Jak podłączyc moduł domykania szyb??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Jak podłączyc moduł domykania szyb??
Witam! Odrazu mówie ze szukałem na forum takiego tematu i nieznalazłem aby do końca rozwiązac problem z podłączeniem modułu domykania szyb nieorginalnego.
Sprawa jest taka ze w moim golfie mk3 3-drzwi mam załozony alarm z pilota+ centralny zamek nie orginalne taki zwykły zestawik, no i ostatniio załozyłem sobie orginalne elektryczne szyby. Z tego co sie dowiedziałem alarm niema funkcji domykania szyb i przez to dokupiłem specjalny moduł do domykania szyb... i teraz pytanie jak go podłączyc : jedna sprawa to czy w golfie ele szyby sterowane są plusem czy minusem i na które przewody patrzec bo podobna potrzebne są 2 od kazdego siłownika. Pod spodem zamieszczam instrukcje z modułu najlepiej by było jesli ktos pomógł by mi i napisał gdzie jaki kolor kabla podpiąć??
http://www.wskteam.republika.pl/modul.jpg
Z góry dzięki i czekam na pomoc
Sprawa jest taka ze w moim golfie mk3 3-drzwi mam załozony alarm z pilota+ centralny zamek nie orginalne taki zwykły zestawik, no i ostatniio załozyłem sobie orginalne elektryczne szyby. Z tego co sie dowiedziałem alarm niema funkcji domykania szyb i przez to dokupiłem specjalny moduł do domykania szyb... i teraz pytanie jak go podłączyc : jedna sprawa to czy w golfie ele szyby sterowane są plusem czy minusem i na które przewody patrzec bo podobna potrzebne są 2 od kazdego siłownika. Pod spodem zamieszczam instrukcje z modułu najlepiej by było jesli ktos pomógł by mi i napisał gdzie jaki kolor kabla podpiąć??
http://www.wskteam.republika.pl/modul.jpg
Z góry dzięki i czekam na pomoc
VW forever..
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W golfie każdy silnik szyb ma moduł. Wychodzi z niego sporo kabelków. teraz pytanie czy masz wszystkie wiązki do tego i czy prawidłowo połączyłeś stronę lewą z prawą bo od tego zależy sposób podłączenia. Jeśli wszystko jet podłączone na wzór fabryczny to z tego zalego urządzonka wykorzystasz bardzo niewiele. Sterowanie jest ani plusem ani minusem tylko jednym kablem od wlącznika który podaje albo minus albo plus. Jest też para kabli, oba sterowane plusem, podanie na jeden zamyka, na drugi otwiera szyby. Więc schemacik jest do modyfikacji i nie bardzo dokładnie potrafię napisać jakiej nie znając budowy wewnętrzej modułu który kupiłeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Paweł Marek, Jesli chodzi o wiązki idące do elektrycznych szyb to są orginalne i raczej prawidłowo podłączone no wszystko działa Teraz tylko kwestia pod które kable wpiąć moduł a dokładnie kabel pomarańczony w 12pinowej wiązki bo wiem ze czerwony(do lewego) pod kabel na którym pojawia sie plus przy zamykaniu szyby ??
pomoze ktos jeszcze??
pomoze ktos jeszcze??
VW forever..
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie za bardzo pomogę, musiałbym zobaczyć wewnętrzny układ przekaźników w tym module, potrzebny ci tylko z tego całego skomplikowanego sterownika impuls plusowy na domykanie i drugi plusowy na otwieranie, impulsy mają trwać tyle co zamykanie/otwieranie szyby od początku do końca. Podłączone do szaro czerwonego i zielonego czerwonego kabelka z modułu
Pary kabli od silniczków takiej jakbyś chciał wg schematu nie znajdziesz przy module. Musiałbyś je wyprowadzić osobno z silników szyb z pominięciem modułu, a nie wiem czy ten sterownik ma odpowiednie zabezpieczenie wyłączające prąd od silnika po skończeniu jej ruchu. Prąd jest "odwracany" już w module szyby, a nie wewnątrz włączników szyb.
Najprościej było kupić zwyczajny tani alarm z obsługą centralnego i opcją komfortu, wszystkie teraz to mają.
Pary kabli od silniczków takiej jakbyś chciał wg schematu nie znajdziesz przy module. Musiałbyś je wyprowadzić osobno z silników szyb z pominięciem modułu, a nie wiem czy ten sterownik ma odpowiednie zabezpieczenie wyłączające prąd od silnika po skończeniu jej ruchu. Prąd jest "odwracany" już w module szyby, a nie wewnątrz włączników szyb.
