Strona 1 z 1

Zle przyspiesza i szarpie

: pt paź 05, 2007 11:38
autor: dnadna
na gazie chodzi bez zmian - dobrze ale.. na benzynie
Nieważne czy zimny czy ciepły : cięzko ruszyć , brak mocy i
ogólnie jest tak przy ruszaniu i rozpędzaniu się jakby dusił się - jakby zapychał się
i dławił tzn wydaje mi sie ze nierówno chodzą gary i jakby chciał a nie mógł.
Ale na wyższych obrotach troche lepiej już chodzi.
Odczuwalnie zdecydowanie lepiej też jak jest gorący ale i tak to nie to
bo czuć było na benzynie lepszą moc niż na gazie a teraz jest odwrotnie...
chociaż nieraz na gorąco prawie jest dobrze ( prawie ... )

Było jeszcze raz tak ze zgasiłem gorący na benzynie
i za chwilę po próbie zapalenia -ale tylko zapalał przy wciśniętym gazie -
szarpało silnikiem ogromnie , zapalił i nie miał obrotów wolnych i zaraz gasł.
Po czym postał noc i zapalił juz normalnie tylko miał dalej objawy duszenia jak wyżej.

Pompa paliwa chodzi bo mam ręczny wyłącznik.
Nie wiem ... stało się to w ciągu paru dni .
Mam Vaga ale nie pokazuje błędów.

golf 3 2,0 silnik 2e z wtryskiwaczem rozruchowym - 1993r
gaz 2 gen BRC

: pt paź 05, 2007 11:43
autor: MarcoVW
Popryskaj wieczorem jak jest ciemno płynem do mycia okien,szyb na kable zapłonowe.
Na bank bedą latać iskierki czyli kabelki ci nie trzymaja mozliwe tez ze swiece sa juz do wymiany.

: pt paź 05, 2007 11:48
autor: Łyskacz
A co myślicie o sondzie lambda ?? Na gazie może być ok a na benzyn ie moze wariowac.

: pt paź 05, 2007 11:57
autor: MarcoVW
Lambda nie szarpie, tylko auto duzo pali i jest slabej mocy.

: pt paź 05, 2007 12:52
autor: Łyskacz
MarcoVW,
dnadna pisze:cięzko ruszyć , brak mocy i
ogólnie jest tak przy ruszaniu i rozpędzaniu się jakby dusił się - jakby zapychał się

: pt paź 05, 2007 13:35
autor: dnadna
MarcoVW pisze:Popryskaj wieczorem jak jest ciemno płynem do mycia okien,szyb na kable zapłonowe.
Na bank bedą latać iskierki czyli kabelki ci nie trzymaja mozliwe tez ze swiece sa juz do wymiany.
ok sprawdze wieczorem .... tylko czegoś nie rozumiem ...
skoro to kable to czemu na gazie miałby chodzić poprawnie a na benzynie nie ?
przecież tak samo przebicie byłoby na gazie też ...

: pt paź 05, 2007 13:53
autor: daniel2505
Łyskacz pisze:MarcoVW,
dnadna napisał/a:
cięzko ruszyć , brak mocy i
ogólnie jest tak przy ruszaniu i rozpędzaniu się jakby dusił się - jakby zapychał się
No własnie nie bardzo wygląda to na sondę lambda. Jesli juz to sugerowałbym przeczyścis przepływomierz. Jesli byłoby nie tak z przewodami to raczej na gazie by bardziej kulał.

: pt paź 05, 2007 19:32
autor: dnadna
no i okazało się po ciemku że nie widać nigdzie żadnego przebicia czy iskrzenia
na świecach, przewodach czy kopułce.

