Strona 1 z 2

Poduszka powietrzna blad pomozcie

: sob paź 06, 2007 10:12
autor: grax
witam
VAG wykryl taki blad poduszki

1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High

Biore clear.....aby go zlikwidowac...i zlikwidowalo..
no fault code found

potem rozlaczam sie z kontrolerem i znow podlaczam..szukam bledow i dalej ten sam..
jak to prawidlowo zlikwidowac?


Wszystko to robie na zaplonie..
rozkrecilem kierownice i sprawdzilem poduszke i wszystko jest...nie wiem dlaczego mam ten blad..

a ktoredy idie kabel do poduszki od pasazera? przez nia tez moze byc blad?

: sob paź 06, 2007 10:26
autor: jarzyna
Witam serdecznie

Pół roku temu miałem ten sam problem, okazało się że przyczyna tej usterki leży w alternatorze który dawał za wysokie napięcie a system jest na tyle mądry że automatycznie wyłączał poduszki, pojechałem do elektryka i okazało się że alternator jest do bani i wymiana regulatora napięcia nic nie da, dali mi więc alternator regenerowany i wszystko wróciło do normy. Polecam więc wizytę u elektryka lub zmierzenie napięcia na akumulatorze w każdym warsztacie albo samodzielny pomiar miernikiem, napięcie powinno byc bodajże do 15 max a ja miałem 17, mało co a cewka by poleciała. Pozdrawiam

: sob paź 06, 2007 12:29
autor: grax
dzis sprawdzialem miernikiem napiecia tasme, ktora jest podpieta do poduszki i napiecie jest ok 13-14V tak skacze roznie..wiec chyba problem zerwanej tasmy odpada..

Jak podepne auto pod VAG i biore modul AIRBAG to tak zaczyna tykac auto...i caly czas tyka non stop...a nie jak np silnik to raz czy dwa tyknie i cisza..a TU caly czas...
Moze sterownik poduchy do wymiany???


Pomoze mi ktos ta usterke zniwelowac to odpale cos za to na konto :) ? Mam notebooka w auci i tez mam internet GG np..i mam kamerke w nim to tez moge pokazac co i jak?

: sob paź 06, 2007 14:31
autor: Direct
Napięcie sprawdzaj na akumulatorze przy włączonym silniku !!!! A nie gdzies tam na instalacji!!!
podejrzewam tez przerwę w obwodzie elektrycznym poduszki

: sob paź 06, 2007 15:17
autor: grax
tak mi pokazuje VAG

co to moze byc , co musze zrobic ?

Obrazek

: sob paź 06, 2007 15:24
autor: Direct
Rezystancja Zapłonnik/Zapalnik za wysoka .... uszkodzona cewka ... albo przerwa w obwodzie zapłonnika .

: sob paź 06, 2007 16:22
autor: grax
Direct pisze:Rezystancja Zapłonnik/Zapalnik za wysoka .... uszkodzona cewka ... albo przerwa w obwodzie zapłonnika .
ale sterownik jest chyb aok co nie ?
jak lacze sie z kontrolerem AirBAG to tak caly czas tyka auto...a jak inne moduly to tylko raz czy dwa i cisza..

: sob paź 06, 2007 16:29
autor: jarzyna
Dla mnie sprawa jest jasna, problem tkwi w za wysokim napięciu, a komputer wyłącza obwód poduszek i zapala kontrolkę. Wizyta u elektryka załatwi problem.

: sob paź 06, 2007 16:33
autor: grax
jarzyna pisze:Dla mnie sprawa jest jasna, problem tkwi w za wysokim napięciu, a komputer wyłącza obwód poduszek i zapala kontrolkę. Wizyta u elektryka załatwi problem.
a jak zmienie akumulator na nowy inny to bedzie ok? napiecie..to ma jakies znaczenie?
moze byc to wina zle dopasowanego akumulatora do auta?

: sob paź 06, 2007 16:39
autor: Direct
grax pisze:oze byc to wina zle dopasowanego akumulatora do auta?
Nie .... akumlator napewno masz na 12 volt ..tylko pojemnością się róznia ..zapewne masz w granicach 45...50 Ah
Sprawdź napięcie na akumulatorze!!!!! Włącz silnik ..zostaw na wolnych obrotach i miernikiem podepnij sie bezpośrednio do akumulatora!!
Powinno być 13.5 do 14.3 ... takie granice ... jesli bedzie za wysokie to wtedy moze byc problem z alternatorem!!!!

: sob paź 06, 2007 16:41
autor: grax
Direct pisze:
grax pisze:oze byc to wina zle dopasowanego akumulatora do auta?
Nie .... akumlator napewno masz na 12 volt ..tylko pojemnością się róznia ..zapewne masz w granicach 45...50 Ah
Sprawdź napięcie na akumulatorze!!!!! Włącz silnik ..zostaw na wolnych obrotach i miernikiem podepnij sie bezpośrednio do akumulatora!!
Powinno być 13.5 do 14.3 ... takie granice ... jesli bedzie za wysokie to wtedy moze byc problem z alternatorem!!!!
sprawdzalem i bylo tak 13,5 14,3
hmmm to juz nie wiem czego to wina ze za wys napiecie :/

: sob paź 06, 2007 16:42
autor: Direct
grax pisze:ale sterownik jest chyb aok co nie ?
gdyby sterownik był walnięty to by nawet ci kodu błędu nie podesłał!!
A ten alarm wyświetla ci sie jak masz silnik włączony czy jak auto stoi zgaszone a ty tylko masz stacyjkę przekręconą??

: sob paź 06, 2007 16:43
autor: grax
Direct pisze:
grax pisze:ale sterownik jest chyb aok co nie ?
gdyby sterownik był walnięty to by nawet ci kodu błędu nie podesłał!!
A ten alarm wyświetla ci sie jak masz silnik włączony czy jak auto stoi zgaszone a ty tylko masz stacyjkę przekręconą??

i tak i tak pokazuje blad i swieci caly czas kontrolka

: sob paź 06, 2007 16:43
autor: Direct
grax pisze:sprawdzalem i bylo tak 13,5 14,3
czyli napięcie masz dobre!!!! w tym momencie juz wiemy ze akumulator i alternator sa dobre

[ Dodano: 06 Paź 2007 16:46 ]
hmm....nie wiem jak sie czujesz w temacie ...ale teraz ty albo elektryk powinien przemierzyć zapłonnik i sprawdzić kable idące z zapłonnika do sterownika

[ Dodano: 06 Paź 2007 16:47 ]
hmm....nie wiem jak sie czujesz w temacie ...ale teraz ty albo elektryk powinien przemierzyć zapłonnik i sprawdzić kable idące z zapłonnika do sterownika