Najprościej było kupić zwyczajny tani alarm z obsługą centralnego i opcją komfortu, wszystkie teraz to mają.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
witam ,podepne się pod ten temat
niedawno zamontowałem magicara 440(robił to jakiś magik),no i stwierdzil że coś tam w lewej szybie kierowcy,sie popaliło i ktoś coś lutował jakieś oporniki czy coś ,teraz jak otwieram auto z pilota to czasem się opuści troche szyba moja...poza tym od środka ,to było cały czas tak że do góry to trzeba cały czas trzymać guzik aż dojedzie ,a pasażera nie..co na to zaradzic i co wymienić,może ktoś ma ten problem też i jakieś fotki ,albo nazwe tej diody ,opornika
niedawno zamontowałem magicara 440(robił to jakiś magik),no i stwierdzil że coś tam w lewej szybie kierowcy,sie popaliło i ktoś coś lutował jakieś oporniki czy coś ,teraz jak otwieram auto z pilota to czasem się opuści troche szyba moja...poza tym od środka ,to było cały czas tak że do góry to trzeba cały czas trzymać guzik aż dojedzie ,a pasażera nie..co na to zaradzic i co wymienić,może ktoś ma ten problem też i jakieś fotki ,albo nazwe tej diody ,opornika
jesli mozna to ja tez podepne sie pod temat,
w niedziele zamontowalem do swojego MK3 alarm http://www.allegro.pl/item249659962_rtx ... atis_.html jak wynika z opisu i jak powiedzial sprzedawca mozna podlaczyc sie pod domykanie szyb, alarm dziala od sprzedawcy mam dodatkowy przekaznik niestety nie wiem jak sie podpiac,wiem tyle ze napewno trzeba w centralce wydluzyc czas impulsu przekaldajc zworke ale jakie przewody i gdzie sie piac to nie mam pojecia a funkcja dosc wygodna
w niedziele zamontowalem do swojego MK3 alarm http://www.allegro.pl/item249659962_rtx ... atis_.html jak wynika z opisu i jak powiedzial sprzedawca mozna podlaczyc sie pod domykanie szyb, alarm dziala od sprzedawcy mam dodatkowy przekaznik niestety nie wiem jak sie podpiac,wiem tyle ze napewno trzeba w centralce wydluzyc czas impulsu przekaldajc zworke ale jakie przewody i gdzie sie piac to nie mam pojecia a funkcja dosc wygodna
niuteq, Jeśli masz funkcje komfort to przytrzymując kluczyk w pozycji zamknij szyby powinny się domknąć. Wtedy przewód z alarmu na którym pojawia się wydłużony czas trzeba podłączyć do przewodu "zamknij" w instalacji auta.
Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]
aha, kurcze tylko ktory to przewod w alarmie na ktorym pojawia sie impuls(jak sie uda to zamieszcze schemat alarmu? a ten "zamknij" to moze byc przewod szary od centralnego zamka?okulik pisze:niuteq, Jeśli masz funkcje komfort to przytrzymując kluczyk w pozycji zamknij szyby powinny się domknąć. Wtedy przewód z alarmu na którym pojawia się wydłużony czas trzeba podłączyć do przewodu "zamknij" w instalacji auta.
mlody87, sprawdź czy masz w module przy silniczku kabel szaro/czerwony i sprawdź miernikiem co na nim jest gdy szyba się zamyka - powinien być plus. Jak będzie to przy otwartej szybie podaj na niego plus przez żarówkę 21W.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 07:14 przez okulik, łącznie zmieniany 1 raz.
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
no i co to da, tzn. sprawdze jak bede miał mozliwosc a jaki to ma cel ??okulik pisze:mlody87, sprawdź czy masz w module przy silniczku kabel szaro/czerwony i sprawdź miernikiem co na nim jest gdy szyba się zamyka - powinien być plus. Jak będzie to przy otwartej szybie podaj na niego plus przez żarówkę 21W.
JESZCZE JEDNA SPRAWA !!!!
Załozyłem orginalny zamek w drzwi kierowcy wpiołem wtyczke od funkcji komfort i o dziwo działa domykanie z kluczyka( orginalny centralny jest nie podłączony mam tylko sam zamek od orginalnego) , teraz kwestia zeby podłączyc to zeby z pilota chodziło ?? MOze ta informacja cos pomoze ??
VW forever..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 251 gości