silnik 2E kulawo odpala jak zimny i po dłuższym postoju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

silnik 2E kulawo odpala jak zimny i po dłuższym postoju

Post autor: szorka » ndz paź 07, 2007 22:03

Witam

Silnik 2E (1991rok) w Pasku B3 po dłuższym postoju, odpala za 3- cim przekręceniem kluczyka, jak już odpali to dodanie gazu powoduje duszenie się i trzeba się nagimnastykować sprzęgłem i pedałem gazu aby nie zgasł.
Potem jest ok.
Na LPG problemów nie ma.
Regulator ciśnienia paliwa sprawdzony:
-podczas pracy silnika daje równe 3bary
-po wyłączeniu też trzyma jeszcze 3 bary (długo po wyłączeniu)
Pierwsze co każdemu przychodzi do głowy to czujnik temp. ten niebieski jednak jest to już drugi czujnik i przezornie kupiony w ASO.
Większość węzyków podcisnieniowych wymieniłem na nowe.
Nie pojawiają sie inne objawy jak brak mocy , strzelanie , nierówne obroty itp.




Jakieś sugestie?
Obiecuję że wszystkie sprawdzę


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 07, 2007 22:13

szorka pisze:Regulator ciśnienia paliwa sprawdzony:
-podczas pracy silnika daje równe 3bary
Może podciśnienie węzykiem do regulatora nie dochodzi (np przerwał się przy mocowaniu do wtrysku albo jego odgałęzienie idące do puszki filtra.
Bo chodzi o to że ma być ok. 2,5 bara na zapalonym, a 3 bary po włączeniu zapłonu ale bez zapalania silnika. Wygląda jakby regulator nie obnizał ciśnienia do 2,5 bara po uruchomieniu silnika, z powodu braku podciśnienia w wężyku do niego właśnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » ndz paź 07, 2007 22:29

No nie wiem posiłkowałem sie jakąs instrukcją do DIGI II.

POdam dokładnie co pomierzyłem najpierw przy regulatorze potem w miejscu wtryskiwacza rozruchowego:

-po przekręceniu zapłonu pompka pompuje do 3 bar
- po właczeniu silnika na biegu jałowym 3 bary
-po ostrym przygazowaniu wzrasta nieznacznie ale dalej utrzymuje stałe ciśnienie ( 3bary)
- po zdjęciu wężyka podciśnieniowego z regulatora wzrasta do 3.8 bar
- po podłączeniu z powrotem węzyka spada do 3 bar
- po wyłączeniu silnika długo trzyma ciśnienie około 3bar (trochę spada tak do 2.8)

Wygląda na to że regulator ( i pompa) chyba książkowo sprawny, co?


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 08, 2007 06:57

szorka pisze:
- po zdjęciu wężyka podciśnieniowego z regulatora wzrasta do 3.8 bar
- po podłączeniu z powrotem węzyka spada do 3 bar

Wygląda na to że regulator ( i pompa) chyba książkowo sprawny, co?
Moim skromnym zdaniem regulator powinien dawać ciśnienie 2,5 Bara z podłączonym wężykiem i 3 Bary bez wężyka, czyli masz trochę "nie książkowo" (koło pół Bara za wysokie ciśnienia).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » śr paź 10, 2007 20:19

taaak ale z tego wynika że moim problemem nie jest regulator ciśnienia.
Jakieś inne sugestie?


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 10, 2007 20:37

szorka pisze:taaak ale z tego wynika że moim problemem nie jest regulator ciśnienia.
Czemu twierdzisz że regulator jest sprawny, póki co wynika że właśnie on może być uszkodzony, bo masz za wysokie ciśnienia

[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 8:40 pm ]
a co do innych sugestii częste są uszkodzenia przepływomierza: po strzale jeśli zdarzył się jakiś, najczęściej klapka w nim się przygina i ociera o ścianki, zajrzyj też do niego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » śr paź 10, 2007 22:32

czyli ciśnienie paliwa wyższe o 0,5 bara powodowałoby problem z rozruchem zimnego silnika.


www.vwsquad.prv.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości