Strona 1 z 1

szybkie zużywanie się paska od alternatora

: pt paź 05, 2007 09:44
autor: clip7
Witam. G3 '95 1,9td pasek wielorowkowy. Trzeci raz szlag go trafił. Ostatnio wymieniany był w kwietniu i od tego momentu zrobiłem może niecałe 10 tys. Po prostu się strzępi a potem urywa się. Chyba trzeba sprawdzić stan kół?

: pt paź 05, 2007 10:01
autor: el Kopyto
Sprawdz stan kół, ale zobacz jeszcze czy o coś nie zachacza i czy koła są ustawione w osi prostej, bo jak będziesz miał przesunięcie to może się tak dziać

: pt paź 05, 2007 12:07
autor: lolo_golf
el Kopyto pisze:Sprawdz stan kół, ale zobacz jeszcze czy o coś nie zachacza i czy koła są ustawione w osi prostej, bo jak będziesz miał przesunięcie to może się tak dziać
Dokładnie tak, nic innego sie nie może dziać :chytry:

: pt paź 05, 2007 15:53
autor: Gery34
odpal auto bez paska i zwróć szczegulnie uwagę na kołopasowe na wale korbowym. W dieslach lubi ścinać klin na wale, jak jest już naruszony to Ci się sypnie rozrząd. Jak to koło ma bicie to gaś i do jakiegoś mechanika. PRZERABIAŁEM TEN TEMAT

: pn paź 08, 2007 17:10
autor: clip7
Jedno bardzo ważne pytanie.
Mam 1,9 td z 95 roku. Wersja ze wspomaganiem bez klimy. Są 2 paski. Jeden klinowy z wału głównego na pompę wspomagania kierownicy. Drugi wielorowkowy, o którym mowa idzie też z wału głównego przez pompę wodną do alternatora. Wszyskie 3 koła (alternator, pompa wodna i wał główny) są wewnątrz paska wielorowkowego. Otóż zauważyłem, że koło na alternatorze i wale głównym ma takie same rowki jak pasek wielorowkowy, natomiast koło od pompy wodnej ma te rowki jakby wytarte, tzn. widać jakby odbite te rowki ale po przejechaniu palcem jest prawie gładkie.
Zamówiłem oryginalne koło od pompy wodnej i okazuje sie, że podobno już tego wielorowkowego koła nie produkują a nowe jest całkiem gładkie.
Jak powinna wyglądać powierzchnia tego koła, gładka czy tak jak pozostałe 2 - z rowkami?
Aha, jeszcze jedno. Czy to normalne, że po odpaleniu auta bez paska wielorowkowego oprócz kontrolki braku ładowania, mruga także kontrolka ciśnienia oleju?