: pt paź 05, 2007 19:43
autor: Paweł Marek
Zacznij od obadania przeływomierza. Ma w śrosku ruchomą klapkę, jeśli zdarzył się jakiś wystrzał gazu to klapka mogła się skrzywić ociera się o ścianki i blokuje. Nie daje przez to info do sterownika silnika o ilości przepływającego powietrza.
Do działania instalki LPG niema znaczenia, dlatego na LPG chodzi dobrze. Ale jeśli zatarła się w pozycji przymknietej to i na LPG będzie źle bo ogranicza przepływ powietrza.
Następnie musisz się przyjrzeć zasilaniu benzyną, pompa chodzi, ale nie wiadomo czy daje dobre ciśnienie, nie wiadomo czy nie jest zatkany filtr benzyny, od niego zacznij jeśli z przepływką nic nie wyniuchasz. Szukaj też dziury w dolocie gdzieś koło mixera, albo przy wężach od odmy, od regulatora wolnych obrotów, od serwa.

: sob paź 06, 2007 21:03
autor: dnadna
a więc po cięzkich bojach dziś :

przepływomierz ok , ten drucik w srodku jest cały i wygląda na czysty
klapka w środku przesuwa się bez żadnych oporów i dodatkowo cały wyczyszczony w wd40
pompa daje paliwa chyba ok - tzn butelke 1 litr napompowała w niecałą minute
regulator ciśnienia paliwa z tyłu silnika czysty i wyczyszczony dodatkowo wd 40
przewody podciśienia i odmy sprawdzone
rura dolotowa powietrza nie ma pęknięć
filtr powietrza czysty
ta klapka na podciśnienie na dnie obudowy filtra powietrza działa
świece i kopułka nie mają przebicia - iskrzenia ( widocznego )
przepustnica w miarę jak się dało wyczyszczona
regulator biegu jałowego wymyty dokładnie wd40
błędów VAG nie pokazuje

i co ????
i pupa dalej.
nie ma jak to golf.

: sob paź 06, 2007 21:47
autor: Paweł Marek
No marniutko. Nie wiem czy vag w 2E wykaże uszkodzenie elektryczne wtryskiwaczy. Z oporu mierzonego na ich wtyczce mozna wyliczyć czy któryś niema przepalonej cewki, nie mam normy pod reka, jutro moge mieć albo jest w serwisówce.
A być moze komputerek LPG ma padnięty przekaźniczek od rozłączania wtryskiwaczy. Na początek połaczyłbym przeciety przy montażu LPG kabelek od wtrysków na próbę.

: pt paź 12, 2007 12:03
autor: winiar
Mialem to samo. Mam dobrego mechanika ktory zajmuje sie tylko vw i audi i mowil ze to normalka w vw gdy sie jezdzi na gazie. On mi to zrobil w 20 minut ale nie chcial mi powiedziec co to bylo. Mialem to samo tez w vw polo (tez na gaz) i tak samo mi to zreperowal. Wiem ze napewno nie wymienial zadnych czesci tylko zrobil cos przy elektronice.

: ndz gru 20, 2009 17:36
autor: tomus120489
Ja miałem to samo rano odpalałem autko chodził równo na benzynie przełączylem na gaz przejechałem sobie trase przykładowo 10 km po czym zgasiłem silnik .
Silnik ostygł po czum go włączyłem i już niestety na benzynie nie chciał chodzic nie utrzymywał obrotów gasł dławił sie wogule brakowało mu mocy:/:/
Co sie okazało?? byłem u gazownika i komputer od gazu dawał błędne dane komputer od benzyny je w jakis sposób przechwytywał i dlatego na benzynie tak dziwnie chodził
rozwiazaniem było porządne przeglądniecie instalacji lpg oraz skasowanie błędów. Gazownik bardzo miły pokazał co i jak dlaczego robi to a nie tamto jednym słowem mowiąc poprostu uprzejmie wytłumaczył w czym polegał problem dzisiaj autko jest juz 2 tygodnie po regulacji i chodzi bez zazutu i na benzynie i na gazie :) sporoboj zrobic to co ja poniewaz zoszczedzisz pieniazki na wymienianiu kolejnych rzeczy w aucie :)no i oczywiscie nerwów:)