Jak sprawdzić czy jest czujnik zużycia?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić czy jest czujnik zużycia?
Jak w temacie - w jaki sposób najszybciej sprawdzić czy powinienem kupić klocki przednie z czujnikiem zużycia? Czy jeśli mam klocki z czujnikiem to czy mogę zastosować również te bez czujnika zużycia?
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
piotrs555 pisze:w jaki sposób najszybciej sprawdzić czy powinienem kupić klocki przednie z czujnikiem zużycia? Czy jeśli mam klocki z czujnikiem to czy mogę zastosować również te bez czujnika zużycia?
jak kończą ci się klocki i masz czujniki to powinna ci się zapalić czerwona lampka,kontrolka na tablicy rozdzielczej,ale jak to zazwyczaj bywa od momentu gdy ona się zapali to spokojnie zrobisz jeszcze ze 2000-3000km przynajmniej w BMW E-34 i Audi A-6 tak się spotkałem. Możesz zastosować te bez czujnika ale po co jak nie będziesz miał czujnika to będzie ci się paliła ta kontrolka cały czas i potem będziesz musiał koło odkręcać żeby sprawdzić grubość klocków po to wymyślili te czujniki
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
- BaDBoY §148 KK
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: sob sty 13, 2007 10:59
- Lokalizacja: okolice W-wy
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
jeśli auto jest wyposażone w instalację do czujników grubości okładzin a chcemy założyć klocki bez czujników to prostym sposobem jest:
-nierozpinając wtyczek
-pozostawić sobie przewody od starych klocków
-skrócić do około 4cm od wtyczki
-zlutować końcówki
-założyć koszulkę termokurczliwą i zalać sylikonem
a wszystko po to by nie oglądać już nigdy "kontrolki zużycia" ale decyzja należy do Ciebie, jeśli masz fele przez ,które widzisz ich stan to ok ale jeśli zapomnisz o tym to w końcu usłyszysz kończące się okładziny.
pozdrawiam
-nierozpinając wtyczek
-pozostawić sobie przewody od starych klocków
-skrócić do około 4cm od wtyczki
-zlutować końcówki
-założyć koszulkę termokurczliwą i zalać sylikonem
a wszystko po to by nie oglądać już nigdy "kontrolki zużycia" ale decyzja należy do Ciebie, jeśli masz fele przez ,które widzisz ich stan to ok ale jeśli zapomnisz o tym to w końcu usłyszysz kończące się okładziny.
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Dokladnie tak jak napisal kolega wyżej, poprostu scierajaca sie okladzina klocka dochodzi do miejsca gdzie jest wtopiony kabelek, przerywa go i to nam sygnalizuje ze jakas czesc okladziny klocka jest juz skonsumowana.
Klocki z czujnikami sa drozsze od takich samych bez.
Montujac zwykle klocki bez czujników wystraczy stary kabelek połaczyć .
Jak widac ponizej na foto , kabelek jest wklejony w polowie grubosci okladziny , czyli zmieniajac klocki zaraz po zapaleniu sie kontrolki , wyżucamy w 50% dobre klocuszki.
Akurat te które pokazałem na foto to JC Premium.
Klocki z czujnikami sa drozsze od takich samych bez.
Montujac zwykle klocki bez czujników wystraczy stary kabelek połaczyć .
Jak widac ponizej na foto , kabelek jest wklejony w polowie grubosci okladziny , czyli zmieniajac klocki zaraz po zapaleniu sie kontrolki , wyżucamy w 50% dobre klocuszki.
Akurat te które pokazałem na foto to JC Premium.
Re: Jak sprawdzić czy jest czujnik zużycia?
ja tego nie pojmuje co to za kombinacje to moze inspekcje sobie zmieniacie na 20000km i olej specjal tez bedzie taniej bo producent farmazony pisze
Chciałbym Cię spotkać u producenta lub w ASO czy dilera VW i zobaczyć jak kupujesz każdy duperel do swojego auta. po za tym nie sądzę ,że jesteś pierwszym właścicielem swojego auta i wiem na 100% ,że sam nie wiesz co w nim siedzi i np:jaki olej był do niego lany i proszę nie zasłaniaj sie książką serwisową czy ,że znałeś poprzedniego właściciela a co lepsze to ,że wisi zawieszka z tą informacją - takie opowiastki już mnie nudzą i nawet nie śmieszą ,może jeszcze jeździsz do ASO olej wymieniać z kasowaniem inspekcji włącznie ? a jeśli nie to dlaczego ? bo może jest taniej ?norek111 pisze:ja tego nie pojmuje co to za kombinacje to moze inspekcje sobie zmieniacie na 20000km i olej specjal tez bedzie taniej bo producent farmazony pisze
Ja sam kupiłem klocki z czujnikami ATE ze sklepu motoryzacyjnego "X" i zapłaciłem za nie 220pln a za dokładnie te same w ASO zapłaciłbym 305pln, wiesz jaka jest różnica ??NIE MAM FAKTURY Z ASO.
Może i wydaje Ci się, że to jest głupie ani nie jest prowizorką ale doświadczenie mówi swoje. Prędzej czy później nawet przy dobrych klockach lampa się świeci i robi się niepotrzebna robota a i problem jest upierdliwy. Wystarczy słabsze miejsce w izolacji kabelka do klocka i korozja robi swoje i drucik może nie doczekać wymiany klocków. Czasami większa dziura, nierówność i kabelek się osłabia a czasami minimalne zagapienie się w montażu i drucik się naciągnie i kaplica i zaczyna się kombinacja co zrobić. Niestety większość kończy sie tym co mówię. Jak ktoś ma felgi aluminiowe i jest w stanie kontrolować przez ramiona stan okładzin to nie ma sensu kupować klocków z czujnikiem.Wymieniając u siebie ostatnio klocki założyłem z czujnikami mimo to ,że stan okładzin widzę idealnie przez obręcz aluminiową. pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
fuszery i partactwa nigdy nie popieralem i niewiem co widzisz za problem z tym ASO ja znam takich co jak nie zaplaca slono to naprawa jest g.... warta czyli to jest indywidualna sprawa a jak wiesz cos na 100% to jestes napewno w bledzie kolego jjacekkx
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 14:00 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Popieram jjacekkx ja tez nie jezdze do ASO i tam nie bule słono za to tylko zeby mi inspekcje wyłączyli i olej wymienili , klocki i wszystko co sie da zrobic samemu (a gwarantuję ze bardzo duzo da sie zrobic) robię SAM wtedy jestem najpewniejszy co zrobie i czy sie zepsuje czy nie . A co do części z ASO to do tego sie nie wejdzie , nawet najlepszy produkt (ASO) moze okazac sie bardziej awaryjny od tego kupionego w firmie "X" jest to poprostu wada produkcyjna jest ich jedna na 1kk ale akurat tobie sie moze przytrafic . I to ze cos jest drozsze to nei znaczy ze lepsze . Pozdroooo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 202 gości