięciu sondy lambda powinien wejść w tryb awaryjny - uchylenie krokowca na stałe na 2/3 i brak reakcji krokowca na wciśnięcie gazu ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aszmul » wt paź 09, 2007 13:52

Komputery oba sprawdzalem w innym golfie PN (ale niestety juz po wsadzeniu do mnie) i nie dzialaly tak jak trzeba :/ nie dzialaja mi ani kody blyskowe a krokowiec w ogole sie nei steruje jak ejst normlanie podpiety, dopiero jak poprzedni wlasciel podpial go ajkso ianczej to dziala (ale nawet etraz nie am tego bzyczenia po przekreceniu zaplonu ale zmienia sie polozenie przelsony wraz ze zmiana otwarcia przepustnicy). Wyjmowales keidys wiazke ? duzo ejst z tym roboty? Moze byc uszkodozny przekaznik? spotkal sie keidys ktos z czyms tkaim? moze zasilanie jest zle? wiazka - 80zl no to to znowu tkaie groszowe sprawy nei sa. Prad uciekal tedy: http://student.agh.edu.pl/~aszmul/foty/DSCN5421.JPG
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 14:08 przez aszmul, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw paź 11, 2007 10:16

przy montazu LPG robia rozne dziwne rzeczy - zwlaszcza z sonda lambda, na gazie sie nie znam to ci niestety wiele nie pomoge ...
A co do 2ee to masz juz materialy na jego temat ?? bo w przypadku tego gaźnika trzeba najpierw dużo poczytać żeby nie być skazanym na przypadki ... i żeby wiedzieć jak co sprawdzić ...
masz rozpiske pinów kompa ? jak chcesz takie materiały to zarzuć maila (tylko przygotowanego na duże załączniki)
A ta fotka co podesłałeś to na niej jest komputer - to ta duża puszka na dole w osłonie, ALE to mniejsze szpejo przykręcone na górze to jest moduł do zapłonu tranzystorowego - i to chyba od niego masz rozcięty przewód (?) - może poprzedni właściciel kombinował coś z "odcięciem zapłonu" ??
Co do wiązki to całe szczęście nie musiałem jej wyjmować, ani nawet mierzyć ...
natomiast chodzi mi o to że te szpeja nie kosztują tak mało, więc lepiej spokojnie zdiagnozować czego potrzebujesz i co jest padnięte zanim się je kupi w ciemno ... wiadomo jak jest z kasą ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aszmul » czw paź 11, 2007 10:59

Kurcze wiesz co? Jak tak napisales z tym modulem zaplonu to przypomnialo mi sie ze keidys elektryk wycinal mi jakas kostke tak lopatologicznie wpieta w kable i sluzaco za alarm. Co do rozpiski pinów to chyba mam, kupilem tez kiedys sobie ksiazke "Gazniki i katalizatory" o tym gazniku. Ale na wszelki wypadek przeslij jelsi mozesz, napewno sie przyda bo pewnei nei mam wszytskiego aszmul@poczta.fm Musze doczytac o tym module, bo cos przy tym bylo mieszane. Gdzie on w ogole ejst?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 11, 2007 23:11

U mnie jak się odepnie tę złączkę, to silnik gaśnie.
Zielono biały kabelek jest od zapłonu - idzie od czujnika halla w aparacie zapłonowym do modułu zapłonowego, albo do jednostki sterującej (nie wiem dokładnie), czerwony to pewnie +12V, a czerwono-zółty to jest najprawdopodobniej od sterowania podgrzewaczem kolektora dolotowego.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt paź 12, 2007 08:33

wlasnie wyslalem maila :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
aszmul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aszmul » sob paź 13, 2007 12:30

ppoll27 dzieki za maila, poczytam sobie pewnie dzis. Lipek81 mam tkaie pytanie bo wiesz te kable o ktorych psizesz one nie dochodza do puszki kompa, czerwono zolty faktycznie idzie do podgrzewacza kolektora, czerwony to z jednej strony +12 a z drugiej idzie do skrzynki bezpiecznikow (no i on jest sprawdza zla u mnie ale dlaczego??), ale potem sie w tym gubie, gdzie w ogole jest modul zaplonowy i czujnik halla?? Tak w ogole to dzieki za zainteresowanie! Pozdrawiam!

[ Dodano: 19 Lis 2007 23:57 ]
Czołem! Wlasnie sprawdzilem wiazke zgodnie z serwisowka ktora jest na RUDDIES. Wyglada na to ze wiazka jest nie uszkodozna. Wszytsko sie zgadzlao. Zatem pozostaje mi skrzynka bezpicznikow, przekaznik albo instalacja gazowa. Macie moze jakies sugestia jak sie za to zabrac? Jak sie wylaczy zaplon to nie powinna byc napiecia na komputerze prawda? Przekaznik powinien odciac napiecie? Mozecie mi cos powiedziec o zasadzie dzialania zasialnia ze skrzynki, bo ejstem zielony :/.
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 00:57 przez aszmul, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 246 gości