szybkie zużywanie się paska od alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

clip7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw mar 02, 2006 00:22
Lokalizacja: Szczecin

szybkie zużywanie się paska od alternatora

Post autor: clip7 » pt paź 05, 2007 09:44

Witam. G3 '95 1,9td pasek wielorowkowy. Trzeci raz szlag go trafił. Ostatnio wymieniany był w kwietniu i od tego momentu zrobiłem może niecałe 10 tys. Po prostu się strzępi a potem urywa się. Chyba trzeba sprawdzić stan kół?



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt paź 05, 2007 10:01

Sprawdz stan kół, ale zobacz jeszcze czy o coś nie zachacza i czy koła są ustawione w osi prostej, bo jak będziesz miał przesunięcie to może się tak dziać


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt paź 05, 2007 12:07

el Kopyto pisze:Sprawdz stan kół, ale zobacz jeszcze czy o coś nie zachacza i czy koła są ustawione w osi prostej, bo jak będziesz miał przesunięcie to może się tak dziać
Dokładnie tak, nic innego sie nie może dziać :chytry:



Gery34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gery34 » pt paź 05, 2007 15:53

odpal auto bez paska i zwróć szczegulnie uwagę na kołopasowe na wale korbowym. W dieslach lubi ścinać klin na wale, jak jest już naruszony to Ci się sypnie rozrząd. Jak to koło ma bicie to gaś i do jakiegoś mechanika. PRZERABIAŁEM TEN TEMAT


Gery

clip7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw mar 02, 2006 00:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: clip7 » pn paź 08, 2007 17:10

Jedno bardzo ważne pytanie.
Mam 1,9 td z 95 roku. Wersja ze wspomaganiem bez klimy. Są 2 paski. Jeden klinowy z wału głównego na pompę wspomagania kierownicy. Drugi wielorowkowy, o którym mowa idzie też z wału głównego przez pompę wodną do alternatora. Wszyskie 3 koła (alternator, pompa wodna i wał główny) są wewnątrz paska wielorowkowego. Otóż zauważyłem, że koło na alternatorze i wale głównym ma takie same rowki jak pasek wielorowkowy, natomiast koło od pompy wodnej ma te rowki jakby wytarte, tzn. widać jakby odbite te rowki ale po przejechaniu palcem jest prawie gładkie.
Zamówiłem oryginalne koło od pompy wodnej i okazuje sie, że podobno już tego wielorowkowego koła nie produkują a nowe jest całkiem gładkie.
Jak powinna wyglądać powierzchnia tego koła, gładka czy tak jak pozostałe 2 - z rowkami?
Aha, jeszcze jedno. Czy to normalne, że po odpaleniu auta bez paska wielorowkowego oprócz kontrolki braku ładowania, mruga także kontrolka ciśnienia oleju?
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 17:13 przez clip7, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 389 gości