Strona 1 z 1

Czujnik spalania stukowego prośba o pomoc

: pn paź 08, 2007 00:20
autor: dnadna
a więc vag pokazuje no signal
podmiana na inny nie pomaga
wtyczka połączeniowa wydaje się sprawna

podejrzewam przerwę przewodu do komputera ... ale

1. czy ten czujnik jest bezpośrednio połączony z komputerem ?
2. do jakich wyprowadzeń w kompie wchodzą przewody ?
a może jest jeszcze jakieś oznaczenie tych kolorów przewodów ?

III rocznik 93 z wtryskiem rozruchowym
motor 2E digifant 2
ECU: 037 906 024 D

nie mam schematu a boje się że podłącze do złych wyprowadzeń jakby co.
Zresztą szukałem trochę i mam rozbieżne informacje co do nr wyprowadzeń ..

: pn paź 08, 2007 06:19
autor: Bąku
1. czy ten czujnik jest bezpośrednio połączony z komputerem ?
jest połączony bo jak czujnik wykrywa stuki to ECU opóźnia zapłon żeby je wyeliminować

: pn paź 08, 2007 07:12
autor: zodiak
Czujnik spalania stukowego podłaczony jest na 34 i 36 wyprowadzenie ECU, masa (ekran przewodu) na 9 wyprowadzenie ECU.

: pn paź 08, 2007 13:18
autor: dnadna
zodiak pisze:Czujnik spalania stukowego podłaczony jest na 34 i 36 wyprowadzenie ECU, masa (ekran przewodu) na 9 wyprowadzenie ECU.
a skąd to wiesz ? chodzi mi o żródło ? program ? czy książka jakaś ?

: pn paź 08, 2007 13:32
autor: zodiak
Schemat instalacji silnika 2E.
Pełno wszelkiego rodzaju "rozpisek" w sieci .

Link do pobrania dokumentacji Pin_Outów VW
http://volkswagen.msk.ru/injector/pindata_vw_eng.zip

: pn paź 08, 2007 14:24
autor: dnadna
tak o tym wiedziałem ale miałem jakiś schemat gdzie inne piny były,
ale ok zaufam ruskim chociaż nigdy w niczym nie powinno się im ufać...
swoją drogą gdyby to przetłumaczyć to sporo ciekawych rzeczy może by się dowiedziało
o naprawie 2e i regulacji http://www.vws.ru/index.php?option=com_ ... Itemid=289

: pn paź 08, 2007 14:32
autor: zodiak
Niee tylko w "ruskich" żródłach podawane są te piny, w schemacie 2E z Autodaty (na płycie) w knock sensor też jest podłaczony tak samo.

: pn paź 08, 2007 18:48
autor: sas_gti
a więc vag pokazuje no signal
podmiana na inny nie pomaga
wtyczka połączeniowa wydaje się sprawna
cholera ja sie nie znam na VAGu za bardzo, ale
czy stukowy nie powinien dawać "no signal" gdy sie nic nie dzieje. Impuls z tego czujnika pojdzie tylko gdy zostanie przekroczona jakas tam wartosc cisnienia i wtedy bedzie sygnał? (wybaczcie jesli palnąłem głupote)

odezwałem sie bo sam mam problem z tym czujnikiem a dokładniej z kablem. Cala izolacja spraciała począwszy od czujnika a do kostki, a ze jest on dość mocno ekranowany to mam obawy czy nie mam gdzies przebicia.
Co sie dzieje gdy stukowy nie działa? Od razy wywala jakiś błąd i zmula motor czy mozna jezdzic z niesprawnym? jak sprawdzic sam czujnik a jak sprawdzic czy nie mam przebicia ? dzieki za odp bo z "pradów" to ja jeleń jestem

: pn paź 08, 2007 19:09
autor: dnadna
tzn u mnie jest no signal na vagu , ale na innym czujniku jest to samo więc podejrzewam
uszkodzenie przewodu przy komputerze albo w ogóle komputera.... brrrrrr....
a jeżdzic to jezdze normalnie tyle ze na benzynie na ciepło szczególnie na 2 i 3 biegu przy gwaltownym przyspieszaniu slychac zawory .... na gazie bardzo slabo lub wcale
a co do sprawdzenia to powinno sie sprawdzić kształt jaki daje czujnik na oscyloskopie
a tak prowizorycznie to milivoltomierz i popukać a wskazówka powinna się wychylać , co do przebicia to nie powinno być bo tam nie ma napięc wysokich no chyba że sprawdzić czy żyły przewodów nie mają małej oporności między sobą co wskazuje na zwarcie

co do " no signal " to sam jestem ciekawy jaka usterka daje taki błąd ?
czy odłączenie czujnika ? chyba tak ... ale co jeszcze to nie wiem

: pn paź 08, 2007 20:38
autor: melon
na 3 pinie powinno byc 0.6v ,po dodaniu gwałtownie gazu napiecie powinno wzrastac tak mowi auto-data.Nic nie odłączać tylko wpiac sie w układ.

: pn paź 08, 2007 21:20
autor: Paweł Marek
dnadna pisze:a tak prowizorycznie to milivoltomierz i popukać a wskazówka powinna się wychylać
owszem popukać, ale tylko oscyloskop pokaże falę
sas_gti pisze:czy stukowy nie powinien dawać "no signal" gdy sie nic nie dzieje
w zasadzie musi dawać sygnał, bo ECU działa tak że jest zapłon cofany aż do momentu spalania stukowego potem wyprzedzany i na nowo, więc nie ma takiej opcji żeby nie zadziałał

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 9:24 pm ]
Co do pinów, mam 3 schematy, na dwóch ekran to 9. W polskiej serwisówce "VW Golf i Vento w schemacie jest błąd i do 7 a do 7 to jest cewka podłączona

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 9:30 pm ]
strzał z czujnika to ułamek sekundy dlatego tylko oscyloskop, a pomierzyć omomierzem należy kable od czujnika do ECU i ma być jak na wszystkich kablach poniżej 1 om

: wt paź 09, 2007 22:34
autor: dnadna
no i po wymontowaniu komputera i sprawdzeniu okazalo sie ze przewody byly ok
faktycznie 34, 36 i 9masa-ekran
a po zlożeniu okazało się że
musialo cos tam we wtyczce nie kontaktowac bo juz bledu nie wywala
a wiec ta prowizoryczna metoda sprawdzenia czujnika milivoltomierzem
chyba zdaje egzamin bo jest dobry jak sie okazało

temat zamknięty